Gå til innhold

Ny matgaranti hos Coop


Anbefalte innlegg

Synes det er litt freidig av Coop å behandle de som benytter seg av denne ordningen som noe slags annenrangs søppel som er ute etter å lure dem. Faktum er jo at de kun sier du trenger bare å ikke være 100% fornøyd.

 

Det er nå engang slik, at det er svært mange av oss kunder, som over mange år, (20+ år) har handlet i diverse butikker, også coops, og gjentatte ganger fått 1-2 varer iblant de 5-6 posene man kjøpte med en eller annen dårlig vare. Gidder vi å bytte disse? Nei, vi gjør ikke det. Det koster faktisk tid, penger (bensin) å reise tilbake til en butikk for å bytte en liten vare for 20-30 kroner.

 

Derfor synes jeg det blir helt urimelig, at de som faktisk har muligheten til å benytte seg av slike bytteordninger, pga bosted nær butikk (typisk studenter mv), og tiden (pensjonister), og kanskje øknomisk utfordret (trygdede), skal behandles som snyltere, når coop faktisk unngår noen returer eller bytter ifra den største andelen av sine kunder!

 

Fra mitt syn, så burde alt det vi "normale" familier IKKE bytter, godskrives de som faktisk gjør det. Så ja, jeg synes det er HELT GREIT, om man er litt "sliten" og forsøker å få byttet en vare om man ikke er helt fornøyd.

 

Eller var det ifra Coop's side mer tenkt som en diskriminerende ordning der man helst skulle ha 5 års universitetsutdannelse og komme i en range rover for at garantien skulle gjelde kanskje?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Her om dagen så opplevde jeg noe ubehagelig oppførsel fra en ansatt ved coop. Jeg hadde kjøpt noen varer av de, også merket jeg når jeg kom hjem av noen av varene var gått ut på dato! Da var jeg jo ikke fornøyd, så dro tilbake til butikken for å bytte.

Da så de at jeg hadde vært i butikken der 2 ganger før, og byttet noe biff som jeg mente var dårlig. Da begynte de å si at hvis jeg fortsatte å komme så skulle de anmelde meg osv, også sa henne at det var lite sannsynlig at man kunne bli misfornøyd flere ganger når man handlet hos de osv.

 

Ble rett og slett skjelt ut, og personen påsto at jeg burde lære meg statistikk.

Lenke til kommentar

Har ikke lest hele tråden, men gjelder garantien fortsatt? Tenkte jeg skulle prøve en gang for funz her en dag.

Jeg kjøpte en pakke sjokoladepudding, sånne små med skje og greier. Jeg betaler, går ut, spiser.

Etter jeg var ferdig med begge to gikk jeg å stelte meg i kø igjen, ganske nervøs siden det stod 400 alenemødre med handlevognene fulle bak meg.

Når jeg sier at jeg gjerne ville hatt pengene tilbake for produktet så svarer han som jeg tenkte. "Hva er det som er galt med den da"? Jeg svarer at jeg strengt tatt ikke trenger å svare på det, men problemet er at vaniljesausen hadde blanda seg med sjokoladepuddingen. Noe jeg ikke liker, siden da fungerer det ikke å helle i seg vaniljesausen som skal ligge på toppen. Mannen bak kassa svarer med at garantien uansett hadde gått ut for en stund siden, så det endte i at jeg gikk flau og tomhendt ut igjen :hm:

Lenke til kommentar

Står ennå på coops side at det gjelder, ingen tidsbegrensning. Er personlig imot å utnytte dette systemet, men når coop har utformet det så dårlig som de har så inviterer de jo folk til å utnytte det og da får de bare gjøre det, haha ;) Så får vi se om coop kommer på andre tanker etter en stund.

Lenke til kommentar

Vel, virker som om noen vil sjekke om det fortsatt gjelder med noen billige varer. Coop selger jo dyrere ting en dette.

 

Nå pleier ikke jeg å bytte varer så ofte selv, men kom på en vare jeg nylug kjøpte som burde gått under denne garantien.

 

Kjøper vanlighvis et spann med sursilt 1-2 ganger i året, fordi det ofte tar litt tid mellom hver gang man får lyst å det... ja også er det jo ikke så altfor godt heller kanskje. Nuvel. Uansett, disse spannene i størrelse med et stort syltetøy glass, koster ikke mer enn 14-15 kroner.

 

Så en dag ser jeg et glass spann, med fancy gammeldags gummi/metallbeslag lukning, og et innhold som ser ut til å være gourmet sild. Og når prisen er 65,- kroner, virker det jo slik også. Men overraskelsen var stor når den smakte bare blast og tamt i fohold til 14 kroners utgaven. Mindre fikk man også.

 

I en slik situasjon må man vel kunne sies å ikke være fornøyd. Men det virker jo som alle situasjoner av "ikke å være fornøyd" er en ugyldig grunn. Når er det greit å ikke være fornøyd egentlig?

Lenke til kommentar

Matgarantien virker framdeles, ja. Den 11.24 virket den hvertfall, da var det en klasse som prøvde ut garantien, de møtte mange negative og flaue ting, men de fikk pengene tilbake, så den fungerer den.

 

Coop sier at de alltid har hatt denne garantien at hvis kundene ikke er fornøyd med en vare så får de pengene tilbake, nå bare reklamerer de mer for den.

 

"– Dette er en garanti vi har hatt lenge, men i det siste har vi reklamert for den." - Ranablad

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...