LowBalls Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 (endret) Hei! Dagen har kommet at jeg vil ha en moped, den skal se "stillig" ut. da har jeg kommet fram til RS, TZR, RX eller GPR 50cc Fordelere og Ulemper? btw: vis andre har gode tips, bare å komme med de. vil holde meg til ca 15000kr brukt. EDIT: la på 2 til Endret 8. oktober 2007 av *@lex* Lenke til kommentar
EvenEleven Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Jeg synes motorspania sin er så uuholdelig tynn:S Men rs'n er så standard. Hvilken modell er det snakk om? Lenke til kommentar
LowBalls Skrevet 8. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2007 Okai, nei det vet jeg ikke enda, må sjekke bruktmarkedet. ligger fra 2002 til 2006 der. Har også sett på TZR og GPR. Hvem er "best"? RS, TZR, RX, GPR? En på skolen har en TZR! jævlig kul. Lenke til kommentar
JFM Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Jeg vil tro at TZR er best. Fordi jeg liker Yamaha. Tror ogsa at Yamaha har best kvalitet Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Alle har lik motor (AM6) unntatt Derbien. Jeg liker Derbien veldig godt utseendemessig og motorene holder lenge om du bare skal fjerne plomberingene. TZR syns jeg har litt for mye plast og litt "jalla" på en måte. Ikke spesielt god å kjøre heller, men MYE bedre enn RX, den er bare dritt. Vondt i balla etter fem minutter. RS er veldig god å kjøre og pent utseende syns jeg. Jeg hadde enten valgt RS eller GPR. Veldig usikker. Lenke til kommentar
HondaOlav Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 TZR er porno! RX er for spinkel og alt for mye preg av "billisykkel" RS er ganske rå..! GPR er vel den som har den beste motoren.. Det at TZR ikke er god å kjøre er bare bullshit, det er den mest behagelige liggemopeden å kjøre ever! Edit: Rieju RS2 er jo også liggemoped, har samme motor som både RS, TZR og RX Lenke til kommentar
CFM Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Tror GPR'en vil gå best hvis du bare fjerner plomberingene siden den har Derbi motor.. Lenke til kommentar
LowBalls Skrevet 10. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2007 Tror jeg vil gå for en Yamaha TZR! Leser at man må ta plomba for å få litt futt i den, men ikke noe problem. alle som selger brukt har tatt den, da gjør dem ca 80km/t Folk sier også at mange tar denne for å være 125 - 200cc sykkel, og derfor mindre sjanse for å bli stoppa, er dette fakta? når jeg først så den, trodde jeg at det var en lett sykkel.. men vet ikke hvor mye politiet vet om sykkel:S Har også hørt om politiknapp, vil denne funke vis jeg blir stoppa av politiet? Lenke til kommentar
CFM Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 (endret) Tror jeg vil gå for en Yamaha TZR!Leser at man må ta plomba for å få litt futt i den, men ikke noe problem. alle som selger brukt har tatt den, da gjør dem ca 80km/t Folk sier også at mange tar denne for å være 125 - 200cc sykkel, og derfor mindre sjanse for å bli stoppa, er dette fakta? når jeg først så den, trodde jeg at det var en lett sykkel.. men vet ikke hvor mye politiet vet om sykkel:S Har også hørt om politiknapp, vil denne funke vis jeg blir stoppa av politiet? Hvis du tar plomba så endrer du ikke på motorvolumet.. Det er bare bull Du gjør så eksosen får frie veier uten hindring i eksosanlegget+at du gir den mer bensin ved å skifte dyse. Politiknapp: Turtallsperre Edit* Leif kom er tur på besøk Endret 10. oktober 2007 av gilera Lenke til kommentar
HondaOlav Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Hvis du tar plomba så endrer du ikke på motorvolumet.. Det er bare bull Du gjør så eksosen får frie veier uten hindring i eksosanlegget+at du gir den mer bensin ved å skifte dyse. Politiknapp: Turtallsperre Edit* Leif kom er tur på besøk Tror ikke han menta at motorvolumet økte, men at sykkelen ser ut som en 125cc eller større.. (da jeg hadde min TZR så var det mange som trodde det var 600ccm ) Lenke til kommentar
LowBalls Skrevet 10. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2007 Tror ikke han menta at motorvolumet økte, men at sykkelen ser ut som en 125cc eller større.. (da jeg hadde min TZR så var det mange som trodde det var 600ccm ) Mente det du sa nå ja Kan du si litt om TZR? siden du har hatt den, fordeler - ulemper? Kan noen fortelle litt åssen politiknappen fungerer? er det sånn at vis jeg blir stoppa, bare for en kontrollsjekk. så burde man skru på knappen? men hvordan vil dette hindre politiet om å finne ut om jeg har trimma/tatt ut plomba? Lenke til kommentar
HondaOlav Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 TZR sitter jo som støpt på veien! Ser jo tøff ut, og er den største mopeden som er produsert.. Jeg tok plomba og da fikk jeg en toppfart på ca 80-85km/t.. Lite kick på 8000rpm Speedometeret stopper på 80, men hvis du klipper av en ledning bak speedometeret(vet ikke hvilken...) så stopper det på 199km/t. Grunnen til at jeg solgte min er vel at jeg ville kjøre mer i skogen osv. (angrer litt...=S) Turtallssperre sperrer turtallet ditt på det du stiller den inn på, slik at den ikke vil gå fortere. Lenke til kommentar
LowBalls Skrevet 10. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2007 TZR sitter jo som støpt på veien! Ser jo tøff ut, og er den største mopeden som er produsert.. Jeg tok plomba og da fikk jeg en toppfart på ca 80-85km/t.. Lite kick på 8000rpm Speedometeret stopper på 80, men hvis du klipper av en ledning bak speedometeret(vet ikke hvilken...) så stopper det på 199km/t. Grunnen til at jeg solgte min er vel at jeg ville kjøre mer i skogen osv. (angrer litt...=S) Turtallssperre sperrer turtallet ditt på det du stiller den inn på, slik at den ikke vil gå fortere. Bra å høre Ok, er 15000 - 16000 kr for mye å betale for en 2003modell? burde den kunne prutes ned litt? Med litt små riper, men ikke noe stort står det. Lenke til kommentar
supper Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Alle har lik motor (AM6) unntatt Derbien. Jeg liker Derbien veldig godt utseendemessig og motorene holder lenge om du bare skal fjerne plomberingene. TZR syns jeg har litt for mye plast og litt "jalla" på en måte. Ikke spesielt god å kjøre heller, men MYE bedre enn RX, den er bare dritt. Vondt i balla etter fem minutter. RS er veldig god å kjøre og pent utseende syns jeg. Jeg hadde enten valgt RS eller GPR. Veldig usikker. rs 50 2005 er jo en sykkel alle har. er så dritt lei av å se dem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå