Gå til innhold

Problemer med å finne harddisk

YMF

Anbefalte innlegg

Jeg har en 500gb s-ata harddisk som har funket uten problemer helt til nå...

Jeg formaterte i sta og prøvde å legge inn "Silicon image java sata raid" drivere, men ingenting skjedde. dette er den eneste driveren jeg har trengt å bruke før.

Hovedkort: Asus A7N8X-E DELUXE

noen som vet hvilke drivere jeg skal bruke for å få hardisken til å funke ?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Hadde samme problem for en stund siden. Trodde Først at jeg hadde svidd pcb'en på disken, og bestemte meg

derfor for å prøve pcb fra noen andre disker jeg hadde liggende.

Bytta, og satte inn disken igjen men gikk ikke. ga opp hele greia og bytta pcb tilbake til sine respektive disker.

Når jeg kom hjem fra jobb dagen etter tenkte jeg at jeg skulle gi disken en siste sjanse, og putta den inn igjen

og jammen dukka den opp i bios igjen....

Vet ikke hva som gjorde det, men mistenker kanskje dårlig kontakt mellom pcb og disk?

Uansett, virker enda men jeg tar regelmessig backup til jeg er sikker.

edit wd500 sata

edit 2: og fullstendig offtopic sorry. Har du sjekka at kablene sitter ordentlig i evt. prøvd en annen kontakt på hoved kortet.

Hvis hk har native sata må dette noen ganger skrus på i bios. Native kontaktene har som regel en annen farge enn de vanlige

sata kontaktene.

Endret av hello(win)
Lenke til kommentar

jeg har fått samme probelm, har et AN7 hovedkort. to SATA disker på en ekstra sånn pci->2sata utganger. bruker sil3512 driver. pluteslig en dag finner jeg ikke noen av mine 2 disker som er koblet på denne pci -> 2sata tingen.

har slitt ei god stund med et msn virus, som sender ut virus i form av et bilde til alle kontaktene mine, men tror jeg er kvitt dette nå. kan det ha forårsaket problemet mitt kanskje?

setter pris på hjelp.

har prøvd å sjekke kontaktene også.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Hadde samme problem for en stund siden. Trodde Først at jeg hadde svidd pcb'en på disken, og bestemte meg

derfor for å prøve pcb fra noen andre disker jeg hadde liggende.

Bytta, og satte inn disken igjen men gikk ikke. ga opp hele greia og bytta pcb tilbake til sine respektive disker.

Når jeg kom hjem fra jobb dagen etter tenkte jeg at jeg skulle gi disken en siste sjanse, og putta den inn igjen

og jammen dukka den opp i bios igjen....

Vet ikke hva som gjorde det, men mistenker kanskje dårlig kontakt mellom pcb og disk?

Uansett, virker enda men jeg tar regelmessig backup til jeg er sikker.

edit wd500 sata

edit 2: og fullstendig offtopic sorry. Har du sjekka at kablene sitter ordentlig i evt. prøvd en annen kontakt på hoved kortet.

Hvis hk har native sata må dette noen ganger skrus på i bios. Native kontaktene har som regel en annen farge enn de vanlige

sata kontaktene.

hei, jeg har prøvd forskjellige kontakter, men jeg har en oransj kabel og 1 grå, vet ikke om det er det du mener med nativ, isåfall så vil jeg vite hvordan jeg justerer dette i bios

EDIT: oransj kabel på 80gb sata'n og grå på 500gb, men windows finner ingen av dem

Endret av ito
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...