Gå til innhold

Crysis kan komme til konsoller!

Anbefalte innlegg

Regner det som en selvfølge at Crysis kommer til 360/PS3 etter en stund.

Hvorfor?

Crysis er ett type spill som krever en PC de aller fleste ikke har!

Og de som faktisk har en, er neppe fremmede for navn som RELOADED, DEViANCE, CLONEDVD..

Nå satt jeg det litt på spissen her, men trur at Crysis kommer til å slite veldig med piratkopiering.

Og håper litt at jeg har rett slik at jeg kan få det til 360'n

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mangen her inne har tydet att konsoller ikke er stand til å ha sånne spill som

Er møkkalei hvor mange ganger du skal disse PC din.

Selv om du mener du har en crappy PC til 6000 kroner (som du gjentar ofte i flere tråder) så finnes det mange bra til den prisklassen.

Uansett her er svaret ditt

Yerli: What I said was that Crysis could run on consoles. I ruled out any development whatsoever because there is no development on consoles. But what’s happening is, is people are asking me if it’s possible. Of course. You can get Crysis even on the Nintendo DS. But not that Crysis - you cannot get Crysis as it is on PC on any console. What you would have to do is compromise the design and the level design – in order of the PS3 and Xbox 360 regards you have to fulfill the memory constraints

Intervju

Lenke til kommentar
Er møkkalei hvor mange ganger du skal disse PC din.

Selv om du mener du har en crappy PC til 6000 kroner (som du gjentar ofte i flere tråder) så finnes det mange bra til den prisklassen.

Uansett her er svaret ditt

Intervju

Jaja, men noen her har sagt att du finner en PC til 6000kr som knuser 360 grafiskt sett, ja sakli, jeg kjører oblivion på pc på medium og det lagger stort sett hele veien, og bioshock ikke klarte å kjøre på low engang

Og jeg spillte oblivion før HDTVen kom i hus på en liten tv og med RGB-kabel og fortsatt mye finere enn på medium på PC-en. Det var mer farger, mer HDR, mer AA osv....

Så ikke si jeg disser PC-en min :thumbdown:

Sier bare ren fakta!

Endret av Toman85
Lenke til kommentar
Jaja, men noen her har sagt att du finner en PC til 6000kr som knuser 360 grafiskt sett, ja sakli, jeg kjører oblivion på pc på medium og det lagger stort sett hele veien, og bioshock ikke klarte å kjøre på low engang

Og jeg spillte oblivion før HDTVen kom i hus på en liten tv og med RGB-kabel og fortsatt mye finere enn på medium på PC-en. Det var mer farger, mer HDR, mer AA osv....

Så ikke si jeg disser PC-en min :thumbdown:

Sier bare ren fakta!

Det er en helt annen diskusjon. Kan fint bygge PC til 6000 kroner som minst er like bra eller bedre enn Xbox 360. Poenget mitt er at du gjentatte ganger snakker drit om hvor elendig skraphaugen din er.

Lenke til kommentar
Det er en helt annen diskusjon. Kan fint bygge PC til 6000 kroner som minst er like bra eller bedre enn Xbox 360. Poenget mitt er at du gjentatte ganger snakker drit om hvor elendig skraphaugen din er.
Ikke at jeg har så mye innsikt, men folk sier at bare prosessoren i 360 er nesten verdt mer enn en Core System.
Lenke til kommentar

prossesoren i x360 er ikkje all that..ikkje ps3 sin cell heller...

det er avanserte prosessorer som duger til spilling, men dei er ikkje så dyre og high tech som ein skulle tenke seg..

ein 2 kjerners pc cpu er myykje meir komplisert enn ein x360 /ps3 cpu...

høyres ut som x360 er eit monster siden den har 3 kjerner, men maskinen koster ca 4000kr og produsere så da kan ikkje cpu vere så avansert som ein 3 kjerners pc cpu..;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
prossesoren i x360 er ikkje all that..ikkje ps3 sin cell heller...

det er avanserte prosessorer som duger til spilling, men dei er ikkje så dyre og high tech som ein skulle tenke seg..

ein 2 kjerners pc cpu er myykje meir komplisert enn ein x360 /ps3 cpu...

høyres ut som x360 er eit monster siden den har 3 kjerner, men maskinen koster ca 4000kr og produsere så da kan ikkje cpu vere så avansert som ein 3 kjerners pc cpu..;)

hæ? hørtes rart ut, 360 har jo en 3 kjerners IBM. PowerPC cpu..

de skal jo være ganske mye bedre enn f.eks Inter Core 2 duo eller de vasseste intel cpuene.

Apple brukte jo dette før og var en av grundene til at mac var populært til tunge programmer som krevde mye

Lenke til kommentar

Prosessorene i Ps3/X360 er ikke i nærheten så gode som en vanlig x86/ x64 desktop cpu på vanlige programmer. Grunnen til at de får tynt så ekstremt mye ut av dem er det at det er bare èn type hardware og forholde seg til, ergo blir det mer tid til optimalisering og da blir det enten bedre flyt i ett spill, bedre grafikk eller både og iforhold til en sammenlignbar pc.

Når du nevner "skraphaugen" din til 6k, er det selvbygd eller kjøpt ferdigbygd? isåfall, kan vi få se komponentene? Enkelte pc`r er grovt overpriset, ergo er verdt 3-4k men koster 6k ;)

Edit: Den største begrensningen som hindrer Crysis i og komme til konsoller er ram, eller bufferminne, som begge konsollene har 512mb av. (360 har 512 delt og 10mb med 256gbps hastighet, ps3 har 256/256.)

Endret av Laland
Lenke til kommentar
hæ? hørtes rart ut, 360 har jo en 3 kjerners IBM. PowerPC cpu..

de skal jo være ganske mye bedre enn f.eks Inter Core 2 duo eller de vasseste intel cpuene.

Apple brukte jo dette før og var en av grundene til at mac var populært til tunge programmer som krevde mye

PPC kjernenene Xbox360 og PS3 bruker er veldig nedstrippet iforhold til de siste PPC prosessorene Apple brukte.

"In-Order Execution” CPU'er med narrow execution cores mot “Out-of-Order Execution” CPU'er med wider execution cores.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

Godt mulig at noen kommer til å lage konsoll spill bygget på crysis motoren, men crysis som er til PC vil nok ikke komme til Ps3 eller xbox 360, uten om i en meget nedstrippet versjon. Men det kommer nok til å se bra ut uansett.

Nei, nå skal jeg spille litt Crysis folkens, kjører greit på HIGH, men denne builden er noe lite optimalisert, så spiller på medium i 1680*1050. God framerate.

Lenke til kommentar
Godt mulig at noen kommer til å lage konsoll spill bygget på crysis motoren, men crysis som er til PC vil nok ikke komme til Ps3 eller xbox 360, uten om i en meget nedstrippet versjon. Men det kommer nok til å se bra ut uansett.

Nei, nå skal jeg spille litt Crysis folkens, kjører greit på HIGH, men denne builden er noe lite optimalisert, så spiller på medium i 1680*1050. God framerate.

Du vil nok klare å kjøre Crysis enda bedre når demoen kommer :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...