Prognatus Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Det er en annen tråd med samme emne her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=842844 Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Småtøft. Hvor lite kan man egentlig få et brukande linux-image? Jeg husker jeg testet en QNX-boot floppy en gang. Nettverk, GUI, mail, browser, spill, webserver osv, alt på 1.44MB. Jeg har nemlig en gammel tynnklient liggende med 20MB nvram... Lenke til kommentar
miceagol Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Går fint å få xp inn på 128mb. 512mb så har man jo til og med plass til en god del programmer =) 9661766[/snapback] En fersk installasjon av XP tar da mye mer plass enn 128 MB. Hvordan får man inn XP på 128 MB? Det eneste jeg savner er en epost-klient og office-programmer, så er dette helt midt i blinken for en lang rekke personer. 9661950[/snapback] Epost-klient er inkludert: Miljøet inkluderer en Firefox-basert nettleser, e-postprogram og Skype-klient Lenke til kommentar
Sorce Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Går fint å få xp inn på 128mb. 512mb så har man jo til og med plass til en god del programmer =) 9661766[/snapback] En fersk installasjon av XP tar da mye mer plass enn 128 MB. Hvordan får man inn XP på 128 MB? Det eneste jeg savner er en epost-klient og office-programmer, så er dette helt midt i blinken for en lang rekke personer. 9661950[/snapback] Epost-klient er inkludert: Miljøet inkluderer en Firefox-basert nettleser, e-postprogram og Skype-klient 9662228[/snapback] Finnes versjoner av XP ( dog ikke offisielle) Som er veldig nedstrippa for alt som heter drivere og annet dill... da får man liten XP Lenke til kommentar
Lucifer24 Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Finnes noe som heter Tiny XP. ISO filen den kommer på er på 103 MB, det er med SP2. Viss det stemmer at flash brikken på dette hovedkortet er på 512MB, så er det massevis av plass. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Kjekt tilltak, dog etter min mening må det være mulig å lese/skrive til hardisker fra dette systemet for at det skal bli skikkelig brukbart. Et gammelt Aopen hk jeg har liggende hadde en liknede funksjon, dog bare for avspilling av cd-er, man kunne spille av musikkcder uten å måtte boote noe os. Men i og med at systemet var begrenset til bare musikkavspilling ble det lite brukt. Da høres internett, mail osv med en gang mer interresant ut. Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 skal bli spennende å se hva løsninger folk lager av denne her om en kan lage sine egne "distroer" betyr at en kan fyre opp linuxen fra brikka og gjøre dagligdagse ting, og så boote inn i windows om en føler for litt spilling. hmm, plugge den til tven? med ett skype kamera oppå, og en "trådløs" i hånden så står fremtiden og banker på døra Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Er det snakk om 5 sekunder fra poweron eller 5 sekunder fra POST? Hvis det er 5 sekunder fra poweron så tror jeg kanske det er noe LinuxBios med i spillet... Hvis det er 5 sek fra POST så er det ikke spesiellt raskt... -C- Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Uansett veldig praktisk. Perfekt hvis det skjer noe galt med maskinen din og du er nødt til å ta en tur på hw.no for å fikse problemet (og du bare har den ene PC-en). Lenke til kommentar
SmoPe Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Merker at jeg begynner å bli litt klam i hakket nå. Er ett par ting som mangler så er dette helt perfekt, og dette er: - støtte for avspilling av diverse media. - Støtte for enkel filbehandling - en meget strippet office/open office pakke. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 (endret) Merker at jeg begynner å bli litt klam i hakket nå. Er ett par ting som mangler så er dette helt perfekt, og dette er: - støtte for avspilling av diverse media. - Støtte for enkel filbehandling - en meget strippet office/open office pakke. 9663077[/snapback] Asus må nok passe på å ikke integrere for mye heller, ellers kan de jo få Eu på nakken Før man vet ordet av det er det ingen som trenger "klassiske" operativsystem lenger Endret 8. oktober 2007 av Thorsen Lenke til kommentar
Skinney Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Ser for meg dette hovedkortet parra med WebOS jeg, alltid greit å ha et ekstern OS i bakhånden Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 (endret) Når kommer ubuntu integrert? Endret 8. oktober 2007 av Slettet-XHLacM Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Når kommer ubuntu integrert? 9663397[/snapback] Jeg satt og funderte på muligheten for Ubuntu Media Center på minnepinne. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Det eneste jeg savner er en epost-klient og office-programmer, så er dette helt midt i blinken for en lang rekke personer. 9661950[/snapback] Epost-klient er inkludert: Miljøet inkluderer en Firefox-basert nettleser, e-postprogram og Skype-klient 9662228[/snapback] Gikk litt fort unna for meg. Da er det isåfall enda bedre enn først antatt. Da mangler det bare office-lignende programvare, så er det perfekt Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Pfft, notepad er da min foretrukne windows tekstbehandler med god margin. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 I likhet med mange andre deler jeg entusiasmen for dette konseptet. Det gir et fullverdig OS med internett tilgang når Windows eller andre OS måtte streike, eller harddisken for den saks skyld . Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 folkens, puppy linux bruker noe sånt som 28-80MB med plass: http://puppylinux.org/user/viewpage.php?page_id=1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå