Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Tungstartet Rieju rs2? Hva kan jeg gjøre?

iNeo

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har en veldig tungstartet Rieju RS2 matrix. (am6 motor). Jeg lurer på hva jeg kan gjøre for å få den til å starte lettere.

Jeg kan f.eks. ikke starte den med elstarten, motoren går rundt ja, men den vil ikke starte.

Hvis jeg skal trillstarte den må jeg som oftest løpe 20-40 meter med den for at den skal starte.

Når den først starter, så går den i ca 2 minutter, også på tomgang. Så stopper den.

Takker for alle relevante svar!

Endret av Tt.mrX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Pluggen er helt ny, forgasser skal være god (har renska den flere ganger), men filteret har jeg ikke gjort noe med. Takk for svar. Men du kan være lit mer spesifik til neste gang.

9663885[/snapback]

Du minner meg forresten om en som går på Herøy vgs, (det gjør vell tilfeldigvis ikke du?), han hadde ihvertfall samme problem med sykkelen sin.

Edit: Jau, visst faen va de dej :p du går i 1Tip4 ?

Men nok OT..

Jeg har ikke så mye erfaring med dette, husker at trialsykkelen min var sånn før, kunne ikke kicke den i gang lenger, var sånn at jeg måtte ta meg god fart i en nedoverbakke for å i det hele tatt få start, og den fuska vell på tomgang i ca. 30 sek. før den stoppa.

Husker at pappa sa at det var et lager i motoren som måtte byttes samtidig vasket han forgasseren i bensin, og etter at det var gjort startet den fra første kick.

Endret av Abn0rmal
Lenke til kommentar
Pluggen er helt ny, forgasser skal være god (har renska den flere ganger), men filteret har jeg ikke gjort noe med. Takk for svar. Men du kan være lit mer spesifik til neste gang.

9663885[/snapback]

Du minner meg forresten om en som går på Herøy vgs, (det gjør vell tilfeldigvis ikke du?), han hadde ihvertfall samme problem med sykkelen sin.

Edit: Jau, visst faen va de dej :p du går i 1Tip4 ?

Men nok OT..

Jeg har ikke så mye erfaring med dette, husker at trialsykkelen min var sånn før, kunne ikke kicke den i gang lenger, var sånn at jeg måtte ta meg god fart i en nedoverbakke for å i det hele tatt få start, og den fuska vell på tomgang i ca. 30 sek. før den stoppa.

Husker at pappa sa at det var et lager i motoren som måtte byttes samtidig vasket han forgasseren i bensin, og etter at det var gjort startet den fra første kick.

9663916[/snapback]

dessverre du men det er nokk ikke meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...