avtrekkeren Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Kjører Vista og har Everest Ultimate i sidebaren, og jeg har bl.a. GPU Fan Speed + GPU Temp i vinduet der. Var innom nettbanken min da jeg plutselig la merke til at tempen var unormalt høy på mitt 8800GTX. Normalt idler den på rundt 60-65 grader, men da jeg kikket rundet den akkurat 80 grader, samt at GPU Fan Speed på Everest var helt borte. Temperaturen fortsatte å stige sakte til 84 grader, da tok jeg av sidelokket for å se om vifta gikk rundt, noe som var for vanskelig å se - men jeg holdt hånden bak luftuttaket, og kjente ikke noe luftstrøm der - så jeg antar at den var slått av (!) Rebootet så maskinen (bare vanlig restart fra Windows - noe som forresten går *sykt* mye fortere nå med siste KB oppdatering), og da startet viften på full guffe og skikkelig dur (normalt hører jeg den ikke - og da ligger den på ca 1600RPM), og veldig varm luft strømmet ut, før luften sakte men sikkert ble mindre varm og viften skrudde seg ned. Inne i Windows igjen viser GPU Fan Speed som normalt, var ca 1800RPM først, og har dalt rimelig greit ned til 1600RPM, samt at temp nå er 63 grader. Meneh, hjelp! Jeg hadde ikke gjort noe annet enn bare å surfet litt på nettet og sjekket nettbanken... Lurer på hva som hadde skjedd om jeg hadde oppdaget dette litt senere, evt ikke vært hjemme. Og hvorfor hjalp det med en reboot? Nesten så jeg skulle tro at Vista skrudde av vifta mi... Bruker FW 163.71-drivere forresten, men når jeg tenker etter har dette skjedd én gang før (med helt andre drivere) - da trodde jeg det bare var tempmåler som kødda, men også da ble det fikset med en reboot. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå