Mr. -=NeoguN=- Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 (endret) Jeg har en Intel Core 2 Quad med 2,4 GHz. Og da jeg installerte AIBooster, for å sjekke hvor mye den gikk på, stod det bare at den gikk på 1600 MHz. Hvorfor står det at den går på så lite, når det egentlig er en 2400 MHz? Eller er det bare jeg som har misforstått noe? PS: både PC-en min (Right-Click "My Computer" -> "Properties" -> "General") og CCleaner sier at PC-en har en 2,4 GHz prosessor, så jeg tror ikke jeg har blitt tilsendt feil. Takk! ;} Endret 8. oktober 2007 av Mr. -=NeoguN=- Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Det er nok Speedstep (setter ned multiplier for å spare strøm/varme når den ikke har noe å "gjøre") som gjør at den kjører på 1,6GHz. Deaktiver Speedstep og muligens C1E support i BIOS. Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Deaktiver Speedstep og muligens C1E support i BIOS. 9664859[/snapback] Eller så kan du bare la den være slik den er. Det er jo ikke noe i veien for å spare på strømmen og generere mindre varme i kabinettet ditt. Prosessoren din er ikke som en bil som må aksellerere for å komme seg opp i fart, så du taper ingenting på å ha speedstep aktivert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå