Brian Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 (endret) Hei Jeg har en Thermaltake Big Typhoon liggende her, men festeanordningene til den gjør det umulig å montere den uten å bøye eller fjerne en eller flere av kondensatorene rundt sokkelen. Det merkelige er at det står at den passer socket 775, noe den ikke gjør på dette hovedkortet i alle fall. Nedenunder er infoen om den hentet ut fra prisguide, og der står det sokkel T bak, er det noen ekstra benevnelse som har noe innvirkning? Sokkel AM2, LGA775 (Sokkel T), Sokkel A/462, Socket 478, Socket 754, Socket 939, Socket 940 LINK Er det mulig å få denne til å passe på noen slags måte? andre festeanordninger? Eller kan jeg kansje returnere den siden den ikke passer? Den er kjøpt for et års tid siden så jeg tviler egentlig. Edit: forresten, hovedkortet det er snakk om er Asus P5N-E SLI, dette står også i profilen for den som gidder å sjekke. Endret 8. oktober 2007 av Brian_N Lenke til kommentar
Brian Skrevet 9. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2007 Bumpetibump Er eneste mulighet å kjøpe ny eller? Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Jeg har den kjølern og den passer fint på mitt socket 775 hovedkort. Jeg har Asus P5B. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Den passer til socket 775, men i likhet med alle store kjølere må man sjekk at man har god nok plass rundt socketen på hovedkortet. Noen hovedkort har fult av kondensatorer tett inntil socketen for CPU, mens andre har heatpipe-system for brikkesettet ståendes i veien. Dette er ikke produsenten av kjølerens feil, ei er det heller produsenten av hovedkortets feil. Det er som sagt viktig å sjekke dimensjonene på kjøleren opp mot hvor mye ledig plass du har rundt socketen på hovedkortet. Ikke like lett alltid, men men.. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 12. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2007 (endret) Ja det er jo typisk flaksa mi da, jeg like virkelig den kjøleren siden den kjølte ekstremt bra. Men har du noen forslag til cpu kjølere som passer mitt hk? Tenkte litt på DENNE, og utifra bildet å dømme ser det ut som om den kan passe egentlig. Eller DENNE, eller DENNE kansje, men hvordan er festeanordningen på disse? EDIT: noen som vil kjøpe en TT Bigtyphoon forresten? Endret 12. oktober 2007 av Brian_N Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Noctua NH-U12F passer greit til hoverkortet ditt, har prøvd kombinasjonen selv. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 13. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2007 Den så jo bra ut den også, men hvordan kjøler den i forhold til DENNE? Har hørt mye positivt om sistnevnte, men den første har jeg ikke hørt noe om. Jeg skal også sette på en SLIK vifte med viftestyring på kjøleren jeg skal kjøpe tenkte jeg. JEg vil ha best mulig kjøling siden jeg kommer til å klokke litt. Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 (endret) Tror ikke Noctua er noe dårligere enn ultra120, du trenger heller ingen vifestyring imed viften er veldig stille. CPU-kjøler test Endret 13. oktober 2007 av Duqe Lenke til kommentar
AMD-SUPER-64 Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 EDIT: noen som vil kjøpe en TT Bigtyphoon forresten? hva skal du ha for den? den er jo aldri brukt eller? og er den komplett med fester? Lenke til kommentar
Brian Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2007 Den er komplett med alle fester ja, men den er litt brukt. Kansje et halvår eller noe sånt, husker ikke eksakt. 150kr? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå