DerKAizeR Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Hei, Prøver å sende sms med en venn jeg har i USA, men vi kan ikke få det til å fungere. Noen som har en anelse om hva som kan være galt? Trodde +1 foran hans nummer og +47 foran mitt var alt man trengte å gjøre? Jeg har Telenor abonnement. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 så lenge begge husker på prefixet til den andre så skal det gå greit. dette hvis han har et amerikans mobilabonement vel og merke. Lenke til kommentar
molna Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Husk at hvis han i USA har lokalnummer som starter med 0 så må du fjerne 0 når du sender eller ringer til han fra et annet land. Altså hvis nr hans er f.eks: 0123456789, så må du sende til +1123456789 Lenke til kommentar
DerKAizeR Skrevet 8. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2007 Han har et amerikansk mobilabonnement. Ingen 0'er i nummeret hans. Lenke til kommentar
molna Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Har du prøvd med 001 istedet for +1 ? Jeg bruker alltid 00, men mener + skal funke også da. Lenke til kommentar
DerKAizeR Skrevet 8. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2007 Jepp. Har prøvd både 001 og +1 Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Har kompisen din GSM? Eller noe annet? Det har vell alltid vært problemer med SMS mellom USA og de fleste andre land, da SMS fungerer annerledes på de fleste amerikanske mobilnett. Lenke til kommentar
DerKAizeR Skrevet 8. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2007 Var ikke klar over at det var problemer med det. Hvilke mulige nett er det i USA? Har ingen anelse om hva de har der han bor. Vet ikke om han vet det selv engang. Telefonen min er en W800i, trodde man var helgardert med tri-band.. tydeligvis ikke.. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 I USA er det vell CDMA som er det store. Det finnes en del GSM- og UMTS-nettverk også men disse er på langt nær så utbredt som CDMA netverkene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå