ClearBlueNight Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Mail til retur besvares ikke, og jeg har selv sittet omtrent en time i telefonkø før jeg mistet tålmodigheten. Jeg er uenig i enhver påstand om at man som forbruker bare må regne med at butikene har for mye å gjøre. Jeg ville vært forsiktig med å benytte Netshop per dato til annet enn produkter med lav eller helst ingen risiko for mangel. Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Hei! For et par måneder siden kjøpte jeg en bærbar pc hos netshop.no(Zepto) Specsa er veldig bra, men jeg fikk meg en overraskelse da jeg først brukte PC-en. Da jeg skulle plugge inn musa mi, ble skjermen mørk, og PC-en slo seg av. den ville ikke på med en gang, så jeg måtte ta inn og ut batteriet flere ganger. Det vil si at av 4 USB-innganger fungerte 2, og hvis man plugget noe inn i de to ikke fungerende, kortsluttet hele PC-en. "La gå" tenkte jeg, og innstalerte programmene jeg skulle bruke. Men etter et par timer med å se på film, eller spille. kortslutter PC-en igjen. dette skjer hver gang, fordi PC-en blir for varm. Og sist dette skjedde tok PC-en virkelig kvelden, og jeg får den ikke på igjen. Jeg sendte mail til Netshop, hvor jeg krevde at de skulle erstatte dette, fordi jeg regnet med at det er en monteringsfeil. Dette er nå EN UKE SIDEN, og jeg har ikke fått svar. Dette er vel helt elendig? For hvis man sender mail til f.eks MPX eller Komplett. så bruker de kun et par timer på å svare, og jeg vil tro at det er mer trafikk i innboksen der, enn det er på netshop. menmen. Noen forslag til hva jeg kan gjøre? Du har beholdt en PC med så åpenbare feil og mangler i to måneder? Steike for en ..... Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Mail til retur besvares ikke, og jeg har selv sittet omtrent en time i telefonkø før jeg mistet tålmodigheten. Jeg er uenig i enhver påstand om at man som forbruker bare må regne med at butikene har for mye å gjøre. Jeg ville vært forsiktig med å benytte Netshop per dato til annet enn produkter med lav eller helst ingen risiko for mangel. Nå er jeg ofte i kontakt med Netshop,hovedsakelig via tlf fordi jeg liker best å snakke direkte med folk og dette har ikke vært noe problem,men siste uken har jeg opplevd lang venting,hva årsaken er vet jeg ikke men akter å finne ut av det. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 (endret) Lovverket krever vell at man skal melde fra om feil så fort som mulig. For det første må du klage innen rimelig tid etter at mangelen ble eller burde ha blitt oppdaget. Forbrukerkjøpsloven sier at klage innen to måneder alltid vil være tilstrekkelig, men både kjøper og selger vil normalt være tjent med at du reklamerer så fort som mulig. Dersom du er usikker på om det er en feil ved varen, og vil undersøke dette nærmere før du reklamerer, anbefaler vi at du informerer selger om dette hvis undersøkelsen kan ta en del tid. Endret 10. oktober 2007 av cyclo Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Kan det være at de har avventet å svare fordi mailen til trådstarter kan ha vært usaklig/frekt formulert? Bare slenger det ut til ettertanke.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå