Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

"krav" til motoren for å ha NOS?


aklla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hehe, nei... Det var ikke mye om og gjøre!

 

Satte så det samme kittet over på en lexus is 200 med 50 hk dyse. Det var tja, kanskje litt mer futt, men ikke noe og juble for. Med den tanken vi brukte holdt en fylling til 8-10 booster. Det er litt for lite.

 

Sikkert litt kvalitetsforskjell på diverse kit. Det vi brukte gikk rett og slett i stykker etterhvert. Skrukoblinger som sprakk og mye lekasjer. Veit ikke hvilket sett det var, men noe standar greier kjøpt på en tuning sjappe i oslo. Ble mange turer inn dit for nye koblinger og mer gass....

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Den motoren der hadde jeg trimma med en STOR klump i halsen. Syntes dem har tatt ut nok hester allerede.

 

Ang. NOS så har jeg montert det på en mitsubishi 3000gt versting turbo 4x4 og hele pakka. 100hk dyse. Lite futt spør du meg! Sendte bilen inn der hvor eier hadde kjøpt nos settet for og dobbeltsjekke monteringen... alt var bra.

Fikk mer effekt ved og montere vannkjøling på intercooleren.

 

Bortkasta penger og alllt for dyr gass! skulle vært egen gassfyller på bensinstasjoner....

Det er litt forskjeller her da.

Vann/Spylevæske som kjøling i innsug, gir deg effekt ved å øke massetettheten.

NOS forbrennes, som bensin/ethanol og andre drivstoff.

 

Vanninjection kan gi deg en litt "tryggere" motor under ladetrykk, såfremt du har godt kit med god dyse og en trykkbryter (har ingen hensikt å sprute inn spylevæske på lavt ladetrykk!).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...