Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Forskere sier "MOBIL FARLIG"

Fear the Scare

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hersker det noen tvil om at radioaktiv stråling ikke fører til økt kreftrisiko? Det er muterte celler som fører til kreft og stråling ødelegger DNAet i celler.

Det er en grunn til at f.eks leger ikke står i samme rom som f.eks en som tar røndtgenbilder, eller MR-, CR-scann, osv.

Mattelæreren/gymlærer/svømmetreneren min døde for rundt ti år siden, og dette var hjernesvulst konsentrert rundt øret han snakket i mobilen på. Han satt kanskje 3-10 timer i mobilen dag inn og dag ut.

Et tilfelle alene er ikke det store beviset, men jeg tror (legg merke til tror) at det er skadelig å snakke så mye som han gjorde hver dag.

Folk registrerer at de blir varm på øret av mobilbruk, kan det være noen sammenheng?

Jeg synes egentlig ikke det trengs kilder i en sak som denne, da det meste er allmenn viten for folk som har litt peiling på kreft og stråling.

Skyt meg hvis jeg tar feil, for alt jeg vet så har jeg blitt hjernevasket av media/gale forskere. :)

Lenke til kommentar
Det er en grunn til at f.eks leger ikke står i samme rom som f.eks en som tar røndtgenbilder, eller MR-, CR-scann, osv.

9664562[/snapback]

Bare nevner at tannleger gir nå blaffen i å gå ut av rommet når de tar røntgenbilder hvis de har utstyr av nyere dato...

Lenke til kommentar
Hersker det noen tvil om at radioaktiv stråling ikke fører til økt kreftrisiko? Det er muterte celler som fører til kreft og stråling ødelegger DNAet i celler.

Mattelæreren/gymlærer/svømmetreneren min døde for rundt ti år siden, og dette var hjernesvulst konsentrert rundt øret han snakket i mobilen på. Han satt kanskje 3-10 timer i mobilen dag inn og dag ut.

Et tilfelle alene er ikke det store beviset, men jeg tror (legg merke til tror) at det er skadelig å snakke så mye som han gjorde hver dag.

Folk registrerer at de blir varm på øret av mobilbruk, kan det være noen sammenheng?

Jeg synes egentlig ikke det trengs kilder i en sak som denne, da det meste er allmenn viten for folk som har litt peiling på kreft og stråling.

Skyt meg hvis jeg tar feil, for alt jeg vet så har jeg blitt hjernevasket av media/gale forskere. :)

9664562[/snapback]

Da skyter jeg deg!, nei, du har helt rett, men det kan også være at visse folk ikke "tåler" det like bra etter 10 år

Lenke til kommentar

9664562[/snapback]

Jeg sier ikke at du lyver, men dette høres for meg ekstremt ut. Hadde det vært en så soleklar forbindelse burde det vel vært avisoppslag opp og i mente?

Lenke til kommentar

Det du skal være langt mere obs på når det gjelder mobil er at det ikke skal så mye til for å drepe nerveceller i øret og dermed skape tap av hørsel i de høye frekvensen grunnen høy lyd. Det er en langt mer sannsynlig og overkommelig og det behøver ikke å være lyd av art "gjøre vondt" for at overnevnte skal bli en realitet.

Lenke til kommentar
Det du skal være langt mere obs på når det gjelder mobil er at det ikke skal så mye til for å drepe nerveceller i øret og dermed skape tap av hørsel i de høye frekvensen grunnen høy lyd. Det er en langt mer sannsynlig og overkommelig og det behøver ikke å være lyd av art "gjøre vondt" for at overnevnte skal bli en realitet.

9665038[/snapback]

Absolutt noe å passe på!

Men der er MP3-spilleren en større fare...

Lenke til kommentar

Mobil er fortsatt et såpass nytt fenomen at forskerne ikke har fått noe vurderingsgrunnlag enda. Det er jo klart at de mobilene man bar rundt i kofferter før var livsfarlige, men nå snakker jeg om mobilene det går ann å ha lommen, altså dagens telefoner.

Det er hvertfall sikkert at det ikke er sundt å snakke i mobiltelefonen. Spørsmålet er om skadene er så marginale at de er ubetydelige eller om de ER betydelige for oss. Tiden vil vise.

Lenke til kommentar

Jeg er stadig like "imponert" over hvor skråsikre enkelte er i sine uttalelser. Det virker som at når man ikke umiddelbart dør ved å sette en mobil mot øret, er det heeelt ufarlig. Det foreligger både indisier og jeg vil også kalle det beviser på at mobilstråling kan være og er skadelig - ved mye bruk. Så det gjelder å ta de forholdsregler som lenge har vært anbefalt: Bl.a. ta korte samtaler, send sms og hold mobilen unna kroppen mest mulig.

http://www.helping.no/mobil.htm

Lenke til kommentar
I gamle dager var jo røyking "helt ufarlig" også...

Jeg hadde en hybelvert engang, han var født i 1911. Han drev litt med idrett, la oss si det må ha vært på 30-tallet. Da lærte han at idrettsfolk ikke skulle røyke. Så allerede da må de iallfall hatt en aning om at dette ikke var bra for helsa (han ble forøvrig over 90 år).

Men sjekk det med mobil og fruktbarhet i linken da.

Endret av geirm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...