Madmax500 Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Skulle gjerne hatt med meg 50 mm for bedre blur'ing av bakgrunn, men måtte klare meg med 17-70'en denne gangen. Bildet er tatt på en øy i Oslofjorden og det var et spesielt lys denne dagen, som ikke går helt frem av bildet. Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 (endret) Skulle gjerne hatt med meg 50 mm for bedre blur'ing av bakgrunn 9661232[/snapback] Er bildet tatt "på vannet"? Det virket som det var så høyt ned til overflaten? Du kunne jo tatt den ned til f2.8, hadde hjulpet litt. Endret 8. oktober 2007 av Ekko Lenke til kommentar
Eirikant Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Han skriver jo at det er tatt på en øy? Synes pannen og himmelen blender for mye sammen Lenke til kommentar
Madmax500 Skrevet 8. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2007 Du kunne jo tatt den ned til f2.8, hadde hjulpet litt. 9661392[/snapback] 2,8 er kun på 17-20 mm, så det blir litt vidt til portrett. Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 2,8 er kun på 17-20 mm, så det blir litt vidt til portrett. 9661560[/snapback] På exifen står det at det er tatt med f3.5 på 19mm. Lenke til kommentar
Hawk_AA Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Kjempeflott bilde! Likte utsnittet og motivet, og gir en god stemning. Personlig ville jeg skrudd opp kontrasten for å få vekk litt kjedelige gråtoner, men det er ikke sikkert det er så mange andre som deler denne oppfatningen om et Sort/Hvitt-bilde. Lenke til kommentar
Madmax500 Skrevet 8. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2007 Kjempeflott bilde! Likte utsnittet og motivet, og gir en god stemning. Personlig ville jeg skrudd opp kontrasten for å få vekk litt kjedelige gråtoner, men det er ikke sikkert det er så mange andre som deler denne oppfatningen om et Sort/Hvitt-bilde. 9663049[/snapback] Prøvde meg litt på å øke kontrasten ytterligere, men det "drepte" noe av stemningen og lyset, så jeg økte den bare litt. Lenke til kommentar
Hawk_AA Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Kjempeflott bilde! Likte utsnittet og motivet, og gir en god stemning. Personlig ville jeg skrudd opp kontrasten for å få vekk litt kjedelige gråtoner, men det er ikke sikkert det er så mange andre som deler denne oppfatningen om et Sort/Hvitt-bilde. 9663049[/snapback] Prøvde meg litt på å øke kontrasten ytterligere, men det "drepte" noe av stemningen og lyset, så jeg økte den bare litt. 9664480[/snapback] Dette kan du eventuelt stille med brightness da. Men jeg skjønner godt hva du mener. Det er nok best sånn Du er god da! Skulle ønske jeg fikk til noe sånt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå