Backbone Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Jeg tror at det er på tide å skifte minnebatteriet i mitt gamle philips tv, fordi at fargene og kanalene stiller seg ut når jeg slår av og på tv'n. Har lett på nettet etter guide, og evt plassering av dette batteriet, men finner ikke noe. GOOGLE er IKKE min venn nå Noen som vet? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 har du modellnummer eller noe? Lenke til kommentar
inferror Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Hmmm, blir ikke sjokka om du ikke finner noe batteri. Tenker det er mcu'en som fusker. kan også være en kondis som er tørr. Har to phillips fra ca 1990 med samme problem. Som forrige poster sa : modellnummer?? Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Det skal sitte på hovedkontrollkortet, det med mikroprosessoren på. Det er et NiCad-batteri på enten 1,2v eller 3,6 (tror jeg det var), litt avhengig av type kontrollerkort og utstyr (stereo, txt, skjermdisplay osv.). Når du har montert det nye batteriet bør du la TVen stå i standby i en dag eller to for å få ladet det skikkelig opp. Batteriet bør kunne skaffes hos et hvilket som helst radio/TV-verksted til rundt en 50-lapp. Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 ...Når du har montert det nye batteriet bør du la TVen stå i standby i en dag eller to for å få ladet det skikkelig opp. ... Humm, batteriet lades vel ved vanlig bruk også? Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Humm, batteriet lades vel ved vanlig bruk også? Jo, klart det, men det er jo mange som ikke har på TVen "hele dagen". Et NiCad-batteri som sikkert har ligget i mange måneder eller år har ikke vondt av en skikkelig lading. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå