yinyou Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Jeg søkte på google etter et script som gjør til at alle linkene med for eksempel rel="ekstern" åpner som pop up. Jeg fant denne koden: function eksterneLinker() { if (!document.getElementsByTagName) return; var linker = document.getElementsByTagName("a"); for (var i=0; i<linker.length; i++) { var link = linker[i]; if (link.getAttribute("href") && link.getAttribute("rel")== "ekstern") link.target = "_blank";} } window.onload = eksterneLinker(); Men linkene med rel="ekstern" åpner ikke i et nytt vindu? Noen som ser noe galt med koden? Eller vet om en bedre måte å gjøre dette på er jeg takknemlig for svar. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 if (!document.getElementsByTagName) return; Denne skal visst gjøre at funksjonen returnerer ingenting hvis utsagnet er False. Altså: document.getElementsByTagName må være usann, for ellers vil programmet hoppe ut av funksjonen på denne linja. Litt usikker på hva denne if -setningen egentlig tester, men prøv å slet linja og se hva som skjer da. Lenke til kommentar
Met_Fredrik Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 (endret) Du har plassert alt i header innenfor <script type="text/javascript"> og avsluttet med </script>? EDIT: Hele problemet ditt beløper seg på at du har window.onload = eksterneLinker(); skriv window.onload = eksterneLinker; uten parenteser å se hva som skjer Endret 8. oktober 2007 av Met_Fredrik Lenke til kommentar
yinyou Skrevet 8. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2007 Takk, får vel prøve ut i morgen da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå