Ekko Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 En stor møbelkjede reklamerer med følgende: Leveringsgaranti Hvis vi ikke skulle klare å levere i tide, er det vi som skal svi og ikke du som kunde. For forsinkelser på over en uke gir vi deg 2.5% avslag pr. forsinket uke. Maksimalt 15%. Skal dette tolkes som: 1. Sofaen er 2 uker for sen og du får 2.5% avslag fordi den er en uke over en uke forsinket 2. Sofaen er 2 uker forsinket og du får 5% avslag fordi sofaen er over en uke forsinket og totalt 2 uker forsinket. Personlig heller jeg mot tolkning nummer 2. Men kan den tolkes som tolkning nummer 1? Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Slik jeg tolker det gjelder garantien fra en oppgitt leveringsdato. Er man en uke over den datoen får man 2.5 % Ved 2 uker 5% osv. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 En stor møbelkjede reklamerer med følgende: Leveringsgaranti Hvis vi ikke skulle klare å levere i tide, er det vi som skal svi og ikke du som kunde. For forsinkelser på over en uke gir vi deg 2.5% avslag pr. forsinket uke. Maksimalt 15%. Skal dette tolkes som: 1. Sofaen er 2 uker for sen og du får 2.5% avslag fordi den er en uke over en uke forsinket 2. Sofaen er 2 uker forsinket og du får 5% avslag fordi sofaen er over en uke forsinket og totalt 2 uker forsinket. Personlig heller jeg mot tolkning nummer 2. Men kan den tolkes som tolkning nummer 1? 9661991[/snapback] Jeg tolker dette som at når det går over 7 dager får man 2,5% rabatt. Hvis det går over 14 dager, 5% osv. Eksempel: Lovet leveringsdato er tirsdag 9 oktober kl 10.00. Dersom sofaen ankommer senest før tirsdag 16 oktober kl 10.00 får man ingen rabatt. Ankommer den etter, så får man 2,5%. Ankommer den først f.eks. torsdag 1. november blir det 5% rabatt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå