Gå til innhold

Klokke NED ram... [LØST]

inwinx710

Anbefalte innlegg

Nå har det seg slik at jeg fikk tak i noen billige DDR2 PC4200 533MHz rambrikker her om dagen. Men mitt hovedkort støtter ikke den hastigheten, noe jeg var klar over når jeg kjøpte de rambrikkene. Men så har jeg hørt/lest et sted at man kan kjøre ram som egentlig ikke passer til hk alikevell, men da må den ramen jeg allerede har klokkes ned. Er det noen som vet om det er tull, eller kan det gjøres?

Har MSI P965 NEO-F hovedkort, og TwinMOS PC5300 667MHz DDR2 og Intel C2D E4400 i maskinen nå.

Rammen jeg kjøpte er av typen TwinMOS PC4200 533MHz DDR2.

mvh

Martin

Endret av inwinx710
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hovedkortet ditt støtter de brikkene, det er bare et spørsmål om runder av nedover eller oppover når man regner om til teoretisk overføringshastighet.

533,33333333333... MHz * 8 = PC2-4267 ~ 4300

De fleste (alle?) hovedkort som støtter 1066 MHz FSB støtter 533 MHz RAM-brikker.

Lenke til kommentar
Det vil jeg mene ja. (Det er selvfølgelig ingen garanti, for alt kan skje når strøm og spenning er involvert;))

9665553[/snapback]

Ja, var det jeg satt og tenkte på. Jeg prøvde begge brikkene i maskinen, da ble alt bare tull. Men så tok jeg ut en tilfeldig brikke, og satte de to andre brikkene riktig. Da funket det, så problemet var at den ene brikken var defekt.

Så problemet er løst! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...