Phoenixlord Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 (endret) Heisann! Dette blir vel da min første topic her på forumene, og jeg har noen ting jeg trenger hjelp med. I systemet mitt bruker jeg 2 Gb av corsair Dominator pc8500 1066Mhz med Bracket fan montert og en Intel core Duo E6850 (3.0Ghz) med en Scythe Infinity kjøler (bruker en Lian Li vifte på 60 CFM). Jeg kunne tenkte meg å overklokke disse to komponentene, men er litt usikker på hvor mye som er nødvendig for å gi et uslag og hvor mye som er forsvarlig uten å sette PC-en min i fare. Hvis dere har noen innspill er de mer enn velkomne Jeg har sett litt på stickien om overklokking øverst(For A64) og finner en god del svar her, men er fortsatt interessert i deres erfaringer, noe jeg tror kan hjelpe meg mer enn en guide På forhånd, tusen takk for all hjelp! Mvh. Phoenixlord P.S: (Hvis andre specs er nødvendig så lister jeg dem her: Kabinett : Lian Li Full tower G70-B Hovedkort: Abit IP35 PRO Strømforsyning: Bruker to; Thermaltake toughpower 750W sammen med en Mist 500W) Vifter: 1x 120mm rear, 1x 120mm front, 1x120mm side. Rear fan og side fan blåser ut Endret 8. oktober 2007 av Phoenixlord Lenke til kommentar
DoubleT091 Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Man sier vel at det ikke er noe særlig fare før du begynner å stille på spenninger da. Og selvfølgelig bør det ikke bli for varmt heller.. Så hvis du kjører komponentene på litt under det de klarer på stock volts og uten for høye temps, så kan de nok leve godt på det en stund.. Lenke til kommentar
Phoenixlord Skrevet 8. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2007 Takker for svaret Vil prøve ut en del forskjellige ting i løpet av uken. Når man først har kjøpt en sånn kjøler så må man jo bruke den Lenke til kommentar
DoubleT091 Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Hehe, joda. Du får poste litt resultater her da Lenke til kommentar
Phoenixlord Skrevet 13. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2007 har nå overklokket cpu'en min 3.6 Ghz og "overklokket" minne til 1066 Mhz og justert timingen til 5-5-5-15 fra 5-5-5-18. Til nå ser det ut til at det er ganske stabilt , men kommer til å gjøre noen flere tester og se om jeg skal prøve å overklokke enda litt mer. P.S: Minne stod originalt på 800Mhz av en eller annen grunn når jeg fikk det, så måtte justere det opp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå