Gå til innhold

Netshop - dårlig kundebehandling?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

For et par måneder siden kjøpte jeg en bærbar pc hos netshop.no(Zepto)

Specsa er veldig bra, men jeg fikk meg en overraskelse da jeg først brukte PC-en. Da jeg skulle plugge inn musa mi, ble skjermen mørk, og PC-en slo seg av. den ville ikke på med en gang, så jeg måtte ta inn og ut batteriet flere ganger. Det vil si at av 4 USB-innganger fungerte 2, og hvis man plugget noe inn i de to ikke fungerende, kortsluttet hele PC-en. "La gå" tenkte jeg, og innstalerte programmene jeg skulle bruke. Men etter et par timer med å se på film, eller spille. kortslutter PC-en igjen. dette skjer hver gang, fordi PC-en blir for varm. Og sist dette skjedde tok PC-en virkelig kvelden, og jeg får den ikke på igjen.

 

Jeg sendte mail til Netshop, hvor jeg krevde at de skulle erstatte dette, fordi jeg regnet med at det er en monteringsfeil. Dette er nå EN UKE SIDEN, og jeg har ikke fått svar. Dette er vel helt elendig? For hvis man sender mail til f.eks MPX eller Komplett. så bruker de kun et par timer på å svare, og jeg vil tro at det er mer trafikk i innboksen der, enn det er på netshop. menmen. Noen forslag til hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da blir det jo bare masse bortforklaringer osv, jeg er ikke så interessert i å sende bort PC-en i noen uker, og så få en ny, da vil jeg heller ha pengene tilbake, noen som vet om jeg har krav på dette?

9661986[/snapback]

 

Om det blir bortforklaringer eller ikke vet du jo ikke før du har snakket med dem. Ærlig talt er det vel ikke vits i å lage en tråd som dette når du bare har sendt en mail og ikke hørt hva de har å si om saken heller. Plukk opp røret og ring til dem.

Lenke til kommentar

Du skulle ikke ha brukt maskinen, men henvendt deg til Netshop med en gang du oppdaget feilen. Det kan ha vært en bagatell som nå har eskalert til å bli en seriøs feil. Mener å huske fra kjøpsloven at du skal melde feil uten relativt nevneverdig tid. Uansett hvor vidt min hukommelse er riktig eller ikke; det er hva du skulle gjort.

 

Ring de og forklar problemet. Og dernest send maskinen på service..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

2 av 4 usb porter får maskinen til å "klikke" og du tenkte "la gå" ? Du skulle med en gang tatt kontakt med Netshop.

 

Et generelt tips vil være at du ikke legger frem krav på det du mener de plikter å erstatte.

 

Det at du ikke har fått svar er selvsagt uheldig, men det kan være mange årsaker til det, det er ikke verre enn at du tar en telefon til Netshop der du forklarer saken.

 

Forøvrig er tråden feilpostet, skulle vært i delen for "Webshop- og butikkdiskusjoner"

Endret av Slettet-80wCWpIM
Lenke til kommentar
Da blir det jo bare masse bortforklaringer osv, jeg er ikke så interessert i å sende bort PC-en i noen uker, og så få en ny, da vil jeg heller ha pengene tilbake, noen som vet om jeg har krav på dette?

9661986[/snapback]

 

Er ikke snakk om bortforklaringer,her har du en helt grei sak med en maskin med feil på,du skulle kontaktet dem med en gang du oppdaget dette og en telefon kan som regel fikse det meste.

Ta kontakt med dem og forlang rep/omlevering.

Lenke til kommentar
Jeg forstår ikke hvorfor du (trådstarter) har større tiltro til at brukerene her på forumet kan hjelpe deg enn du har tiltro til at butikken som solgte deg varen kan hjelpe deg.

9662449[/snapback]

 

Poenget er jo at de ikke hjelper meg. jeg har sendt mail, og prøvd å ringe flere ganger, men får ikke svar.

Lenke til kommentar
Jeg forstår ikke hvorfor du (trådstarter) har større tiltro til at brukerene her på forumet kan hjelpe deg enn du har tiltro til at butikken som solgte deg varen kan hjelpe deg.

9662449[/snapback]

 

Poenget er jo at de ikke hjelper meg. jeg har sendt mail, og prøvd å ringe flere ganger, men får ikke svar.

9663373[/snapback]

 

Joda du som alle andre får svar,poenget er at nettbutikker kan ha mye å gjøre så en må være villig til å ha tolmodighet når en ringer å forvente at det kan ta litt tid.

Skal du ha det litt raskere så ring salg så setter de deg over til den første ledige som har med dette å gjøre.

Snakket selv med dem både på torsdag og i dag

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
kjøpte pc fra netshop, noe var feil med den så jeg sendte den tilbake. Har gått nesten to uker nå, sendte mail forrige uke, fortsatt ikke noe svar :dontgetit:

 

Hva med å prøve en tlf,hvirker hver eneste gang jeg skal ha tak i dem og da får jeg svar på det jeg lurer på.

 

Kontakt oss

Sandefjord:

Telefon: 33 42 22 00

Faks: 33 42 22 01

Epost: [email protected], [email protected], [email protected]

Post: Netshop ASA, Postboks 2221, 3203 Sandefjord

Lenke til kommentar

Huff ikke enda en sånn "klage på forum før jeg har snakket skikkelig med sjappa" tråd. Er så utroooolig lei av dem. Ikke personlig ment til trådstarter, men det er så alt for mye av disse trådene på forumet. Det har faktisk slått meg flere ganger siden jeg ble medlem her at et forum med maken til syting skal man lete lenge etter, og det er jo trist!

Lenke til kommentar
Huff ikke enda en sånn "klage på forum før jeg har snakket skikkelig med sjappa" tråd. Er så utroooolig lei av dem. Ikke personlig ment til trådstarter, men det er så alt for mye av disse trådene på forumet. Det har faktisk slått meg flere ganger siden jeg ble medlem her at et forum med maken til syting skal man lete lenge etter, og det er jo trist!

 

Du er velkommen til å ta opp dette temaet under "Tilbakemeldinger om forumet" kategorien. Her er det off-topic å diskutere om man liker tråden eller ikke. Start en egen tråd om den problemstillingen ;)

 

Så med det settes det stopp for den delen av diskusjonen i denne tråden. Men ta det gjerne i en annen tråd.

 

Back on topic people. Dette innlegget skal ikke kommenteres, ta det på pm om man har noe å tilføye.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...