kevinedomm Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Ja, åssen gjør man det? Og får man det på igjen senere? Snakket med en fyr idag, og han sa at det var noe i mekanismen til motoren, som på en måte "kniper til" for å sakke farten. Åssen tar man ut den dritten? Og kan man sette den på senere? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Er vel plomben det er snakk om her? Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 8. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2007 Er vel plomben det er snakk om her? 9663544[/snapback] Nei, det var noe som var i mekanismen, iflg. han jeg pratet med, men rakk ikke spørre han mer om det. Men hvis jeg tar ut plomben, får jeg den inn igjen da? Lenke til kommentar
Whipblaster Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 ja, det går an å sette den på igjen, men da må du sveise Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Elektronisk sperre. Du må enten omprogrammere, eller bytte ut CDI(?) boksen. Ingen fysiske plomberinger. Btw, hvordan scooter er det snakk om? Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 8. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2007 Elektronisk sperre. Du må enten omprogrammere, eller bytte ut CDI(?) boksen. Ingen fysiske plomberinger. Btw, hvordan scooter er det snakk om? 9664895[/snapback] Det er snakk om en Andre Generic Ideo. Jeg kobla ut speedometeret, og et par andre ledninger som var koblet til speedometeret, og det virker som om scooteren med en gang ble raskere Lenke til kommentar
Whipblaster Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 det kan jo være fordi du ikke så hvor fort du kjørte da, at det da føltes raskere.=P Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 9. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2007 det kan jo være fordi du ikke så hvor fort du kjørte da, at det da føltes raskere.=P Nei, fordi jeg merket med en gang at jeg holdt med trafikken, dvs. INGEN forbikjøringer Liker ikke hva de har gjort med forumet btw... Lenke til kommentar
Whipblaster Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 jammen da så....er dette noe du kommer til å fortsette å kjøre med da? Lenke til kommentar
_tommy- Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Finn ett annet speedometer og sjekk om farten er den samme fortsatt, og vist det funker så bruk det andre ! Lenke til kommentar
CFM Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Eller bare ta "plomba" i variatoren... Lenke til kommentar
H.M.Kongen Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Jeg byttet ut cdi'n på min attogframtiljobb scooter og da går den i hele 70-75..Før gikk den i 40-45.Ett billig alternativ da den ikke kostet mer enn 500. Jeg har en baotian scooter. Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 9. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2007 (endret) CDI?? edit: Wikipedia ftw Endret 9. oktober 2007 av Abn0rmal Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 9. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2007 Forresten, er det vanlig med en sånn totaktsmotor på scooteren at hvis jeg lar den stå på tomgang med lyset på, så hender det at motoren stopper, er dette vanlig? Og det hender også at den stopper når jeg akselererer brått. Er dette rett og slett vanlig med en helt flunkende ny scooter? :S Lenke til kommentar
PerB Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Jeg kobla ut speedometeret, og et par andre ledninger som var koblet til speedometeret, og det virker som om scooteren med en gang ble raskere Du er selvsagt klar over at scotteren ikke er tillatt benyttet når du har koblet ut speedometeret? Lenke til kommentar
CFM Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Som jeg sier over her.. Hvis du mener en mekanisk "ting" du må ta ut for at det skal gå fortere, er det klipsen/ringen i variatoren.. Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 10. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2007 Du er selvsagt klar over at scotteren ikke er tillatt benyttet når du har koblet ut speedometeret? Netopp, derfor koblet jeg den inn igjen.. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Hvor har du det fra, at det er forbudt å kjøre en scooter med defekt speedometer? Etter det jeg vet, er dette fullt lovlig. At det er særlig lurt, er en annen sak, men det avhenger jo om det er 30- soner der du ferdes. Bortsett fra det er jo speedometeret på en lovlig moped kun til pynt. Lenke til kommentar
Whipblaster Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Forresten, er det vanlig med en sånn totaktsmotor på scooteren at hvis jeg lar den stå på tomgang med lyset på, så hender det at motoren stopper, er dette vanlig? Og det hender også at den stopper når jeg akselererer brått. Er dette rett og slett vanlig med en helt flunkende ny scooter? :S jeg har også det problemet:( skulle gjerne hatt svar på det Lenke til kommentar
Thorbjørn_lien Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 jeg har også det problemet:( skulle gjerne hatt svar på det Du må kjøre inn motoren i de ca første 1000 KMen. Elektronisk sperre er letter å gjer noe med, i hvertfall på bil. Er jo faktisk også lov til å fjerne de, Vist du da greier å holde deg akkuratt på grensene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå