tha_lode Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Trenger litt hjelp.. Jeg sliter litt med følgende: Når jeg kobler DVI ut fra min Dell Inspiron 9300 via overgang til HDMI på min Toshiba REGZA 37WL66Z så skyter bilde litt på utsiden av skjermen. (Som om oppløsningen er for høy.) Dette skjer uansett oppløsning. Skjermkortet mitt er et Nvidia Go 6800. Det har en del funksjoner for nettopp dette problemet virker det som. Via noe som heter Underscan og Overscan kan jeg definere det synlige feltet på TVen for desktopen, men det hjelper ikke på videooverlay. Dessuten påvirker det oppløsningen jeg kan ha på laptopskjermen også til noe stygge skalerte greier i en pussig oppløsning litt under maks. Drømmeoppsettet mitt: DVI-Hdmi inn i tven. Clonemodus på tven når jeg ikke ser på video Videobilde via overlay på tven oppskalert men ikke utenfor rammen når jeg ser film. Tven har VGA også. Ville den funke bedre tror dere? Har noen et råd til meg for dette? Lenke til kommentar
Nator Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Har du definert skjermen som HDTV i Nvidia Control Panel? Det skal være et eget valg for dette. Jeg har mer erfaring med ATI på akkurat dette området så jeg kommer ikke på noe mer. Lenke til kommentar
tgrude Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Hei. Tenkte jeg nettopp skulle lage en tråd om dette, men ser ut til at du kom meg i forveien. Du har attpåtil nøyaktig samme tv som meg.. Tven kutter det ytterste rundt hele skjermen, utrolig irriterende.. Noen som vet? mvh Thomas Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Og du kjører 1366x768 i oppløsning? Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 tror problemet kan være med skalering og gjøre, sjekk i skjermkort driverenne om du har noen skalerings instilling og juster manuelt. Mitt 8800 GTX hadde dette problemet i starten da jeg fikk det, hver gang jeg starta maskinen ¨måtte jeg justere skaleringen manuelt. Lenke til kommentar
tgrude Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Og du kjører 1366x768 i oppløsning? Jeg har bare mulighet til å kjøre 1360x768. Har testet alle oppløsninger som er tilgjengelig. Til og med 1920x1080 fungerer, men som sagt kutter tven "rammen" rundt hele bildet. I nvidia's kontrollpanel er det mulighet for å forandre på skaleringen, (dvs; skjermens innebygde, eller nvidia sin skalering) uten at det blir noe forandring. Dere snakket om å forandre denne manuelt, hvor gjøres dette? mvh Thomas. Lenke til kommentar
covah Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Støtter TVen 1:1 pixelmapping fra PC via HDMI? Mange TVer gjør ikke det, og da kan man oppleve slikt. Lenke til kommentar
tha_lode Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2007 (endret) Ved litt finstilling av underscan i nvidia driverne så kom jeg rundt det. Det er definitivt ikke 1x1 pixelmapping. Men det funker fint for filmvisning og bilder. Litt irriterende er det dog. Dessuten var det en egen setting for underscan når jeg bruker overlay for å få video ut DVIporten. Tok litt tid før jeg oppdaget det. Hvis noen finner ut av en bedre måte å tre bildet utover tv-skjermen så for all del fortell fortell. Endret 23. oktober 2007 av tha_lode Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå