dizzykeys Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 (endret) Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Synes virkelig at den desidert beste og mest episke animeen noensinne laget, fortjener en egen tråd her på forumet. Så den i sommerferien, og det gikk hardt utover nattesøvnen Imo, bare et ord kan beskrive denne: Episk Først: oppfordring til alle som ikke har sett den enda, gjør det nå! Fra AnimeNfo: In this world, there exists people with special abilities to manipulate objects and transform one object into another. These people are known as alchemists. This process does come with a cost though, the basic law of alchemy states that to gain something you have to sacrifice something of the same value. The main character is the famous alchemist Edward Elric - also known as the Fullmetal Alchemist - who almost lost his little brother, Alphonse, in an accident. Edward managed to contain his brother's soul in a large suit of armor. While he did manage to save his brother's life, he had to pay a great price himself. To get back what they've lost, the brothers embark on a journey to find the Philosophers Stone that is said to amplify the powers of an alchemist enormously. 51 episoder på ca. 20 min + 1 film. Historien, utførelsen, musikken, stemningen, karakterene... alt er så utrolig bra gjort! Flere enn meg som begynte å gråte når de så denne? Endret 10. oktober 2007 av Mr_Sun Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Begynnte ikke å gråte, men jeg synes den er utrolig bra. Så den i høstferien, og det gikk hardt utover nattesøvnen ja. Lenke til kommentar
Lil-H Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Fantastisk god serie. Dette er min favoritt anime! Har sett den fra før av, men har startet på nytt igjen. Her er mangaen for de som vil lese den: http://www.fullmetal-alchemist.com/manga.php Vil også nevne at i disse dager blir det sesong 1 sluppet på DVD, den inneholder 16 episoder. Filmen heter forøvrig Concueror of Shamballa. Ta gjerne en titt på http://www.fullmetal-alchemist.com/ Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Enig, Utrolig bra serie... Første animeserien jeg så. Mange vonde, gode og happy scener;p den mest kjipeste scenen er jo når de begraver Hughe(?) maes... ble lit emotional derja, hehe;p men synd at teamet slutta å produsere flere episoder elns Lenke til kommentar
dizzykeys Skrevet 9. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2007 (endret) den mest kjipeste scenen er jo når de begraver Hughe(?) maes... ble lit emotional derja, hehe;p Agreed... "why are they burying dad?!" Trist at det ikke kommer mer episoder, men jeg er redd for at om de hadde fortsatt, hadde de ikke klart å holde like god standard. Historien er jo slutt, vi har fått en god slutt og alt (eller? ), det er liksom ikke mer stoff å lage flere episoder på lenger. Men mangaen holder vel på fremdeles, gjør den ikke? Endret 9. oktober 2007 av Mr_Sun Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 jo, mangaen holder på fortsatt.. Det kommer 1 chaptert hver måndet.. Hvis du har tenkt å lese mangaen så burde du lese helt fra starten. tilbake til anime-serien.. så synes jeg at det var en god slutt ja og at det var bare 50episoder og ikke sånn som Naruto 100+ episoder. Det kunne ikke vært noe bedre, men det hadde vært litt artig hvis de hadde begynt å lage episoder av hvor de leter etter uran for å sprenge den porten;P Lenke til kommentar
dizzykeys Skrevet 9. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2007 (endret) Joda.. men i den verdenen kan de jo ikke bruke alkymi, og da er halve vitsen med serien vekke XD God slutt? joda.. happy uten å være skikkelig happy Endret 9. oktober 2007 av Mr_Sun Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 (endret) Ja, det er jo sant. Tenkte ikke over det nei xD Var ikke episode 48(?) filler, hvor det handlet om den 13 huset? Den episoden var jo en av det morsomste episodene, spessielt han havoc som ble ditcha av søstra til han ene svære karen.. husker ikke helt hva han het Endret 9. oktober 2007 av laffe Lenke til kommentar
dizzykeys Skrevet 10. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2007 Episode 34 tror jeg det var. Utrolig morsom episode :!: Armstrong er så ufattelig kul! "This technique has ben passed down in the Armstrong family for generations" ^^ Lenke til kommentar
( ´Д`) VIP QUALITY!! Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Synes virkelig at den desidert beste og mest episke animeen noensinne laget, fortjener en egen tråd her på forumet. Hvor mange andre animeserier har du sett, da? Lenke til kommentar
dizzykeys Skrevet 10. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2007 Hvor mange andre animeserier har du sett, da? Umh.. ikke så mange egentlig Naruto, Trigun, Spirited away, Howl's moving castle ++ Men jeg får støtte blandt mange som mener det samme rundt om kring på nettet! På AnimeNfo er den rangert som nr 5 på en top 200 liste. Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 hvilken seriere er det som ligger på 1 2 3 4? Lenke til kommentar
dizzykeys Skrevet 10. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2007 Offtopic det her... but as you wish: 1 Rurouni Kenshin - Reminiscence 2 Kimi Ga Nozomu Eien 3 Elfen Lied (2004) 4 Full Moon wo Sagashite (2002) 5 Fullmetal Alchemist (2003) Lenke til kommentar
Überadri Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 hvilken seriere er det som ligger på 1 2 3 4? http://www.google.com/search?q=AnimeNfo%20...=utf-8&btnI FMA er fantastisk! Så absolutt den beste animen jeg har sett! Kunne ønske det fantes flere animer med de samme elementene. Som blant annet stiller noen filosofiske og etiske spørsmål, har god humor og en utrolig godt gjennomført alternativ verden. Forslag til serier som ligner? (Eller er det bare OffTopic?) Lenke til kommentar
( ´Д`) VIP QUALITY!! Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 (endret) @Mr.Sun: Det finnes bedre som bare ikke er "oppdaget" blant de store massene enda, mener nå jeg. FMA er helt ålreite saker, ikke noe som traff sånn helt i hjertet, men grei underholdning. 7/10 Syntes bare påstanden var litt dristig, men du var ikke akkurat alene om den for å si det mildt. @Überadri: Ærlig talt syns jeg Naruto ligner mest på FMA. FMA er klart mer alvorlig og dypere (animeen), men den slipper ikke unna å være ganske lik Naruto hva som gjelder humor, barnslighet (til tider) og utseendet, ikke minst utseendet. Endret 10. oktober 2007 av Motoko Lenke til kommentar
dizzykeys Skrevet 10. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2007 Hehe.. smak og behag. Den traff meg mitt i hjertet, og den har en stoooor fanskare, det kan jeg love. Litt offtopic ja, men hva anbefaler du som er bedre da? og har de evt noen av de samme elementene? Lenke til kommentar
( ´Д`) VIP QUALITY!! Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Smak og behag, ja Kommer an på hva du legger i elementer. Naruto for sin del ligner noe i hvordan serien er stilt opp. Last Exile f.eks. har en del lignende elementer hva som gjelder setting. En følelse av fremtiden, samtidig som en ser mye eldre elementer som damp, propeller, o.l; som oppleves i en tid hvor vi ser en del krig. Det må vel forsåvidt bli det nærmeste jeg kommer - Last Exile. Men likevel er de helt forskjellige, jeg antar at FMA er ganske unikt, likevel føler jeg at jeg har "sett det før". Slik plain action/adventure/drama anime har aldri falt helt i smal hos meg. Jeg er mer Lucky Star, Kanon, MoHS, H&C, o.l. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Jeg liker Neon Genesis: Evangelion. Den begynner å bli gammel, og de to siste episodene er ikke helt på linje, men en kul serie. Mye action og damer med store bryster, altså en vanlig anime. Lenke til kommentar
zeox Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Flere enn meg som begynte å gråte når de så denne? jepp. guilty as charged. har sett en hel haug animer, og må si at denne ligger øverst akkurat nå. Lenke til kommentar
arthoz Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Meh, jeg synes ikke FMA er noe bra i det hele tatt, slutten ødelegger nesten alt med serien. 5/10. (hadde det vært vettug slutt hadde det vel blitt 7/10) (All anime jeg har sett er forresten her ^^) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå