HoaXed Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Hællæ, Prøver meg på database prog. med følgende kode; (ja, rotete men øver) Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd"><html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml"> <head> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" /> <title>Untitled Document</title> <link href="../css/style.css" rel="stylesheet" type="text/css" /> <style type="text/css"> <!-- .style3 {font-size: 9px} --> </style> </head> <body> <? if(isset($ok)) { $database="hoaxedbase"; $host="hoaxedbase.mysql.domeneshop.no"; $username="hoaxedbase"; $password="***"; mysql_connect($host, $username, $password) or die (mysql_error()); mysql_select_db($database) or die( "Unable to select database"); $result = mysql_query("SELECT * FROM frfr"); mysql_fetch_array($result)) mysql_query("INSERT INTO frfr (dato, datotil, tekst) VALUES ('$vdato', '$vdatotil', '$vtekst')"); mysql_close($database); } ?> <? if(isset($okendre)) { $database="hoaxedbase"; $host="hoaxedbase.mysql.domeneshop.no"; $username="hoaxedbase"; $password="***"; mysql_connect($host, $username, $password) or die (mysql_error()); mysql_select_db($database) or die( "Unable to select database"); mysql_query("UPDATE frfr (dato, datotil, tekst) VALUES ('$vdato', '$vdatotil', '$vtekst')"); mysql_close($database); } ?> <label> <form name="ok" method="post"> <label> ENDRE! <input name="id" type="text" id="id" value=" <? $idverdi = $_GET['id']; echo "$idverdi"; ?>" size="3" readonly="readonly"> </label> <input name="vdato" type="text" id="vdato" value="<? $idverdi = $_GET['id']; if(!empty($idverdi)) { $database="hoaxedbase"; $host="hoaxedbase.mysql.domeneshop.no"; $username="hoaxedbase"; $password="***"; mysql_connect($host, $username, $password) or die (mysql_error()); mysql_select_db($database) or die( "Unable to select database"); $result = mysql_query("SELECT * FROM frfr WHERE id = '$idverdi'"); $row = mysql_fetch_array($result)) echo "$row['dato']"; mysql_close($database); } ?>"> </label> <label> <input name="vtekst" type="text" id="vtekst" value="<? $idverdi = $_GET['id']; if(!empty($idverdi)) { $database="hoaxedbase"; $host="hoaxedbase.mysql.domeneshop.no"; $username="hoaxedbase"; $password="***"; mysql_connect($host, $username, $password) or die (mysql_error()); mysql_select_db($database) or die( "Unable to select database"); $result = mysql_query("SELECT * FROM frfr WHERE id = '$idverdi'"); $row = mysql_fetch_array($result)) echo "$row['tekst']"; mysql_close($database); } ?>"> </label> <label> <input name="vdatotil" type="text" id="vdatotil" value="<?php echo date('dmy'); ?>"> </label> <label> <input type="submit" name="okendre" id="ok" value="Endre"> </label> </form><form name="ok" method="post"> <label> LEGGE TIL! <input name="id" type="text" id="id" readonly="readonly" size="3"> </label> <input name="vdato" type="text" id="vdato" onClick="this.value='';" value="Dato for arr."> </label> <label> <input name="vtekst" type="text" id="vtekst" onClick="this.value='';" value="Tekst til arr."> </label> <label> <input name="vdatotil" type="text" id="vdatotil" value="<?php echo date('dmy'); ?>"> </label> <label> <input type="submit" name="ok" id="ok" value="Legg til"> </label> </form> <label> </label> <p>(ikke endre siste!)</p> <hr> <p> <? $database="hoaxedbase"; $host="hoaxedbase.mysql.domeneshop.no"; $username="hoaxedbase"; $password="***"; mysql_connect($host, $username, $password) or die (mysql_error()); mysql_select_db($database) or die( "Unable to select database"); $result = mysql_query("SELECT * FROM frfr"); while($row = mysql_fetch_array($result)) { echo "<td width=\"13%\" valign=\"top\" class=\"tekstinnhold\">$row['dato'] - </td> <td width=\"87%\" valign=\"top\" class=\"tekstinnhold\">$row['tekst']</td> <a href=\"leggtilviktigedatoer.php?id=$row['id']\">ENDRE!</a>"; echo "<br />"; } mysql_close($database); ?> </p> </body> </html> Problemet er at når jeg laster opp får jeg 500 intern server feil! Hvorfor? Allt annet fungerer på serveren. Noen som aner? Takk Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Jeg brukte å få den feilen når jeg ikke hadde chmoda filene mine. Lenke til kommentar
HoaXed Skrevet 8. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2007 Jeg brukte å få den feilen når jeg ikke hadde chmoda filene mine. 9664281[/snapback] Jeg bruker dog ikke flatfiler. Lenke til kommentar
kakkle Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Prøv å deaktiver "friendly HTTP error messages" i IE, hvis det er det du bruker. Tools -> Internet Options -> Advanced -> Fjern haken ved "show friendly HTTP error messages": Kan være du får litt mer "vettug" feilmelding da. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 tror ikke PHP gir 500 uten videre. Jeg har ihvertfall aldri fatt det av PHP. Darlige .htaccess-filer derimot... har du en slik en? Hva skjer hvis du flytter den til en annen mappe/sletter den? (husk kopi da) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå