Gå til innhold

Integrerer Linux på hovedkort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Går fint å få xp inn på 128mb. 512mb så har man jo til og med plass til en god del programmer =)

9661766[/snapback]

 

En fersk installasjon av XP tar da mye mer plass enn 128 MB. Hvordan får man inn XP på 128 MB?

 

Det eneste jeg savner er en epost-klient og office-programmer, så er dette helt midt i blinken for en lang rekke personer.

9661950[/snapback]

 

Epost-klient er inkludert:

Miljøet inkluderer en Firefox-basert nettleser, e-postprogram og Skype-klient
Lenke til kommentar
Går fint å få xp inn på 128mb. 512mb så har man jo til og med plass til en god del programmer =)

9661766[/snapback]

 

En fersk installasjon av XP tar da mye mer plass enn 128 MB. Hvordan får man inn XP på 128 MB?

 

Det eneste jeg savner er en epost-klient og office-programmer, så er dette helt midt i blinken for en lang rekke personer.

9661950[/snapback]

 

Epost-klient er inkludert:

Miljøet inkluderer en Firefox-basert nettleser, e-postprogram og Skype-klient

9662228[/snapback]

 

Finnes versjoner av XP ( dog ikke offisielle) Som er veldig nedstrippa for alt som heter drivere og annet dill... da får man liten XP ;)

Lenke til kommentar

Kjekt tilltak, dog etter min mening må det være mulig å lese/skrive til hardisker fra dette systemet for at det skal bli skikkelig brukbart.

 

Et gammelt Aopen hk jeg har liggende hadde en liknede funksjon, dog bare for avspilling av cd-er, man kunne spille av musikkcder uten å måtte boote noe os. Men i og med at systemet var begrenset til bare musikkavspilling ble det lite brukt. Da høres internett, mail osv med en gang mer interresant ut.

Lenke til kommentar

skal bli spennende å se hva løsninger folk lager av denne her om en kan lage sine egne "distroer" ;)

 

betyr at en kan fyre opp linuxen fra brikka og gjøre dagligdagse ting, og så boote inn i windows om en føler for litt spilling.

 

hmm, plugge den til tven? med ett skype kamera oppå, og en "trådløs" i hånden så står fremtiden og banker på døra :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Uansett veldig praktisk. Perfekt hvis det skjer noe galt med maskinen din og du er nødt til å ta en tur på hw.no for å fikse problemet (og du bare har den ene PC-en).

Lenke til kommentar
Merker at jeg begynner å bli litt klam i hakket nå.

 

Er ett par ting som mangler så er dette helt perfekt, og dette er:

- støtte for avspilling av diverse media.

- Støtte for enkel filbehandling

- en meget strippet office/open office pakke.

9663077[/snapback]

 

Asus må nok passe på å ikke integrere for mye heller, ellers kan de jo få Eu på nakken :p

 

Før man vet ordet av det er det ingen som trenger "klassiske" operativsystem lenger

Endret av Thorsen
Lenke til kommentar
Det eneste jeg savner er en epost-klient og office-programmer, så er dette helt midt i blinken for en lang rekke personer.

9661950[/snapback]

 

Epost-klient er inkludert:

Miljøet inkluderer en Firefox-basert nettleser, e-postprogram og Skype-klient

9662228[/snapback]

Gikk litt fort unna for meg. Da er det isåfall enda bedre enn først antatt. Da mangler det bare office-lignende programvare, så er det perfekt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...