Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ny Skoda Fabia RS 2004 81K. Alvorlig motorproblem?

Theo343

Anbefalte innlegg

Jeg kjørte i Oslotrafikken hvor jeg plutselig hørte en vinende lav bilyd fra motoren. Samtidig steg tempmåleren sakte over 90 og det begynte å komme en lukt.

Når jeg etterhvert fikk stoppet var tempmåleren helt på det røde og begynte akkurat å varselpipe når jeg slo av motoren.

Jeg lot bilen kjøle seg ned mens jeg sjekket div. ting. Kjølevæsken freste når jeg vred såvidt på lokket. Oljemålingen var ok.

Startet bilen for å lokalisere lyden og hørte den nede fra registerreim området i bunn. Og når det begynte å komme en gnissende metall lyd så slå jeg av fort som svint.

Fikk tauet den til Møller Etterstad(Skoda), som skal se på den og ringe meg.

Jeg fikk tips av bekjente at det kan være vannpumpa som har gått. Men etter såvidt 3 år og 80.000km med langkjøring til og fra jobb?

Det som også er med bilen er at han jeg kjøpte den av kjøpte den brukt i Tyskland fra første eieren. Så bodde han med den i tyskland i 2 år før han tok den med hit og kjørte 500-700mil med den i Norge før jeg kjøpte den.

Versktedene virker veldig oppmerksome på om det er en importbil. Hva slags garantier har man på en såpass ny bil selv om den er tatt inn fra Tyskland?

Og hva kan jeg forvente av kostnader?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Siden bilen er bruktimportert, har du bare fabrikkgarantien. Den er "Garantie 2 Jahre ohne Kilometerbegrenzung". Uansett, dersom det er bare vannpumpen, er det ingen stor sak.

Lenke til kommentar
Selv om registerreima holder 50.000 eller 2 år til? Den kan ha fått skader pga. vannpumpe feilen evt?

9661371[/snapback]

Ja siden den må av og at den er billig så greit å bytte den i samma slengen.

Og den kan morkne hvis den har fått kjøleveske på seg.. Uansett dumt å ikke bytte når den skal av likevell. Siden det er litt jobb.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Selve reima koster ikke mange hundrelappene, det er jobben med å skifte den som koster. Når man først har den av, bytter man den selvsagt.

Endret av Slettet-fsaSP0zV
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...