Clintern Skrevet 4. januar 2002 Del Skrevet 4. januar 2002 Hei.. Jeg har 2 PC-er her koblet til internett via ett kabelmodem(UPC 768/128kbps) Men det er ett problem og det er at PCene "finner" hverandre ikke på internett:F.eks,jeg starter server i CS på den ene PC-en,men den andre PC-en får ikke kontakt med servern. Samme med filoverføring i Mirc og MSN,funker ikke. Men vanlig chatting funker fint mellom PCene.. Kan det ha noe med at jeg har koblet dem litt "amatørmessig" til kabelmodemet.Jeg hadde en tlf-splitter og prøvde den,internett funker på begge men ikke når det gjelder å få kontakt mellom PCene på internett(filoverføring,i spill). Vil det løse seg med en hub eller switch i stede for denne splittern? *Veit jeg kan koble dem i LAN, men det skal jeg gjøre senere* Håper på svar!! Lenke til kommentar
b-real Skrevet 4. januar 2002 Del Skrevet 4. januar 2002 Hvilket operativsystem er det på de 2 maskinene? Skjekk hviken net-konfigurasjoner de 2 pc'ene har, om de kjører IPX-protocol, netbios, osv... Lenke til kommentar
Clintern Skrevet 4. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2002 Jeg bruker WinXP Pro.. Protocol:TCP/IP Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå