Gå til innhold

Unngå at en ekspanderende meny kollapser v/ reload

Anbefalte innlegg

Jeg utvikler en nettside, uport.no, for Olsvik menighet. Jeg har ikke laget det som ligger der - mitt "arbeidsområde" kan finnes på uport.no/nyttlayout123qwerty.

Som dere ser har jeg en ekspanderende meny. Jeg har brukt dette javaskriptet. Jeg bruker PHP og bytter ut innholdet i hovedblokken ettersom hva brukeren klikker på (ved hjelp av variabler i adressefeltet).

Selv om jeg kun bytter ut innholdet i hovedblokken, så lastes jo så klart hele siden på nytt igjen, og menyen kollapser. Jeg vil gjerne at den skal huske hvordan den var slik at om jeg går inn på f. eks. Konfirmantinfo --> KRIK 1, så er Konfirmantinfo-delen av menyen åpen når siden lastes om igjen med KRIK 1-innhold.

Hvordan kan dette gjøres uten bruk av rammer?

(PS: Ikke bry dere om layoutet, jeg har ikke gjort noe med det annet enn det Dreamweaver satte som standard - jeg endrer slikt når sidens grunnstruktur er oppe og går. Men gode ideer mottas likevel med takk, ettersom jeg er helt fersk på dette.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden du bruker js, så anbefaler jeg deg å bruke cookies..

Om du hadde brukt en dynamisk lasting av lenker, f.eks fra en database så kunne du ha gjort noe alla dette

<?php
if($page == $_GET['content'])
 {
   $state = "active";
 }
else
 {
   $state = "normal";
 }
?>
<li id="<?=$state;?>"> ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...