rickyledouche Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Vi er en husstand med flere leiligheter, hvor vi er tre grupper av studenter som deler internettforbindelse. Vi har 20mbit linje hos Next Gentel, som ifølge ruteren gir oss effektivt 13mbit hastighet ned. I speedometer tester har jeg maks oppnådd 8mbit, men som regel er ikke så mange pålogget samtidig, så skal være mer enn nok for oss. Problemet er at enkelte i husstanden har en tendens til å bruke hele linja når de er pålogget PC-en, sannsynligvis nedlasting. Finnes det noen måte jeg som nettverksadministrator med en SpeedTouch 585 trådløs ruter (?) kan sett en grense hvor hvor mye hver enkelt kan bruke av linjen? Har tatt det opp med en del av de andre i huset, men de er ikke så veldig behjelpelige hittil. Finnes det andre løsninger? Ser på siden til ruteren min at en av de andre pc'ene har stått på i to døgn og på speedometeret får jeg nå bare latterlige 100kbit/sek. Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Vet det finnes programmer for slikt....men husker ikke hva de heter, er nemlig på jakt selv Så til dere som vet hvilke programmer som gjør at man kan sette en bestemt hastiget på en bestemt ip adresse f.eks, bare spytt ut navnene på de programmene her Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå