asjafjell Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Hei:) Har bygd pc med hdmi-utgang. Er det noen mulighet for å få dette signalet til en skjerm med analogt vga-signal? Det er jo mulig å få et digitalt dvi-signal til et analogt VGA-signal, så det skal vel gå? Er svært skeptisk likevel.. Blir jeg nødt til å kjøpe ny skjerm? De som ikke har skikkelig peiling, ikke svar Trenger seriøs hjelp På forhånd takk Lenke til kommentar
hov55 Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 får kjøpt kabel som går fra dvi til vga har det selv brukte det på den gamle tven min Lenke til kommentar
Millmax Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 HDMI - VGA er no-go. DVI til VGA eller DVI til HDMI går ofte bra. Lenke til kommentar
Nettulf Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Hei:) Har bygd pc med hdmi-utgang. Er det noen mulighet for å få dette signalet til en skjerm med analogt vga-signal? 9664467[/snapback] Hallo. Lurer på hvilket skjermkort du har brukt til dette? Er veldig uvanlig å bare ha HDMI utgang på en PC, og ikke VGA eller DVI utgang... Skal ikke være mulig med overgang fra HDMI til analog VGA, uten evt. dyr elektronikk. Men de fleste skjermkort med DVI utgang kan bruke en overgang fra DVI til VGA. Nettulf Lenke til kommentar
asjafjell Skrevet 8. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2007 Hei:) Har bygd pc med hdmi-utgang. Er det noen mulighet for å få dette signalet til en skjerm med analogt vga-signal? 9664467[/snapback] Hallo. Lurer på hvilket skjermkort du har brukt til dette? Er veldig uvanlig å bare ha HDMI utgang på en PC, og ikke VGA eller DVI utgang... Skal ikke være mulig med overgang fra HDMI til analog VGA, uten evt. dyr elektronikk. Men de fleste skjermkort med DVI utgang kan bruke en overgang fra DVI til VGA. Nettulf 9664669[/snapback] Integrert skjermkort med hdmi-utgang fra abit.. f190-hd tror jeg det het Lenke til kommentar
asjafjell Skrevet 9. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2007 Da blir det vel ny skjerm på meg da Er jo sikkert bra det, men jeg har ikke lyst å bruke penger nå. Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Nettulf Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Hei. Hvis det er dette kortet du har, så skjønner jeg ikke helt problemet ditt. Det kortet har jo vanlig 15-pins D-sub for analog RGB ut, i tillegg til den HDMI-utgangen. Så da er det jo bare å koble til den skjermen du har til den analoge utgangen, uten noe mere fjas...... Nettulf Lenke til kommentar
asjafjell Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2007 Hei. Hvis det er dette kortet du har, så skjønner jeg ikke helt problemet ditt. Det kortet har jo vanlig 15-pins D-sub for analog RGB ut, i tillegg til den HDMI-utgangen. Så da er det jo bare å koble til den skjermen du har til den analoge utgangen, uten noe mere fjas...... Nettulf Huffameg. Nå skammer jeg meg ned i grøfta. Så faktisk ikke d-sub som var øverst i hjørnet på hk. Nå blir det rett i skammekroken.. Takk for hjelpa da. Mine øyne fungerer tydeligvis ikke slik som de skal Lenke til kommentar
Nettulf Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 He he, øynene er jo det første man blir blind på.... Kjekt du fikk hjelp da! MVH Nettulf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå