FabMStorm Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Hei! For et par måneder siden kjøpte jeg en bærbar pc hos netshop.no(Zepto) Specsa er veldig bra, men jeg fikk meg en overraskelse da jeg først brukte PC-en. Da jeg skulle plugge inn musa mi, ble skjermen mørk, og PC-en slo seg av. den ville ikke på med en gang, så jeg måtte ta inn og ut batteriet flere ganger. Det vil si at av 4 USB-innganger fungerte 2, og hvis man plugget noe inn i de to ikke fungerende, kortsluttet hele PC-en. "La gå" tenkte jeg, og innstalerte programmene jeg skulle bruke. Men etter et par timer med å se på film, eller spille. kortslutter PC-en igjen. dette skjer hver gang, fordi PC-en blir for varm. Og sist dette skjedde tok PC-en virkelig kvelden, og jeg får den ikke på igjen. Jeg sendte mail til Netshop, hvor jeg krevde at de skulle erstatte dette, fordi jeg regnet med at det er en monteringsfeil. Dette er nå EN UKE SIDEN, og jeg har ikke fått svar. Dette er vel helt elendig? For hvis man sender mail til f.eks MPX eller Komplett. så bruker de kun et par timer på å svare, og jeg vil tro at det er mer trafikk i innboksen der, enn det er på netshop. menmen. Noen forslag til hva jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
Garegaupa Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Ta ein telefon til dei. Lenke til kommentar
FabMStorm Skrevet 8. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2007 Da blir det jo bare masse bortforklaringer osv, jeg er ikke så interessert i å sende bort PC-en i noen uker, og så få en ny, da vil jeg heller ha pengene tilbake, noen som vet om jeg har krav på dette? Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Diverre du har ingen hevingsrett ved første gangs reperasjon så lenge selgar ikkje tilbyr dette. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Har ikke krav på dette. DOA-perioden er også over. Det enkleste, og beste, er å ringe Netshop, og på en SAKELIG og HØFLIG måte forklare problemet, og fremsette dine ønsker! Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Da blir det jo bare masse bortforklaringer osv, jeg er ikke så interessert i å sende bort PC-en i noen uker, og så få en ny, da vil jeg heller ha pengene tilbake, noen som vet om jeg har krav på dette? 9661986[/snapback] Om det blir bortforklaringer eller ikke vet du jo ikke før du har snakket med dem. Ærlig talt er det vel ikke vits i å lage en tråd som dette når du bare har sendt en mail og ikke hørt hva de har å si om saken heller. Plukk opp røret og ring til dem. Lenke til kommentar
andylove Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Ring dem, langt enklere enn å lage en post som det eksisterer flere av fra før av. Disse postene blir som regel svært opphetet og medfører særdeles lite positivt. Lenke til kommentar
dominus Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Du skulle ikke ha brukt maskinen, men henvendt deg til Netshop med en gang du oppdaget feilen. Det kan ha vært en bagatell som nå har eskalert til å bli en seriøs feil. Mener å huske fra kjøpsloven at du skal melde feil uten relativt nevneverdig tid. Uansett hvor vidt min hukommelse er riktig eller ikke; det er hva du skulle gjort. Ring de og forklar problemet. Og dernest send maskinen på service.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 (endret) 2 av 4 usb porter får maskinen til å "klikke" og du tenkte "la gå" ? Du skulle med en gang tatt kontakt med Netshop. Et generelt tips vil være at du ikke legger frem krav på det du mener de plikter å erstatte. Det at du ikke har fått svar er selvsagt uheldig, men det kan være mange årsaker til det, det er ikke verre enn at du tar en telefon til Netshop der du forklarer saken. Forøvrig er tråden feilpostet, skulle vært i delen for "Webshop- og butikkdiskusjoner" Endret 8. oktober 2007 av Slettet-80wCWpIM Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Da blir det jo bare masse bortforklaringer osv, jeg er ikke så interessert i å sende bort PC-en i noen uker, og så få en ny, da vil jeg heller ha pengene tilbake, noen som vet om jeg har krav på dette? 9661986[/snapback] Er ikke snakk om bortforklaringer,her har du en helt grei sak med en maskin med feil på,du skulle kontaktet dem med en gang du oppdaget dette og en telefon kan som regel fikse det meste. Ta kontakt med dem og forlang rep/omlevering. Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Uansett var det feil på varen.Det er bare å ringe Netshop og få fortgang i saken. De har vel eksterne firmaer som tar seg av reperasjoner,og du vil måtte sende inn PC-en på rep. Lenke til kommentar
riroil Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Jeg forstår ikke hvorfor du (trådstarter) har større tiltro til at brukerene her på forumet kan hjelpe deg enn du har tiltro til at butikken som solgte deg varen kan hjelpe deg. Lenke til kommentar
FabMStorm Skrevet 8. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2007 Jeg forstår ikke hvorfor du (trådstarter) har større tiltro til at brukerene her på forumet kan hjelpe deg enn du har tiltro til at butikken som solgte deg varen kan hjelpe deg. 9662449[/snapback] Poenget er jo at de ikke hjelper meg. jeg har sendt mail, og prøvd å ringe flere ganger, men får ikke svar. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 (endret) Jeg forstår ikke hvorfor du (trådstarter) har større tiltro til at brukerene her på forumet kan hjelpe deg enn du har tiltro til at butikken som solgte deg varen kan hjelpe deg. 9662449[/snapback] Poenget er jo at de ikke hjelper meg. jeg har sendt mail, og prøvd å ringe flere ganger, men får ikke svar. 9663373[/snapback] Joda du som alle andre får svar,poenget er at nettbutikker kan ha mye å gjøre så en må være villig til å ha tolmodighet når en ringer å forvente at det kan ta litt tid. Skal du ha det litt raskere så ring salg så setter de deg over til den første ledige som har med dette å gjøre. Snakket selv med dem både på torsdag og i dag Endret 8. oktober 2007 av Snekker`n Lenke til kommentar
Mystikal1 Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 kjøpte pc fra netshop, noe var feil med den så jeg sendte den tilbake. Har gått nesten to uker nå, sendte mail forrige uke, fortsatt ikke noe svar Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 kjøpte pc fra netshop, noe var feil med den så jeg sendte den tilbake. Har gått nesten to uker nå, sendte mail forrige uke, fortsatt ikke noe svar Hva med å prøve en tlf,hvirker hver eneste gang jeg skal ha tak i dem og da får jeg svar på det jeg lurer på. Kontakt oss Sandefjord: Telefon: 33 42 22 00 Faks: 33 42 22 01 Epost: [email protected], [email protected], [email protected] Post: Netshop ASA, Postboks 2221, 3203 Sandefjord Lenke til kommentar
tiiim Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 ...man kan også stikke innom dersom man bor i nærheten av oslo eller sandefjord. Vet ikke helt om netshop liker akkurat det, men du vil garantert få maskinen innlevert Lenke til kommentar
Xkr%#^+* Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Huff ikke enda en sånn "klage på forum før jeg har snakket skikkelig med sjappa" tråd. Er så utroooolig lei av dem. Ikke personlig ment til trådstarter, men det er så alt for mye av disse trådene på forumet. Det har faktisk slått meg flere ganger siden jeg ble medlem her at et forum med maken til syting skal man lete lenge etter, og det er jo trist! Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Huff ikke enda en sånn "klage på forum før jeg har snakket skikkelig med sjappa" tråd. Er så utroooolig lei av dem. Ikke personlig ment til trådstarter, men det er så alt for mye av disse trådene på forumet. Det har faktisk slått meg flere ganger siden jeg ble medlem her at et forum med maken til syting skal man lete lenge etter, og det er jo trist! Du er velkommen til å ta opp dette temaet under "Tilbakemeldinger om forumet" kategorien. Her er det off-topic å diskutere om man liker tråden eller ikke. Start en egen tråd om den problemstillingen Så med det settes det stopp for den delen av diskusjonen i denne tråden. Men ta det gjerne i en annen tråd. Back on topic people. Dette innlegget skal ikke kommenteres, ta det på pm om man har noe å tilføye. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå