Gå til innhold

Gavekort på 750kr ved innmelding i Bokklubben [max 1 gavekort per person - se første post!]

d'espresso

Hvor mange gavekort fikk du?  

300 stemmer

1. 1. Antall gavekort på 1000 kr.

• 0
      109
    • 1-4
      92
    • 5-9
      66
    • 10- 14
      14
    • 15-20
      4
    • 20+
      14
  2. 2. Antall gavekort på 750 kr.

• 0
      145
    • 1-4
      88
    • 5-9
      35
    • 10-14
      17
    • 15-20
      4
    • 20+
      10

Anbefalte innlegg

Gah, blir frustrert over hvor lang tid det tar i postsystemet. Hovedkontoret til Bokklubben ligger 500m herfra og den første pakken ble sendt den 6/11. Nå er det 12/11, og den kom ikke i dag heller.

Eneste som irriterer meg med dette tilbudet er at dette stort sett er skatte penger som blir delt ut til de mest grådige.. Og de mest grådige er de som skjeldent betaler så mye skatte. Med grådige mener jeg ikke de som melder seg inn i alle klubbene legitimt, men de som bruker alle i familien og kanskje tillogmed faker navn.

Bare for å få klarhet i det, å melde seg inn i alle klubbene og få gavekort for alle er ikke en feil ifra bokklubben sin side. Det var ifølge PR annsvarlig slik tibudet fungerte, men hun var klar over at folk kunne utnytte tilbudet og adresser som overskrider 20 000 nok blir vistnok automatisk sjekket for medlemmer av husstanden. Det er policy, så de fleste har vel heller lite å frykte..

Kilde? Har du snakket med presseansvarlig selv?

Sendte mail og hørte etter.. Klarer ikke helt få meg til å "utnytte" noe, så måtte sjekke hvor legitimt det var.

Det blir jo sendt med B post, og B post blir sortert etter alt annet hvis de har tid.. Og det er ikke alltid de har ;)

Kan du legge ut kopi av mailen? Vil gjerne ha den slik at eg kan bruke den om dei skulle tatt kontakt med meg om noko.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får bokklubben statsstøtte? Hvorfor det? Tviler jeg litt på... Bokklubben er eiet av Aschehoug og Gyldendal, privateide selskaper. Noen av hovedaksjonærene bak disse igjen er Erik Must og William Nygaard. Gyldendal er notert på OSE.

At disse selskapene skulle få statsstøtte per medlem finner jeg underlig.

post-41198-1194872874_thumb.jpg

Se forresten denne siden her, hvor bokklubben selv informerer. Står også at bokklubben ikke mottar noen særskilt støtte...

http://www.bokklubben.no/SamboWeb/side.do?dokId=519673

Edit: fant noe mer info...

Endret av prarne
Lenke til kommentar
De mottar ikke noen statsstøtte. Du tenker kanskje på at omsetning av bøker ikke er momspliktig?

Ja det er sant, er jo ikke moms på bøker, eller dvs. ikke skjønnlitteratur. Sånn sett kan man jo si at de indirekte støttet...

Momsfritaket på bøker har da ingenting med statsstøtte å gjøre. Momsfritaket er det forbrukerne som tjener på.

Lenke til kommentar

Uansett om bokklubben får statsstøtte eller ikke, hadde de tapt for mye på dette så hadde de stoppa det for lenge sia ;)

Edit: Jeg gidder ihvertfall aldri mere å kjøpe bøker hos en bokhandler når jeg får de for akkurat samme prisen(om ikke billigere) rett hjem i postkassa, så jeg tror bokklubben har oppnådd det de prøvde på, ihvertfall når det gjelder meg ;)

Endret av daruu
Lenke til kommentar

Kjeeedelig.. Ikke noe gavekort i innboksen, og ingen filmer i postkassa =/

Registrerte meg inn i den siste klubben jeg kan melde meg inn i på lørdag. Da kommer det kanskje ikke før i morgen eller onsdag? Ser at medlemskapet ikke er verifisert enda så..

Må si jeg var på nippet til å bestille månedens hovedbok i "Bokklubben Lyrikk":

"100 dikt av Halldis Moren Vesaas" :p

Lenke til kommentar
Uansett om bokklubben får statsstøtte eller ikke, hadde de tapt for mye på dette så hadde de stoppa det for lenge sia ;)

Edit: Jeg gidder ihvertfall aldri mere å kjøpe bøker hos en bokhandler når jeg får de for akkurat samme prisen(om ikke billigere) rett hjem i postkassa, så jeg tror bokklubben har oppnådd det de prøvde på, ihvertfall når det gjelder meg ;)

Bokklubben har så det holder, og kommer til å tjene på disse kundene i tida framover. Det kommer til å være mange som glemmer å avbestille hovedbøkene, og mange kommer til å bruke nettbutikken. I tillegg er jo bokklubben eid av flere forlag, så denne kampanjen gir god PR for bøker, og som kjent er all PR god PR.

Lenke til kommentar
Bare for å få klarhet i det, å melde seg inn i alle klubbene og få gavekort for alle er ikke en feil ifra bokklubben sin side. Det var ifølge PR annsvarlig slik tibudet fungerte, men hun var klar over at folk kunne utnytte tilbudet og adresser som overskrider 20 000 nok blir vistnok automatisk sjekket for medlemmer av husstanden. Det er policy, så de fleste har vel heller lite å frykte..

Automatisk sjekket for medlemmer? Hva vil det si? Hvis det er f. eks 3 medlemmer i en og samme husstand så gjør de hva?

Lenke til kommentar
Momsfritaket på bøker har da ingenting med statsstøtte å gjøre. Momsfritaket er det forbrukerne som tjener på.

Tja, hvem som tjener på momsfritaket kan man jo diskutere, tror nok også forlagene får puttet litt ekstra i lommene pga det...

Det er riktig som du sier; bokklubben går ikke med underskudd akkurat. I 2006 omsatte bokklubben for NOK 539 mill. på konsernnivå, og satt igjen med NOK 13,4 mill. etter skatt. Alt ifølge årsregnskapet for 2006. Ingen imponerende resultatgrad, men definitivt ikke underskudd. Tror nok dette gavekort opplegget er en kalkulert risiko fra bokklubben sin side

Endret av prarne
Lenke til kommentar

Automatisk sjekket for medlemmer? Hva vil det si? Hvis det er f. eks 3 medlemmer i en og samme husstand så gjør de hva?

aner ikke jeg vel.. Ekke jeg som gjør det. Men kan vel tenkes at det sjekkes ut om de faktisk eksisterer, eller faktisk bor der.. Er jo ikke spesielt problematisk og sjekke noe slikt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...