Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Forskere sier "MOBIL FARLIG"

Fear the Scare

Anbefalte innlegg

Forskere:

Vis personer bruker mobilen mer enn én time daglig i 10 år, øker risiko faren for hjernesvulst rundt ved siden av hodet der du har mobilen.

OG BARN burde IKKE bruker mobil i det heletatt.

Min mening

Jeg synes det er både en sannhet og tull, men jeg tror at VIS jeg merker hodepine ved mobil bruk så burde en søke lege.

Din mening

Ja, hva synes du om det?

Jeg er 13 år, og i alderen der mobil er litt viktig tror jeg.

Men dette angår vell ikke sms?

Link: http://pub.tv2.no/nettavisen/na24/naerings...icle1375918.ece

Endret av beanfan94
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min mening er at dette er en utrolig oppblåst "sak". Aviser som Dagbladet fyller ofte opp med slike "nyheter" når det er mangel på annet stoff.

Risikoen er nok veldig liten, med mindre du går med en telefon fra tiden før Nokia 3110 teipet til tinningen eller i underbuksa. Gjør du ikke det ? Nei, da ville ikke jeg giddet å bry meg.

Endret av Shurtape
Lenke til kommentar

I år 2004 var det omlag 300 stk som fikk en ondarta hjernesvulst. Dette vil si at sjansen for å få hjernesvulst er 0,0064 %. Dersom det faktisk er sant at risikoen øker med det dobbelte, vil det da si at det er en 0,0128 % sjanse for å få svulst.

Denne oddsen er så latterlig lav at jeg gir blanke i noen skarva prosenter til.

Lenke til kommentar
Jeg og mange andre vil helst slippe en svuls når jeg blir 23 eller 25 i hodet, og desutten var dette fra NettAvisen fra svenske forskere.

9664233[/snapback]

Åja, de berømte svenske forskerne slår til igjen. Var det ikke de som beviste at månelandingen var fake, at det er jødene som styrer Norge og at CIA sto bak 11 september :p ?

Lenke til kommentar
Jeg og mange andre vil helst slippe en svuls når jeg blir 23 eller 25 i hodet, og desutten var dette fra NettAvisen fra svenske forskere.

9664233[/snapback]

Om du leser innlegget mitt ser du at sjansen for å få det, selv når man bruker mobiltelefon, er latterlig lav!

Det at noe blir "dobbelt så stor sjanse for" har utrolig lite å si når tallet til å begynne med er lavt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...