Gå til innhold

Ny matgaranti hos Coop


Anbefalte innlegg

Har du kjøpt en dageligvare(melk, eple, sjokolade, hundemat osv..) som du følte at ikke var helt som du(eller hunden din) trodde? Vel nå kan du bare ta med varen, embalasjen eller kvitteringen og du får pengene tilbake!

 

Du kan faktisk spise opp alt, finne ut at du ikke er fornøyd med smaken og få pengene tilbake - bare ved å vise kvittering, vare eller emballasje.

 

Ullenrød medgir at det kan komme situasjoner der kunder kan utnytte garantien for mye, men de har ingen maks sum for hva kunden kan få tilbake.

 

- Vi er forberedt på at det kan oppstå spesielle situasjoner. Da skal det utvises skjønn. Det er imidlertid viktig å si at alkohol er et produkt vi vil håndtere ekstra varsomt, sier Ullenrød.

 

Jeg må få prøvd dette snarest :wee:

 

 

 

 

Kilde

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjelder dette også snus?

9662506[/snapback]

Tror du sliter med å få det til på tobakksvarer, alokohol skulle de visst være forsiktige med, men andre dagligvarer som f.eks hundemat skulle gå under garantien.

 

Edit: Noen som har testet "garantien" enda?

Endret av tZar
Lenke til kommentar
Dere føler ikke at det er litt feil å utnytte system slik dere planlegger?

 

Jeg vil ikke bli forbauset hvis dere sier nei...

 

Som 30-dagers returretten til Elkjøp, Kiwi sin frukt og grøntgaranti og nå til sist Coops matvaregaranti, så er dette noe gutta med lyseblåskjorter har tatt med i beregningen.

Alle disse garantiene er noe de gjør for å tjene mer penger, noe de også gjør, hvis ikke hadde de ikke hatt garantiene.

Lenke til kommentar
Får jeg også igjen penger hvis jeg steker biffen feil, slik at den blir tørr? I såfall blir det mange gode måltider på meg framover, det er ikke alltid maten blir perfekt.

Du trenger ikke å forklare deg, samme hva det er. Pengene tilbake eller ny vare. Ingen spørsmål.

Lenke til kommentar
Som 30-dagers returretten til Elkjøp, Kiwi sin frukt og grøntgaranti og nå til sist Coops matvaregaranti, så er dette noe gutta med lyseblåskjorter har tatt med i beregningen.

Alle disse garantiene er noe de gjør for å tjene mer penger, noe de også gjør, hvis ikke hadde de ikke hatt garantiene.

 

Så på grunnlag av dette synes du det er riktig å utnytte systemet?

Lenke til kommentar
Så på grunnlag av dette synes du det er riktig å utnytte systemet?

Tenker du på det systemet som er lagd for å "utnyttes"? Det er jo hele konseptet med systemet. Varer som blir byttet inn er innkalkulert i regnestykket, regnestykket som gir butikken bedre resultater enn hvis de ikke hadde hatt systemet.

 

Må jo teste om dette fungerer i praksis Kunne ikke dra i dag heller ser det ut som, vil ikke risikere å få bot for å ikke ha satt på vinterdekk, bah.

 

Vinterdekk?!? Åja, Tromsø ja, det forklarer saken.

Endret av tZar
Lenke til kommentar
Tenker du på det systemet som er lagd for å "utnyttes"? Det er jo hele konseptet med systemet. Varer som blir byttet inn er innkalkulert i regnestykket, regnestykket som gir butikken bedre resultater enn hvis de ikke hadde hatt systemet.

Vinterdekk?!? Åja, Tromsø ja, det forklarer saken.

Såklart innfører ikke coop denne garantien hvis det ikke er noe å tjene på det. Bedriften kan jo ikke gå i minus.

 

Vinterdekk faktisk. Hvor er snøen ikke kommet liksom?

Lenke til kommentar

Jeg prøvde meg på denne garantien, egentlig mest fordi jeg var nysgjerrig. Jeg kjøpte en biff og eg 6-pakning med kyllingfileter (til sammen verdt litt over 200,-). Gikk inn to dager etterpå med kvitteringen. Ba fint om å få igjen pengene for biffen og kyllingen. Hun damen som jobbet der så på meg med et langt, stivt blikk som sa "jeg vet at du lurer meg", noe som jo selvsagt stemte, og gjorde hele situasjonen ekstra pinlig.

 

Hun spurte meg hvorfor. Jeg hadde egentlig ikke tenkt å si hvorfor, ettersom det reklameres for at man skal slippe å krangle med personalet, men følte likevel jeg måtte gi henne noe, så jeg sa at biffen var seig og at kyllingen hadde en rar bismak (noe som selvsagt ikke stemmer - maten ligger fremdeles i kjøleskapet). Hun sa at hun ikke hadde fått noen andre klager, noe jeg ble overrasket over. Jeg så for meg at folk stod i kø med kvittering i hånda. Hun sa at hun måtte snakke med de andre i personalet, og gikk bort i fem minutter.

 

Da hun kom tilbake snakket hun i telefonen mens hun så på kvitteringen jeg hadde gitt henne. Til slutt gikk hun bak kassen, trykket på ting og tang, og ba meg til slutt signere kvitteringen, noe som er ganske vanlig. Hun ba meg også om å skrive ned telefonnummeret, noe som erfaringsmessig er mindre vanlig. Jeg var imidlertid såpass indignert av hele situasjonen at jeg ikke turte å spørre hvorfor, så jeg skrev ned nummeret. Kanskje jeg får en telefon fra Coop en dag? Hva skal de si da?

 

Hele situasjonen var pinlig, det var andre i køen som så rart på meg, jeg måtte ta fram mitt beste pokerfjes, noe som tydeligvis ikke var bra nok, ettersom hun gjennomskuet meg umiddelbart. Det var nok det som var såpass absurd med hele situasjonen, at vi begge visste at jeg prøvde å utnytte ordningen, men at hun ikke kunne si noe på det. Det kunne nesten virke som hun tok det litt personlig. Hvorfor gjorde hun det? Hvis jeg hadde jobbet der så hadde jeg bare gjort som de i reklamen, bare levert tilbake pengene som lovet, jeg hadde ikke giddet å stille spørsmål til noe som helst, fordi ingen hadde forventet det av meg. Er det slik at denne ordningen har en effekt på personalet i butikken? Går butikksjefen i tap på grunn av denne løsningen?

 

Det morsomme med denne ordningen er jo at det å "mislike" noe, eller "ikke være fornøyd" med noe, er et 100% subjektiv begrep. Ingen kan si at "jo det gjorde du". Kjøper du noe på Ikea får du alltid bytte det, det kalles service. Men da må man jo levere inn igjen varen. Det spesielle her er at Coop risikerer å tape hele omsetningen på en vare ved å tilby kunden denne ordningen.

 

Coop må jo skjønne at folk kommer til å utnytte denne ordningen, og de har nok tatt det i betraktning. Forbukerrådet har i alle år sagt at nordmenn klager for lite til forhandleren. Dette utnytter Coop til fulle. De opparbeider seg tillit hos folk, Coop fremstår som et sympatisk konsern som innfører Kardemommeby-regler, og hvis de skulle finne på å legge ned ordningen (noe de sikkert uansett har planlagt å gjøre, konspirasjon anyone?), ja da er det forbrukeren sin feil, ettersom det var vi som misbrukte ordningen. De vet at terskelen for å gå i butikken og klage er såpass høy, at regnestykket uansett går i pluss, selv om vi er en liten prosentandel som uten dårlig samvittighet (overfor Coop altså) utnytter denne ordingen for det den er verdt. Jeg ville aldri gått på Aetat (eller Nav som det heter nå) og spurt om trygd hvis jeg med viten og vilje ikke trengte det, fordi jeg ikke ville hatt samvittighet til å utnytte et velferdsystem som er laget for å hjelpe de mest vanskeligstilte. Men hvem har vel dårlig samvtittighet overfor et multimillard-konsern, hvis garantiordning utelukkende har som formål å tjene mer penger?

 

Den eneste jeg har dårlig samvittighet overfor er hun stakkars damen i butikken som måtte "vise skjønn" når hun rettmessig mistenkte meg for å loppe butikken hennes for en 200-lapp. Men hun har sikkert oppnådd ønsket effekt; jeg kommer ikke til å prøve meg på det igjen, hvertfall ikke i hennes butikk.

Lenke til kommentar

Det at dama faktisk ble sur og motsa deg er jo helt utrolig, hadde jeg vært ekstra jævlig hadde jeg klagd til sjefen og spurt om det er slik service man får fordi man bruker garantien. Sjefen må selvsagt si nei og beklage på sitt fulle, og du får kanskje noe som et plast på såret. De ansatte burde på ingen måte oppføre seg slik.

 

Nå gleder jeg meg enormt mye til å gjøre det :wee:

 

Edit: Du kan også ta kontakt med sjefen og si at du fikk dårlig samvittighet(som du gjorde) og vet ikke helt om du tør å levere noe mer til garantien fordi du fikk så dårlig service fra dama.

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...