Blackspirit Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Heisann! Når jeg i dag skulle starte nerdekassa mi skjedde det ingenting når jeg trykket på power-knappen. Maskinen ble skrudd av med AMP Win off i natt, og jeg har tidligere ikke hatt problemer med dette programmet. Jeg åpnet kabinettet og så at lampa på hovedkortet lyste grønt, jeg sjekket derfor ledningene fra power-knappen til hovedkortet og de satt som de skulle. Forsøkte etterpå å koble ut dvd-brenner, diskettstasjon, harddisker og nettverkskort, maskinen startet fortsatt ikke. Fortsatte med å pelle ut skjermkortet, koble ut alle kabinettviftene og ta ut den ene RAM-brikken. Jeg forsikret meg om at RAM-brikken som sto igjen sto i riktig slot, forsøkte å slå på maskinen; ingen reaksjon. Testet også med den andre RAM-brikken i samme slot. Jeg saumfarte så hardware-forumet og fant en link til komplett med info om at man kan stikke en skrutrekker borti PWR_SW-pinnene for å få maskinen til å starte på den måten, dette gav heller intet resultat, men det er mulig jeg ikke fikk det skikkelig til. Jeg dristet meg derfor til å forsøke å ”jumpstarte” Mist PSU’en med en binders, men da jeg verken så eller hørte tegn til at den hadde startet rotet jeg frem en gammel 230W PSU for å forsikre meg om at jeg gjorde dette riktig, og jumpstart av denne gikk som smurt! Videre leste jeg at noen PSU’er ikke starter viften dersom ingenting er tilkoblet, så jeg koblet til en harddisk på Mist PSU’en og forsøkte igjen, ingen tegn til liv. Etter at jeg skrur av Mist’en med bryteren bak kommer det en høyfrekvent summelyd jeg aldri tidligere har lagt merke til, lyden kan minne om lyden av en vifte som slås av; den blir svakere fordi den ikke får strøm, og til slutt stopper den. Viften i PSU’en snurrer jo ikke, så det må være noe annet. Mist'en gir forresten også fra seg den vanlige "klikke"-lyden når strømkabelen er i og knappen bak er slått på, så det er tydelig at den ikke er helt gåen. Kan jeg konkludere med at det er PSU’en som har takket for seg, eller finnes det flere måter å teste den på uten å trenge måleutstyr? Videre kan jeg nevne at 230W PSU’en, som faktisk starter, kun har 20 pinner imens hovedkortet har 24, dermed får jeg ikke testet om det kan være hovedkortet det er noe feil med på den måten. Nerdekassa har følgende innmat: Asus A8N-SLI Deluxe AMD Athlon 64 3500+ (eller 3200, husker ikke i farta) Sapphire Radeon X600 2 x Geil DDR400 1 GB Mist 500W Alle tips tas imot med kjempetakk! :o) Lenke til kommentar
Reite Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 (endret) quote :O, lagde akkurat en lik post, med samme problem, med samme strømforsyner. Må være noe år 2000 feil dette:P Endret 8. oktober 2007 av Reite Lenke til kommentar
Blackspirit Skrevet 9. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2007 Hehe! Ut fra trådene på dette forumet kan det virke som at PSU'ene har inngått en suicide pact ;o) Tenkte jeg kunne oppdatere tråden i tilfelle andre opplever samme problem senere: Fant ut at det så absolutt var Mist'en som var skyld i alt sammen! Har fått låne en annen PSU og systemer er oppe og går igjen, så nå blir det reklamasjon og slikt dill. Lenke til kommentar
Reite Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 jepp, var misten hos meg også-.- Lenke til kommentar
RevelleR Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 (endret) Har noe lignende problem, bare at jeg har en 500 watt Thermaltake strømforsyning. Sjekk posten lenger opp i samme kategori. Skjønner ikke hvorfor den ikke starter Endret 16. oktober 2007 av pablo91 Lenke til kommentar
Blackspirit Skrevet 16. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2007 jepp, var misten hos meg også-.- Så heldige vi er da! >;o) Regner med du også har kjøpt din hos Microplex; har du vært i kontakt med dem angående din strømforsyning? ...Jeg fikk nemlig blankt avslag på reklamasjon da min er eldre enn 2 år! pablo91: Jeg tok en tur innom din tråd og la igjen noen ord :o) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå