Gå til innhold

Tolkning av leveringsgaranti

Ekko

Anbefalte innlegg

En stor møbelkjede reklamerer med følgende:

Leveringsgaranti

Hvis vi ikke skulle klare å levere i tide, er det vi som skal svi og ikke du som kunde. For forsinkelser på over en uke gir vi deg 2.5% avslag pr. forsinket uke. Maksimalt 15%.

Skal dette tolkes som:

1.

Sofaen er 2 uker for sen og du får 2.5% avslag fordi den er en uke over en uke forsinket

2.

Sofaen er 2 uker forsinket og du får 5% avslag fordi sofaen er over en uke forsinket og totalt 2 uker forsinket.

Personlig heller jeg mot tolkning nummer 2. Men kan den tolkes som tolkning nummer 1?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En stor møbelkjede reklamerer med følgende:

Leveringsgaranti

Hvis vi ikke skulle klare å levere i tide, er det vi som skal svi og ikke du som kunde. For forsinkelser på over en uke gir vi deg 2.5% avslag pr. forsinket uke. Maksimalt 15%.

Skal dette tolkes som:

1.

Sofaen er 2 uker for sen og du får 2.5% avslag fordi den er en uke over en uke forsinket

2.

Sofaen er 2 uker forsinket og du får 5% avslag fordi sofaen er over en uke forsinket og totalt 2 uker forsinket.

Personlig heller jeg mot tolkning nummer 2. Men kan den tolkes som tolkning nummer 1?

9661991[/snapback]

Jeg tolker dette som at når det går over 7 dager får man 2,5% rabatt. Hvis det går over 14 dager, 5% osv.

Eksempel:

Lovet leveringsdato er tirsdag 9 oktober kl 10.00. Dersom sofaen ankommer senest før tirsdag 16 oktober kl 10.00 får man ingen rabatt. Ankommer den etter, så får man 2,5%. Ankommer den først f.eks. torsdag 1. november blir det 5% rabatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...