Gå til innhold

Innføring i Kaspersky Internet Security?

Anbefalte innlegg

Noen som kan gi meg en rask innføring? Jeg er en kløne i Engelsk og skjønner derfor ikke allverden...

Forresten så syns jeg Utorrent og Opera kjører tregere med Kaspersky. Kan det være tilfelle?

Hvordan åpne for programmer, nettsider osv?

og ett spørsmål til; når det kommer opp en rute med at en trojansk hest er funnet, skal jeg da deny'e eller allow'e? Ser liksom ikke at de spør om noe da...

:blush:

*kløna*

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da er det litt lettere å hjelpe, er noen småforskjeller på de :)

Tar bare en rask innføring om hva jeg mener du bør gjøre i første omggang. Er bare å spørre mer spesifikt også.

1. Velg firewall. Trykk så at en rute kommer over øverst der det står configure. Velg training mode der. Da spør den hver gang et nytt program trenger internett tillatelse. Så da slipper du å lage regler. Du velger hvordan i en scrollmeny hva tilgang den skal få lov til å ha når en rute dukker opp. Litt mas i begynnelsen, men verdt det. Ta gjerne haken vek for anti banner, da sider kan se litt rare ut når den blokker reklamebannere, men det spørs hva du liker. Skader ikke å fjerne reklame da :)

2. Kaspersky sier også i fra om den merker en fil er forandra i et program etter en oppdatering osv, og dukker da opp med en advarsel. Så har ikke du endra eller oppdatert kan det være noe ulumsk på vei.

3. Ellers er det jo å scanne hver 14 dag da. Full computer scan. Den står som default til å ta en enkelt startup scan hver gang maskinen startes i de mest kritiske områdene.

Ellers er det ikke allverdens som trengs å fikses på, den er ganske ålreit satt opp etter min mening fra install, bortsett fra firewall står litt lavt i sikkerhet.

Lenke til kommentar

Det med at URL is forbidden, har ikke noe med kaspersky å gjøre, med mindre weblesern er nekta tilgang.

På den menyen kan du velge allow all på programmer du vet skal ha nett. Ellers pleier den å ha ganske gode forslag på hva den skal tillate.

Det viktigste er å vite om den skal ha tilgang eller ei, så du ikke tillatter evnt uønskede programmer skal ha tilgang.

Lenke til kommentar

Der står det faner for applications, packet filtering, zones og additional. Finner ikke noen internettsider der.

Noen av sidene vet jeg at det ikke er innlogging på.

Byttet fra Trend Micro og syns Kaspersky var vanskelig å skjønne. Sikkert fordi det var så mange muligheter.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det er som du sier, kun for å sperre mot sider som en ikke ønsker at barn skal se, eller få tilgang til. Så det er ikke noe du trenger å aktivere, men mindre du vil sensurere gubbens nettilgang :-P

Var dessuten tid for å kjøpe nye lisenser på to av mine maskiner igjen i dag. Så da har jeg brukt Kaspersky for 5 år på rad, og bestandig like fornøyd :-D

Endret av sesteen
Lenke til kommentar
Det er som du sier, kun for å sperre mot sider som en ikke ønsker at barn skal se, eller få tilgang til. Så det er ikke noe du trenger å aktivere, men mindre du vil sensurere gubbens nettilgang :-P

Var dessuten tid for å kjøpe nye lisenser på to av mine maskiner igjen i dag. Så da har jeg brukt Kaspersky for 5 år på rad, og bestandig like fornøyd :-D

Det skal du ikke se bort ifra at jeg plutselig må ;) Nei, han får vel få lese avisen på nett :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...