schlimmest Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Hei, Jeg har installert Foxit Virtual PDF printer. Jeg ønsker altså å eksportere grafer jeg konstruerer i Excel i samme kvalitet som de faktisk vises i Excel. Et eksempel: Slik ser grafen ut i Excel Slik ser grafen ut når jeg har "printa" den vha Foxit Virtual PDF printer Som du kanskje ser, så mister grafen en hel del data fra Excel til pdf. Max DPI i Foxit Printeren er 300dpi, kanskje dette er her problemet ligger? Dette fører meg til spørsmålet, Er det noen som har tips til en virtual .pdf printer som har bedre DPI? På forhånd tusen takk. schlimmest Lenke til kommentar
zonko Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 (endret) Har også vært ute for at flere av de gratis pdf-skriverne har vært av ymse kvailtet. Har derimot hatt stor suksess på maskiner med Adobe Acrobat installert og der denne har konvertert. Adobe har en slik skriver som du kan teste gratis. Kanskje den er bedre? Du kan teste Cute PDF også, men tror ikke jeg var helt fornøyd med den. Endret 8. oktober 2007 av zonko Lenke til kommentar
Dabola Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 (endret) Eit alternativ til Foxit - som eg også har - er å opne Excel-fila med grafen i Open Office og "eksportere" (lagre) den som pdf-dokument direkte. Då får du ein langt betre kvalitet enn det du klarer gjennom Foxit og dei andre virtuelle skrivarane. Må du lage grafen frå scratch i Open Office og programmets statistikk-tillegg so er det eit alternativ å kopiere rå-dataene frå Excel og over til Open Office Calc. Eit forsøk kunne vera å høgreklikke strekane/kurvene i Excel og definere tjukkare strek? Ellers tipser eg deg om Stats4U. Der kan du via menyen >Simulation >Theoretical Distributions få printa akkurat ei slik akkumulert fordelings-kurve. Spesifiser z-verdi, gj.sn, strd.avvik osv og du kan få den klar for utskrift til f.eks. Foxit. (Merk at du må endre frå punktum til komma (US -> Eur) i instillinger fyst. Endret 8. oktober 2007 av Dabola Lenke til kommentar
dravisher Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 (endret) Vet ikke om det er tilgjengelig for tidligere versjoner, men for office 2007 kan man laste ned en plugin fra MS som lar deg lagre direkte til PDF. Endret 8. oktober 2007 av dravisher Lenke til kommentar
schlimmest Skrevet 8. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2007 (endret) Tusen takk for svar gutter. Jeg tror nok Foxit er en litt for minimal pdf klient for mitt bruk. Installerte Adobe Acrobat Pro (1200dpi) og fikk følgende resultat PS. Litt lossy pga screenshot er lagret i MsPaint .jpg Endret 8. oktober 2007 av schlimmest Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå