Thor Håkonsen Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 (endret) Siden jeg fikk slik stormende respons på mitt forrige bilde, så prøver jeg ett til Her er forøvrig en link til det forrige bildet, med den stormende responsen https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=842374 Endret 12. oktober 2007 av ThorEH Lenke til kommentar
jvc1986 Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 "E.T phone home" Artig skrue han der, likner litt på E.T syntes jeg:D Er det lov å spørre hva slags vesen det er? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Enig at dette er en artig fyr. Synes at bildet ble vel mørkt; enten burde bakgrunnen vært lysere, eller så den lille krabaten. Fin refleks i øyene. Tom Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 8. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2007 "E.T phone home"Artig skrue han der, likner litt på E.T syntes jeg:D Er det lov å spørre hva slags vesen det er? 9663592[/snapback] Selvsagt er det lov.. det er en kneler, en Euchomenella macrops Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 (endret) Er det støy i bakgrunnen? Hva med en større blender? Blits i øynene har jeg blitt enig med meg selv om at ikke er fint... Joda, NÅ er jeg dreven i makrofotograf... bittelitt i alle fall. Edit: Du har mangeforskjellige knelere, ikke sant? Hva er prisen på disse? Mye styr med de? Endret 8. oktober 2007 av Mr. Olsen Lenke til kommentar
thobaa Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Knalltøft bilde,truffet godt med fokus Dyret ligner på de kaffedrikkende vesene i filmen "Men in Black" Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 8. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2007 Er det støy i bakgrunnen? Hva med en større blender? Blits i øynene har jeg blitt enig med meg selv om at ikke er fint... Joda, NÅ er jeg dreven i makrofotograf... bittelitt i alle fall. Edit: Du har mangeforskjellige knelere, ikke sant? Hva er prisen på disse? Mye styr med de? 9663992[/snapback] mye mer dreven enn sist, det er helt sikkert Blitz i øynene er ikke alltid like godt å unngå, men i prinsippet enig med deg ! Som du ser så er det bare øynene som er 100% i fokus... hadde jeg hatt større blender hadde enda større del av dyret vært mer ute av fokus enn det er, sammen med deler av øynene (tror jeg ihvertfall). Ellers så er ikke originalen så full av støy.. tror nok en del av støyen kommer av komprimeringa Ang knelere : så har jeg nå 6 forskjellige arter. Og jo, det er litt pes med dem. Da de skal ha mat, varme og fuktighet. Varme og fuktighet er stort sett greit nok. Verre er det med mat, da enkelte spiser hva som helst av andre insektet. Mens andre igjen spiser bare flyvende insekter (og de må være "gutloaded"), så flueoppdrett er nødvendig Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Aah fuck, høy blender mener jeg, liten blender altså... går helt i surr... Lenke til kommentar
preje Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Av en eller annen merkelig grunn har jeg problemer m å like disse knelerne dine. Har sett noen av bildene du har tatt, og det er noe der som bare ikke treffer meg dessverre. Jeg vil påpeke at det er "modellene" du bruker som ikke faller i smak, ikke bildet i seg selv. Teknisk syns jeg du har stort sett gode bilder. Dette bildet var annerledes enn de jeg har sett tidligere, og derfor lettere å like (for meg ). Et veldig bra og tøft utsnitt. Syns det skulle vært en anig skarpere og lysere faktisk. Kneleren skulle stått seg litt mer ut fra bakgrunnen. Da hadde det blitt mer 3d-følelse. Og ja - E.T. er første tanke her. Kult! Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Av en eller annen merkelig grunn har jeg problemer m å like disse knelerne dine. Har sett noen av bildene du har tatt, og det er noe der som bare ikke treffer meg dessverre. Jeg vil påpeke at det er "modellene" du bruker som ikke faller i smak, ikke bildet i seg selv. Teknisk syns jeg du har stort sett gode bilder. Dette bildet var annerledes enn de jeg har sett tidligere, og derfor lettere å like (for meg ). Et veldig bra og tøft utsnitt. Syns det skulle vært en anig skarpere og lysere faktisk. Kneleren skulle stått seg litt mer ut fra bakgrunnen. Da hadde det blitt mer 3d-følelse. Og ja - E.T. er første tanke her. Kult! 9665180[/snapback] Tillat meg å linke til Thor's fineste kneler: Yes I am! Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Thor: Har du ikke tenkt å ta bilder hvor det ser ut som om de er tatt ute? Slike bilder fascinerer folk som ikke vet at du har tatt dem inne. Lenke til kommentar
preje Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Av en eller annen merkelig grunn har jeg problemer m å like disse knelerne dine. Har sett noen av bildene du har tatt, og det er noe der som bare ikke treffer meg dessverre. Jeg vil påpeke at det er "modellene" du bruker som ikke faller i smak, ikke bildet i seg selv. Teknisk syns jeg du har stort sett gode bilder. Dette bildet var annerledes enn de jeg har sett tidligere, og derfor lettere å like (for meg ). Et veldig bra og tøft utsnitt. Syns det skulle vært en anig skarpere og lysere faktisk. Kneleren skulle stått seg litt mer ut fra bakgrunnen. Da hadde det blitt mer 3d-følelse. Og ja - E.T. er første tanke her. Kult! 9665180[/snapback] Tillat meg å linke til Thor's fineste kneler: Yes I am! 9665207[/snapback] Mulig du har rett Mr. Olsen at dette er Thor's fineste kneler, men den "treffer" ikke meg uansett, dessverre (Sorry for det Thor ) Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 9. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2007 Thor: Har du ikke tenkt å ta bilder hvor det ser ut som om de er tatt ute? Slike bilder fascinerer folk som ikke vet at du har tatt dem inne. Har faktisk til og med tatt bilder ute... sjekk ut bildene mine av Mantis religiosa. (du finner dem på FLICKR'en min). De er tatt av ville eksemplarer ute i naturen Men jo, jeg har tatt noen få slike bilder også (inne). Men min guru innen dette er Igor Siwanowicz, så da blir det mye at jeg legger meg rundt hans teknikk... Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 9. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2007 Av en eller annen merkelig grunn har jeg problemer m å like disse knelerne dine. Har sett noen av bildene du har tatt, og det er noe der som bare ikke treffer meg dessverre. Jeg vil påpeke at det er "modellene" du bruker som ikke faller i smak, ikke bildet i seg selv. Teknisk syns jeg du har stort sett gode bilder. Dette bildet var annerledes enn de jeg har sett tidligere, og derfor lettere å like (for meg ). Et veldig bra og tøft utsnitt. Syns det skulle vært en anig skarpere og lysere faktisk. Kneleren skulle stått seg litt mer ut fra bakgrunnen. Da hadde det blitt mer 3d-følelse. Og ja - E.T. er første tanke her. Kult! Det er jo selvagt hver sin smak, og sånn skal det være! Jeg går definitivt ikke "av skaftet" av mye av "gatefotograferingen", men henger mer mot landskap og makro av insekter. Jeg er ikke lenger ute i min "karriere" som fotograf enn at jeg fremdeles leiter etter min egen stil... så jeg eksperimenterer en del, men gjør det sakte slik at jeg føler jeg behersker det jeg holder på med før jeg tar steget videre. Når det gjelder dine betraktninger rundt mitt siste bilde, så er det gledelig at det treffer deg i større grad Mye fordi det er ganske annerledes enn en del av de andre jeg har tatt.. kommer nok til å teste mer rundt den vinkelen. Både mørkere og lysere Når det gjelder skarpere er jeg enig, og tester nok noe mindre blender neste gang. Og bakgrunnen er det jo lett å gjøre noe med. Ha en fortsatt fin dag, og takk for at du tok deg tiden Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 12. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2007 Da prøver jeg versjon 2 Lenke til kommentar
relsafus Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Enormt bra fokus du har fått på øynene og fremdelen et artig bilde. Det virker som at han vil si ett eller annet, men funderer på hvordan Fine bilder uansett, dette kan du. /L Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Dene utgaven er mye bedre - det andre var tydeligvis for mørkt. Fortsatt en artig skrue - må være ypperlig for et CD cover. Tom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå