Klekkus Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 (endret) Du kan også ta kontakt med sjefen og si at du fikk dårlig samvittighet(som du gjorde) og vet ikke helt om du tør å levere noe mer til garantien fordi du fikk så dårlig service fra dama. For en evig bra idé Edit: Gleder meg selv til å få testet denne garantien. Er jævlig spent på hva de sier hvis jeg klager på snusen! Endret 10. oktober 2007 av Klekkus Lenke til kommentar
tZar Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Var jo en merkelig reaksjon fra butikken, stikk i strid med hva reklamen lovet. Det er som du sier, hva man er fornøyd med er subjektivt, og så lenge du ikke var fornøyd, så var det bra nok for Coop... det kan være alt fra størrelsen på fiskebollene til konsistensen på leverposteien. Det at du måtte forklare deg, vente osv, var langt fra hva reklamen lovet. Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Var jo en merkelig reaksjon fra butikken, stikk i strid med hva reklamen lovet. Det er som du sier, hva man er fornøyd med er subjektivt, og så lenge du ikke var fornøyd, så var det bra nok for Coop... det kan være alt fra størrelsen på fiskebollene til konsistensen på leverposteien. Det at du måtte forklare deg, vente osv, var langt fra hva reklamen lovet. Jeg tror nok dette kommer til å fo\ikse seg med tiden. Men vi får heller se hvilken respons de andre som tester garantien får. Dette er sikkert bare et enkelttilfelle selv om det er stikk motsatt av hva de sier i policien. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 13. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2007 Dro i dag og skulle få pengene tilbake for en stor pakke med noe elendig godteri som kostet 50 kroner, kjøper aldri godteri så tok det dyreste jeg fant. Tok med kvitteringen og dro den lange veien igjennom mødre som handlet til ei kassadame. Valgte en av kassene, merket jeg var temmelig nervøs der jeg stod med en kvittering og rundt meg var mødre med handlevogner så store som kuer. Uansett, sa at jeg skulle bruke matgarantien på dette produktet, og så viste jeg henne kvitteringen. Hun kikket på den en stund, så tilbake på meg, fiklet med noe saker og så skrev jeg under for så å få tilbake pengene for godteriet. Funket som en drøm Lenke til kommentar
tZar Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Det skulle funke med bare embalasje også, trengte vel ikke kvittering? Grunnen til at jeg spør er at madammen tok med noe micromat fra Prix for et par dager siden. Den smakte helt jævlig, men jeg har dessverre ikke kvitteringen, men embalasjen har jeg fortsatt. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 13. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2007 Du kan faktisk spise opp alt, finne ut at du ikke er fornøyd med smaken og få pengene tilbake - bare ved å vise kvittering, vare eller emballasje. Lenke til kommentar
Bjarte Pat Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Måtte du skrive ned telefonnummeret ditt på kvitteringen? Lenke til kommentar
Dynejonas Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Det er en coop butikk rett atmed skolen min. Lurer på om jeg kan for 50kr få lunsjmat for hele året. Lenke til kommentar
haalo Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 (endret) [...]Veldig godt skrevet innlegg, var en fryd å lese . Det er en coop butikk rett atmed skolen min. Lurer på om jeg kan for 50kr få lunsjmat for hele året.Det er vel teoretisk mulig (såfremt de beholder garantien året ut), men jeg tror du vil få problemer med betjeningen. Endret 15. oktober 2007 av xNINJA Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 (endret) De vil jo kjenne deg igjen, hvis du går hver eneste dag. EDIT: Men det har kanskje ikke noe å si, hvis de skal følge garantien fullt ut Endret 15. oktober 2007 av Knewt Lenke til kommentar
haalo Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 EDIT: Men det har kanskje ikke noe å si, hvis de skal følge garantien fullt utJeg ville likevel ikke taklet det. Begge parter vil jo vite at du lurer butikken. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 EDIT: Men det har kanskje ikke noe å si, hvis de skal følge garantien fullt utJeg ville likevel ikke taklet det. Begge parter vil jo vite at du lurer butikken. Det er jo opp til hver enkelt person, jeg ville heller ikke taklet det. Lenke til kommentar
tZar Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 EDIT: Men det har kanskje ikke noe å si, hvis de skal følge garantien fullt utJeg ville likevel ikke taklet det. Begge parter vil jo vite at du lurer butikken. Kommer helt ann på hva man legger i å "lure" butikken. I følge garantien så holder det å ikke være fornøyd, og det kan være mange grunner til at man ikke er fornøyd; skolebrødet var for tørt, det var for lite kullsyre i colaen, maten var for dyr osv osv. Kjøper man da konsekvent en vare man selv syns er for dyr, eller man vet at skolebrødene er litt tørre, så lurer man jo ikke butikken, men jeg er helt enig i at det er litt tvilsomt. Lenke til kommentar
Elyas Machera Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Men hvem har vel dårlig samvtittighet overfor et multimillard-konsern, hvis garantiordning utelukkende har som formål å tjene mer penger? Du er klar over at det ikke stemmer når det gjelder Coop? Det er et samvirke, og har ikke til hensikt å tjene penger, men å tjene forbrukerne. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 15. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2007 Det er et samvirke, og har ikke til hensikt å tjene penger, men å tjene forbrukerne. Tull og tøys, de har regnet ut at de vinner mer på denne garantien enn de taper. Det blir få som tar i bruk garantien, men alle liker at garantien er der. Dette gjør at de blir trygg på Coop og kanskje blir der og ikke handler på Rema over gata. De gjør selvsagt alt for å tjene penger, selv ting som de taper penger på gjør at de får et bedre rykte som gjør igjen at de tjener penger. Lenke til kommentar
hean Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Det er et samvirke, og har ikke til hensikt å tjene penger, men å tjene forbrukerne. Tull og tøys, de har regnet ut at de vinner mer på denne garantien enn de taper. Det blir få som tar i bruk garantien, men alle liker at garantien er der. Dette gjør at de blir trygg på Coop og kanskje blir der og ikke handler på Rema over gata. De gjør selvsagt alt for å tjene penger, selv ting som de taper penger på gjør at de får et bedre rykte som gjør igjen at de tjener penger. Det skal vel tjene begge parter, trygghet til kunden, mer omsetning til butikken. Den økte omsetningen er vel ment å dekke over tapet ellers hadde de selvsagt ikke gjort dette. Akkurat som 30 dagers returrett på Elkjøp som jeg benytter meg av ved kjøp, har kun levert inn ett produkt ett par ganger men tryggeheten ved 100% returrett gjør at jeg kjøper mer. Rett og slett! Lenke til kommentar
Elyas Machera Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Det er et samvirke, og har ikke til hensikt å tjene penger, men å tjene forbrukerne. Tull og tøys, de har regnet ut at de vinner mer på denne garantien enn de taper. Det blir få som tar i bruk garantien, men alle liker at garantien er der. Dette gjør at de blir trygg på Coop og kanskje blir der og ikke handler på Rema over gata. De gjør selvsagt alt for å tjene penger, selv ting som de taper penger på gjør at de får et bedre rykte som gjør igjen at de tjener penger. Greit, men hvem er det som tjener penger på Coop? Lenke til kommentar
tZar Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Greit, men hvem er det som tjener penger på Coop? De som eier det... som de fleste andre selskap Lenke til kommentar
Elyas Machera Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Coop er et samvirke. Basiskunnskaper. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå