DJ_Dark Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Haha. Det er i alle fall folk som snylter. Folk på Coop har fått mail med bilde av en fyr som har vært på alle Coop-butikkene i Oslo for å snylte som faen. Lenke til kommentar
haalo Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Folk på Coop har fått mail med bilde av en fyr som har vært på alle Coop-butikkene i Oslo for å snylte som faen. Jeg håper for Guds skyld det var et veddemål med i bildet . Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Jeg jobber selv i en Coop-butikk, og vi har klare retningslinjer på hvordan denne matvaregarantien skal håndteres. I utgangspunktet skal ikke kunden være nødt til å forklare hvorfor han/hun ønsker å benytte seg av garantien. Penger eller ny vare skal gis tilbake, men det er jo selvfølgelig ønskelig at varen returneres med tanke på en evt kreditering fra leverandør hvis det skulle være noe feil med varen. Ansatte har dessuten instrukser for å ikke gi ut ny vare eller penger ved åpenbart misbruk. Hva som tolkes som, blir jo nesten opp til butikksjefene å avgjøre selv. Snus og tobakk inngår ikke i garantien, men alkoholholdige drikker gjør det. Allright, dårlig bakrus = Penga tilbake Lenke til kommentar
sir-alex Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Jeg kjøpte en biff på coop obs idag og skulle storkose meg. Men plutselig fikk biffen en bismak når jeg spiste den! Måtte kaste resten, det var kjedelig. Tenker å dra på butikken i morgen, men jeg har ikke kvittering!Kune pakken liksom, fungerer det? Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 12. november 2007 Forfatter Del Skrevet 12. november 2007 (endret) Det skal fungere helt fint med bare emballasjen, ja. Endret 12. november 2007 av Bruktbilen Lenke til kommentar
sir-alex Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Det skal fungere helt fint med bare emballasjen, ja. Det står jo med "Coop Obs" over der prisen er liksom. Men det står jo på sidene at du må ha kvittering? Hvor står det at emballasje holder? Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 12. november 2007 Forfatter Del Skrevet 12. november 2007 I den første posten min. - Du får kompensert hele utlegget. Vi skal ikke krangle om noe som helst. Ta med bare emballasje, varen eller kvittering. Vi stoler på kunden. Det er nok å si at du ikke er fornøyd, sier Ullenrød. Lenke til kommentar
Epleskrell Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 (endret) Jeg synes synd på de ansatte i Coop butikkene. Har jobbet på Kiwi og hater frukt grønt og dato garantien. Er evig mange snikere, løgnere og utnyttere der ute. Disse består av så og si type tre grupper (særlig her i Oslo) Studenter, pensjonister og narko/alkohol vrak. Vil si det er morsomt og se hvor mange av de i posten her som kan kastes i den gjengen. Er egentlig skammelig av vi tyr til utnyttelse av et system bare fordi vi kan. At folk unskylder seg med at de er fattige studenter og trenger det er tøvete og direkte barnslig. Det var ikke nødvendig før garantien og da bør det ikke være det etter. Det er utrolig at så mange missbruker en slik garanti bare fordi den er der. Egentlig veldig synd at denne posten ligner på en oppfordring for å utnytte garantien. Endret 17. november 2007 av Epleskrell Lenke til kommentar
tZar Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Epleskrell: Hvordan ser du forskjellen på å benytte og utnytte garantien? Tenker du at man utnytter garantien hvis man går aktivt inn for å finne dårlig frukt eller varer som snart går ut på dato, eller er det faktisk personer som "mister" frukten i bakken eller bytter om på "best før" lappene? Hvis du tenker på personer som aktivt går inn for å finne dårligere varer, så oppfordrer jo Kiwi på sine nettsider til dette, så det kan jo ikke være utnytting? Lenke til kommentar
Epleskrell Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 (endret) Epleskrell: Hvordan ser du forskjellen på å benytte og utnytte garantien? Tenker du at man utnytter garantien hvis man går aktivt inn for å finne dårlig frukt eller varer som snart går ut på dato, eller er det faktisk personer som "mister" frukten i bakken eller bytter om på "best før" lappene?Hvis du tenker på personer som aktivt går inn for å finne dårligere varer, så oppfordrer jo Kiwi på sine nettsider til dette, så det kan jo ikke være utnytting? Finner de varer som faktisk er dårlige er det ikke noe pes, da synes jeg garantien er på plass. Men i de fleste av "snylte" tilfellene er ikke varene dårlige, de kan påstå at de ikke synes de ser noe fine ut. Et eksempel en "ganske sliten mann i 30 årene" kom inn og plukka 3 esker druer og ville ha dobbel pris, han syntes ikke de var grønne nok. Veldig ekstremt tilfelle men dog slikt skjer, andre en dårlig drue på drue klasen. En dårlig appelsin i selvplukk appelsin etc etc. Slike ting prøver folk seg på, hos oss får de riktig nok ikke igjen på slikt. Det får da være måte på. De kan få dobbel pris på den ene appelsinen eller den ene drua. Det mest frustrerende er disse menneskene som føler seg udmyket etter en slikt nekt i kassa, så de ringer hovedkontorene rundt om kring for å klage på disse "slemme menneskene" som ikke vil gi de penger. Ikke at de bryr seg på slike tilfeller, og ikke at vi gjør det heller. Men jeg synes det sier litt om mentaliteten som er ute å går. Da det kommer til dato er det forsovidt greit at de finner dato varer. Og det er vel mer sørgelig at det finnes noen som ikke har noe annet og fylle dagene sine med. Men snyltere her gjemmer varer.. Heldigvis kan en si er dette strengt straffbart så slik kan vi annmelde Og det å komme tilbake med en vare som det ikke var noe feil med og kreve penger tilbake er like ille som å kreve dobbel pris for frukt som ikke var ødelagt. Endret 17. november 2007 av Epleskrell Lenke til kommentar
tZar Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 (endret) Skjønner godt at man bare får dobbel pris på den ene drua eller den ene appelsinen, noe annet ville jo vært rart. Regner med at dere ikke teller dårlige druer, men om det er en betydelig del av klasen som er dårlig så gir dere tilbake alt? Har ikke noe grunn til å tvile på deg om at det er ulovlig å gjemme varene, du jobber tross alt i bransjen, men jeg skulle likt å se lovteksten på akuratt dette. Det som jeg ser som forskjell på Kiwi og Coop sine garantier er at Kiwi sine gir oss som kunder bedre varer i det lange løp. Hvis jeg kjøper en vare på Coop som jeg ikke er fornøyd med så vet ikke Coop hvorfor jeg leverer den tilbake. Det er såklart en positiv opplevelse der og da, men det blir ikke en positiv opplevelse videre fordi de ikke vet hvorfor jeg har levert varen tilbake og kan derfor ikke gjøre noe med det. Jeg kan kjøpe samme tyde vare neste dag, og det er samme problemet med den, f.eks tørre skolebrød, dårlig frukt osv. Hvis Coop bare hadde spurt om grunnen for å levere tilbake kunne de valgt å slutte å føre problemvarer, eller de kunne gjort om på rutinene sine for å få problemvarer til å ikke være problemvarer, type hyppigere men mindre leveranser osv. Endret 17. november 2007 av tZar Lenke til kommentar
Epleskrell Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Skjønner godt at man bare får dobbel pris på den ene drua eller den ene appelsinen, noe annet ville jo vært rart. Regner med at dere ikke teller dårlige druer, men om det er en betydelig del av klasen som er dårlig så gir dere tilbake alt? Har ikke noe grunn til å tvile på deg om at det er ulovlig å gjemme varene, du jobber tross alt i bransjen, men jeg skulle likt å se lovteksten på akuratt dette. Det som jeg ser som forskjell på Kiwi og Coop sine garantier er at Kiwi sine gir oss som kunder bedre varer i det lange løp. Hvis jeg kjøper en vare på Coop som jeg ikke er fornøyd med så vet ikke Coop hvorfor jeg leverer den tilbake. Det er såklart en positiv opplevelse der og da, men det blir ikke en positiv opplevelse videre fordi de ikke vet hvorfor jeg har levert varen tilbake og kan derfor ikke gjøre noe med det. Jeg kan kjøpe samme tyde vare neste dag, og det er samme problemet med den, f.eks tørre skolebrød, dårlig frukt osv. Hvis Coop bare hadde spurt om grunnen for å levere tilbake kunne de valgt å slutte å føre problemvarer, eller de kunne gjort om på rutinene sine for å få problemvarer til å ikke være problemvarer, type hyppigere men mindre leveranser osv. Det at de har den garantien skjerper de på ferskvarer som bakevarer brød og frukt. Resten har ikke de noe som helst mulighet å justere på da det skjer automatisk ifrom av bestillingssystemet. Det går utover produsent av varen og ikke Coop sine butikker.. To grunner til garantien, Skjerpe de ansatte og gi kundene tillitt (ergo fler og mer fornøyde kunder). Men det unskylder ikke de som utnytter systemet ved å gi seg selv gratis middager ol.. Som den trønder karen i avisa. Jeg vil si det er det samme som tyveri siden det ikke følger rammene i garantien (siden du egentlig ikke så noe feil med varen). Da det gjelder gjemme bort varer for datogarantien sin skyld er det overslag og regnes som tyveri.. Ambefales ikke da de ferreste kiwi butikksjefer ikke har så mye imot å annmelde et slikt forhold.. Lenke til kommentar
sir-alex Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Var innom en coop-butikk her om dagen for å bytte en "Ferdigrett" jeg ikke var helt fornøyd med, syns det var for lite smak. Jeg stilte opp med kvittering, og ble møtt av en sur person som på en frekk måte sa "Du var vel fornøyd med maten? Dere er så luringer som skal ha billig mat dere" Dette synes jeg er ganske frekt, i forhold til slik de skal behandle kunder! Lenke til kommentar
Epleskrell Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Var innom en coop-butikk her om dagen for å bytte en "Ferdigrett" jeg ikke var helt fornøyd med, syns det var for lite smak. Jeg stilte opp med kvittering, og ble møtt av en sur person som på en frekk måte sa "Du var vel fornøyd med maten? Dere er så luringer som skal ha billig mat dere" Dette synes jeg er ganske frekt, i forhold til slik de skal behandle kunder! Frekt svar kanskje.. Men synes vel ikke du er så mye bedre! Hva forventer du egentlig av en ferdigrett? Virka ikke som om det var noe feil med varen utover at du ikke "likte" produktet. Å like noe har faktisk ingen ting med garantien å gjøre.. Jeg mener jeg hater fiskekaker, men går ikke tilbake og bytter dette kun fordi jeg ikke liker det. Men for all del, har du så utrolig liten selvrespekt må du få lov til å syte. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 27. november 2007 Forfatter Del Skrevet 27. november 2007 Å like noe har faktisk ingen ting med garantien å gjøre.. Vel, kunden trenger jo ikke å oppgi noen som helst grunn, så det gjør ikke noe hva kunden mente om maten, eller om det var innenfor garantien. Og han syntes jo det var for lite smak, det er ikke det samme som at fyren ikke likte maten. Lenke til kommentar
tZar Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Frekt svar kanskje.. Men synes vel ikke du er så mye bedre! Hva forventer du egentlig av en ferdigrett? Virka ikke som om det var noe feil med varen utover at du ikke "likte" produktet. Å like noe har faktisk ingen ting med garantien å gjøre.. Jeg mener jeg hater fiskekaker, men går ikke tilbake og bytter dette kun fordi jeg ikke liker det. Men for all del, har du så utrolig liten selvrespekt må du få lov til å syte. http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=173702 - Nei. Det må ikke være noe feil med produktet. Er du av en eller annen grunn misfornøyd, at ferdigretten ikke var så god som du trodde eller at sjokoladen hadde for mange nøtter etter din smak, får du pengene tilbake, sier Vidar Ullenrød. Lenke til kommentar
Der Kommissar Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Hvor lenge skulle dette vare? Er mang en gang jeg har kjøpt bedritne varer på coop-butikker, og har aldri byttet en eneste en (skikkelig teit å gå til kassa med en halvmuggen sjokolade og kreve penga tilbake i værste rushkøa. Skrive under på drit og lort og gudene vet hva). Men nå blir det andre boller (dobbelt betydning, for bollene er av og til noe jeg vil klassifisere som gårdsdagens, gjemt under de nye ferske) Lenke til kommentar
haalo Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Personlig gidder jeg aldri å klage på noe. Skulle gjøre det med noen dårlige tomater jeg fikk fra Kiwi (som var dyre, forresten), men så glemte jeg det. Lenke til kommentar
Pañolada Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Vi har en Coop rett ved skolen, som jeg pleier å handle i og hvis jeg får en dårlig vare går jeg tilbake å bytter den, har ikke fått det enda men hvis det skjer så gjør jeg det. Men jeg tror at det er vanskeligere for ungdomer en for voksene å få en ny vare eller pengene tilbake, er ganske sikker på at det ikke blir lett å få de tilbake. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå