xantarion Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 (endret) Hei. Hva kommer "transmit failed, error code 1231" av? Hvis f.eks. datamaskinen min står og laster ned via torrent over lengre tid, så hender det at jeg mister kontakt med routeren. Jeg får pinget "127.0.0.1", men ikke min egen ip adresse (eller routerens). Da får jeg bare den feilkoden opp. Har nå klart å få den bort ved å disable nettverkskortet, reboote routeren, så enable nettverkskortet igjen. I tillegg måtte jeg taste inn ip adressen på nytt i vista (alle feltene var plutselig tomme..?) Den andre datamaskinen min som har akkurat samme nettverkskort og koplet til samme router fungere fint (selv før jeg restarter routeren). Bruker trådløs oppkopling. I PC-en et Abit AirPace PCie kort, og routeren er Dlink DWL-4300 (fw: 1.8). Feilen oppstår både ved bruk av dynamisk og statisk ip. Endret 8. oktober 2007 av xantarion Lenke til kommentar
PerB Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Ved søk på nettet finner jeg: ERROR_NETWORK_UNREACHABLE 1231 The network location cannot be reached. For information about network troubleshooting, see Windows Help. Med andre ord en generell nettverksfeil (i modem, router, internett e.l.). Adressen 127.0.0.1 er loppback til egen maskin. Har du forsøkt med kablet istedenfor trådløst? Feilen kan ligge i oppsettet av trådløst (som f.eks noe så banalt som kanalvalg). Lenke til kommentar
xantarion Skrevet 8. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2007 Mange poster ang. dette problemet rundt om på nette. Jeg har dessverre ikke klart og funnet noen som har en konkret løsning. Problemet oppstår også ved bruk av kabel istedet for trådløst. Har også disablet Teredo uten at det løste noe. Har en liten mistanke om at Eset NOD32 av kanskje har en finger med i spillet, men er ikke så sugen på å avinstallere dette. (men må vel kanskje gjøre det om feilen fortsetter å vise seg). Mer info om feilen: Prøver jeg å gå ut mot internett kommer det ingenting frem. Feilmeldingen som er nevnt tidligere kommer opp ved å kjøre en ping mot f.eks. egen ip adresse fra kommandolinjen. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Tror ikke NOD32 skaper noe slike problemer. Det vanlige problemet med torrents er at routeren blir overbelastet og at nettverket derfor går i stå. Du kan prøve å begrense antall forbindelser i programmet (connections globally) til f.eks 40 totalt. Lenke til kommentar
xantarion Skrevet 8. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2007 Det vanlige problemet med torrents er at routeren blir overbelastet og at nettverket derfor går i stå. 9663045[/snapback] Men da skulle jo ikke den andre PC-en fortsatt å laste like bra Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Men da skulle jo ikke den andre PC-en fortsatt å laste like bra 9664002[/snapback] Det har du selvsagt rett i. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå