andesam Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Heisann. Leter etter et program som gjør at jeg kan styre en maskin med ubuntu (7.04) fra en windows xp maskin ved hjelp av eksternt skrivebord. Altså at jeg får opp linux desktopen på windows maskinen. Dette skal skje over et lokalt nettverk og jeg trenger igrunnen ikke noe mer funksjonalitet utover akkurat remote desktop biten. Mvh. Andreas Lenke til kommentar
Palme Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Det er innebygget VNC i Ubuntu. System - Preferences - Remote Desktop For å styre bruker du feks. realvnc Lenke til kommentar
andesam Skrevet 8. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2007 takker . Men er det mulig å få maskinen til å "automatisk logge på" hovedkontoen slik at jeg i teorien kan styre maskinen 100% fra en annen data? (så jeg slipper å koble til skjerm, tastatur, mus til den). Lenke til kommentar
Palme Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 System - Administrasjon - Login Window - Security - Enable Automatic login. Lenke til kommentar
andesam Skrevet 8. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2007 takker og bukker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå