Gå til innhold

Fra HDMI-utgang på pc til VGA-skjerm

asjafjell

Anbefalte innlegg

Hei:)

Har bygd pc med hdmi-utgang. Er det noen mulighet for å få dette signalet til en skjerm med analogt vga-signal?

Det er jo mulig å få et digitalt dvi-signal til et analogt VGA-signal, så det skal vel gå? Er svært skeptisk likevel..

Blir jeg nødt til å kjøpe ny skjerm? De som ikke har skikkelig peiling, ikke svar :) Trenger seriøs hjelp

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har bygd pc med hdmi-utgang. Er det noen mulighet for å få dette signalet til en skjerm med analogt vga-signal?

9664467[/snapback]

Hallo.

Lurer på hvilket skjermkort du har brukt til dette? :hmm:

Er veldig uvanlig å bare ha HDMI utgang på en PC, og ikke VGA eller DVI utgang...

Skal ikke være mulig med overgang fra HDMI til analog VGA, uten evt. dyr elektronikk.

Men de fleste skjermkort med DVI utgang kan bruke en overgang fra DVI til VGA.

Nettulf

Lenke til kommentar

9664467[/snapback]

Hallo.

Lurer på hvilket skjermkort du har brukt til dette? :hmm:

Er veldig uvanlig å bare ha HDMI utgang på en PC, og ikke VGA eller DVI utgang...

Skal ikke være mulig med overgang fra HDMI til analog VGA, uten evt. dyr elektronikk.

Men de fleste skjermkort med DVI utgang kan bruke en overgang fra DVI til VGA.

Nettulf

9664669[/snapback]

Integrert skjermkort med hdmi-utgang fra abit.. f190-hd tror jeg det het :)

Lenke til kommentar

Hei.

Hvis det er dette kortet du har, så skjønner jeg ikke helt problemet ditt.

Det kortet har jo vanlig 15-pins D-sub for analog RGB ut, i tillegg til den HDMI-utgangen.

Så da er det jo bare å koble til den skjermen du har til den analoge utgangen, uten noe mere fjas......

Nettulf

Lenke til kommentar
Hei.

Hvis det er dette kortet du har, så skjønner jeg ikke helt problemet ditt.

Det kortet har jo vanlig 15-pins D-sub for analog RGB ut, i tillegg til den HDMI-utgangen.

Så da er det jo bare å koble til den skjermen du har til den analoge utgangen, uten noe mere fjas......

Nettulf

Huffameg. Nå skammer jeg meg ned i grøfta. Så faktisk ikke d-sub som var øverst i hjørnet på hk. Nå blir det rett i skammekroken.. Takk for hjelpa da. Mine øyne fungerer tydeligvis ikke slik som de skal :tease::ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...