JFM Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Hei. Jeg har en Yamaha dt50r 2006mod. Jeg syns kjede viker veldig slakt. Prøvde å se i instruksjonsboka om det står hvor stramt det skal være. Men finner ikke ut av det. Er det noen av dere som vet? Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Kjedet skal heller ikke være for stramt, for da slitner det fort. Er det så slakt at du rett og slett kan "ta det av" med bare hendene?¨¨ Husker at det var så og så mange cm man kunne trykke det ned, men husker ikke nå i farta >.< Lenke til kommentar
JFM Skrevet 8. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2007 (endret) Kjedet skal heller ikke være for stramt, for da slitner det fort. Er det så slakt at du rett og slett kan "ta det av" med bare hendene?¨¨ Husker at det var så og så mange cm man kunne trykke det ned, men husker ikke nå i farta >.< 9663675[/snapback] En kompis av meg mente det var forskjellig fra moped til moped. Edit: Er ikke så slakt at jeg kan ta det av med hendene Endret 8. oktober 2007 av JFM Lenke til kommentar
Whipblaster Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 du skal kunne bevege kjede 2-3 cm frem og tilbake;) Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 du skal kunne bevege kjede 2-3 cm frem og tilbake;) 9663697[/snapback] Der har vi det, ja Lenke til kommentar
JFM Skrevet 8. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2007 Kan dere garantere det 110% sikkert? Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Kan dere garantere det 110% sikkert? 9663706[/snapback] Jeg husker ihvertfall det var rundt der ja, men du vil fort merke slark hvis kjedet er for slapt, og da er det bare å snu og kjøre forsiktig tilbake, for så å stramme.. Lenke til kommentar
JFM Skrevet 8. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2007 Kan dere garantere det 110% sikkert? 9663706[/snapback] Jeg husker ihvertfall det var rundt der ja, men du vil fort merke slark hvis kjedet er for slapt, og da er det bare å snu og kjøre forsiktig tilbake, for så å stramme.. 9663717[/snapback] Når jeg setter meg på mopeden strammes kjede. Skal jeg måle disse 2-3 cm-ene når jeg sitter på eller når ingen sitter på? Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Uten belastning, altså ingen sitter på. Pleier å stå på ramma eller svingarmen hvor slakt det skal være. På RS-en min er det 2,5cm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå