Theo343 Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 (endret) Jeg kjørte i Oslotrafikken hvor jeg plutselig hørte en vinende lav bilyd fra motoren. Samtidig steg tempmåleren sakte over 90 og det begynte å komme en lukt. Når jeg etterhvert fikk stoppet var tempmåleren helt på det røde og begynte akkurat å varselpipe når jeg slo av motoren. Jeg lot bilen kjøle seg ned mens jeg sjekket div. ting. Kjølevæsken freste når jeg vred såvidt på lokket. Oljemålingen var ok. Startet bilen for å lokalisere lyden og hørte den nede fra registerreim området i bunn. Og når det begynte å komme en gnissende metall lyd så slå jeg av fort som svint. Fikk tauet den til Møller Etterstad(Skoda), som skal se på den og ringe meg. Jeg fikk tips av bekjente at det kan være vannpumpa som har gått. Men etter såvidt 3 år og 80.000km med langkjøring til og fra jobb? Det som også er med bilen er at han jeg kjøpte den av kjøpte den brukt i Tyskland fra første eieren. Så bodde han med den i tyskland i 2 år før han tok den med hit og kjørte 500-700mil med den i Norge før jeg kjøpte den. Versktedene virker veldig oppmerksome på om det er en importbil. Hva slags garantier har man på en såpass ny bil selv om den er tatt inn fra Tyskland? Og hva kan jeg forvente av kostnader? Endret 8. oktober 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Siden bilen er bruktimportert, har du bare fabrikkgarantien. Den er "Garantie 2 Jahre ohne Kilometerbegrenzung". Uansett, dersom det er bare vannpumpen, er det ingen stor sak. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 8. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2007 (endret) Ok så kun 2 års garanti med andre ord. Hva må man regne med å betale for skifte av vannpumpe med arbeid? Kan noen annet ha gått galt samtidig? Registerreima så fin ut. Endret 8. oktober 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Ok så kun 2 års garanti med andre ord. Hva må man regne med å betale for skifte av vannpumpe med arbeid? Kan noen annet ha gått galt samtidig? Registerreima så fin ut. 9660964[/snapback] Bytter seff regreima også når man skal skifte vannpumpe. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 8. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2007 (endret) Selv om registerreima holder 50.000 eller 2 år til? Den kan ha fått skader pga. vannpumpe feilen evt? Endret 8. oktober 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Selv om registerreima holder 50.000 eller 2 år til? Den kan ha fått skader pga. vannpumpe feilen evt? 9661371[/snapback] Ja siden den må av og at den er billig så greit å bytte den i samma slengen. Og den kan morkne hvis den har fått kjøleveske på seg.. Uansett dumt å ikke bytte når den skal av likevell. Siden det er litt jobb. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 (endret) Selve reima koster ikke mange hundrelappene, det er jobben med å skifte den som koster. Når man først har den av, bytter man den selvsagt. Endret 8. oktober 2007 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 8. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2007 (endret) Takker, da sørger jeg for å få den bytta samtidig. Hva tror dere dette kan koste? Endret 8. oktober 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå