Gå til innhold

Misforståelser om Islam


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil gjerne se det med drap der Pricks. Har lest den på forskjellige språk og har ikke oppdaget det enda. Alle har rett til å velge sin egen religion. Da Arabernes gulltid var, da de erobret områder. Drepte de ikke sivile fordi de ikke konverterte til Islam, det var helt frivillig. De som ikke konverterte måtte betale avgift, en form for skatt. Ingen drap på uskyldige sivile, i forhold til Korstoget. Jødene som var forhatt av kristne rømte til Sør for å slippe å bli drept. I Araberriket fikk de arbeid (Araberne visste at jødene var flink med økonomi).

 

Drap er IKKE det Islam ber noen om å gjøre, og heller ikke krig. Islam er ingen gudsdyrkning, det var jo nettopp det Mohammad (peace be upon him) var sterkt imot. I det gamle Kaba hadde befolkningen lassevis av guder, det var der det hele startet med Islam. Islam er en ideologi, en levesett, tror det blir litt for mye å sammenligne Koranen og Bibelen. Vi vet at Kristendommen og Islam blomstrer fra Jødedommen. Ingen skal slaktes fordi de ikke vil konvertere til Islam, det er _helt_ frivillig. Problemet er at det har kommet "Hadith", kall det gjerne videre fortellinger fra Koranen. Der finner du det radikalet BS'et. Hadith ble ikke skrevet at Mohammed, det er folk som var "vitner" som skrev dette. Jeg tror at hadith er bare bullshit. Det er ikke Koranen, hvis det du referer til er nok fra Hadith. I den Hellige Koranen står det absolutt ingenting om å skade noe, fred er nøkkelen mine venner :). Les bare Koranen, og ikke de såkalte tilleggsbøkene, de er helt på jordet.

 

Jeg er ikke like gammel og vis som dere, er fortsatt i mine gyldne år :).

Alle vet hva som skjedde under Korstoget, massedrap og forfølgelser bl.a. Jeg uthenger ingen, men det skjedde.

Lenke til kommentar

Du har tydeligvis ikke lest koranen godt nok.

 

http://whywontgodhealamputees.com/wiki/tik...isgusting-Quran

 

Pickthal 4:89 - "They long that ye should disbelieve even as they disbelieve, that ye may be upon a level (with them). So choose not friends from them till they forsake their homes in the way of Allah; if they turn back (to enmity) then take them and kill them wherever ye find them, and choose no friend nor helper from among them"

 

Shakir 5:33 - "The punishment of those who wage war against Allah and His messenger and strive to make mischief in the land is only this, that they should be murdered or crucified or their hands and their feet should be cut off on opposite sides or they should be imprisoned; this shall be as a disgrace for them in this world, and in the hereafter they shall have a grievous chastisement."

 

osv osv. Står en hel masse om å drepe å skade andre mennesker der. Er du etnisk norsk forresten?

Lenke til kommentar

Hva har det med saken å gjøre? Om jeg er etnisk norsk eller ei. Det eneste som gjelder om hva jeg sier, ikke hvem jeg er eller hvor jeg kommer fra, eller er det viktig å vite? :D Vel lest Koranen, aldri kommet over dette før. Og den kilden din er ser vel ikke trofast ut. Evil disqusting Quran <.<.

Finn noe fra verfiserte sider, ikke noe ekstremist sider/radikale.

 

Dette ser ut som en side IMOT Islam, så dette er jeg skeptisk til. Finn en nøytral side, så kan vi fortsette å diskutere derifra :D.

Lenke til kommentar
Hva har det med saken å gjøre? Om jeg er etnisk norsk eller ei. Det eneste som gjelder om hva jeg sier, ikke hvem jeg er eller hvor jeg kommer fra, eller er det viktig å vite? :D Vel lest Koranen, aldri kommet over dette før. Og den kilden din er ser vel ikke trofast ut. Evil disqusting Quran <.<.

Finn noe fra verfiserte sider, ikke noe ekstremist sider/radikale.

 

Dette ser ut som en side IMOT Islam, så dette er jeg skeptisk til. Finn en nøytral side, så kan vi fortsette å diskutere derifra :D.

Hvis du ser på siden så ser du at hvert vers er linket til en side som har hele koranen på engelsk, nemlig denne: http://www.searchtruth.com/list.php . Versene er autentiske og står i koranen. Som sagt, du har ikke lest koranen godt nok.

Lenke til kommentar

Hei fortvilet muslim :)

Tviler ikke på at du er av de mer moderate, men saken er at selv de mest moderate skaper en grobunn for ekstremister, en har en gradient av hvor seriøst en tar koranen og hadith i islam, men ikke et klart skille. Ingen religiøse ledere av betydning har gått ut og sagt at det er på tide å stikke fingeren i jorda og tenke en smule mer rasjonelt, tvert i mot går det mot mer og mer ekstreme tilstander.

 

Den avskyelige skikken med kjønnslemlestelse og generell kvinneforakt og kvinneundertrykkelse er noe en må til livs med og fjerne totalt i global skala.

Intil dette skjer anser jeg Islam som et onde generelt sett, men ikke de moderate utøvere spesielt.

 

Når det som står i en eller annen påstått hellig skrift hevdes å være sant, men totalt feiler når det kommer til å underbygge påstandene, må en anta at sjansen for at det er usant er meget stor. Dette er i stor grad tilfelle med alle abrahamistiske religioner, jødedom, kristendom og islam.

 

Å ta noe på tro er for mer intellektuellt uverdig, religion gir ingen verdifulle svar.

Lenke til kommentar

Ja, alle har sine meninger, noen velger å ikke tro på en religion, det er deres personlige problem. Men hvis du ser Islam som noe ondt i seg selv, kan jeg godta, det er ingen vits å fortelle det jeg har lest og hva Islam EGENTLIG er. Kristendommen og Jødedommen har mye "ondt" de også. Men jeg peker ikke ut noen, jeg er enig med deg, at påstandene som står ikke er bygget opp på noen fornuftig måte. Til sist er det bare å spørre om jeg vil ha noe å tro på eller ha troen på mennesket. Det er opp til hver enkelt individ å velge, ingen skal true noen for å konvertere til en religion! Nå må vi ikke glemme at kjønnlemlestelse og alt det kommer av KULTUREN. Det samme med HIJAB, det er kultur og ikke religion.

 

Vel, du sier at jeg ikke har lest koranen godt nok. Tror du burde lese den på arabisk (som er et veldig variert og rikt språk). Blir ikke det samme å lese det oversatt, noen ord og setninger er annerledes enn det som er på de oversattende versjonene.

 

Jeg skjønner det, bildet av Islam er grått for tiden. Brenn disse mullahene for min del, jeg vet hvordan det føles. Hvis jeg hadde vært en ikke-muslim ville nok jeg ha den samme tankegangen. Man blir fort påvirket, disse funnene som blir gjort er utenfor mine kunnskapens grenser. Jeg vet det jeg har lest, men kan nok ta feil. Mange religioner har mye som strider mot det demokratiske og menneskerettigheter.

 

Men til syvende og sist, er spørsmålet. Om du vil beholde troen eller ikke. Opp til hver enkelt person. Takk for diskusjonen, godt at jeg fikk utvekslet tanker og kunnskap med dere som ser på Islam fra en annen synsvinkel :D.

Lenke til kommentar
Vel, du sier at jeg ikke har lest koranen godt nok. Tror du burde lese den på arabisk (som er et veldig variert og rikt språk). Blir ikke det samme å lese det oversatt, noen ord og setninger er annerledes enn det som er på de oversattende versjonene.

Engelsk er også et rikt og variert språk. Når noen oversetter koranen fra arabisk til engelsk er de sikkert komfortable nok i begge språk til at de klarer å få fram det opprinnelige budskapet ganske bra. Jeg tror ikke noe på at det ikke står noe om drap og skading av andre mennesker i den arabiske versjonen og at dette har blitt feilaktig lagt til i en engelsk oversettelse. Hvis du mener det kan du jo finne den arabiske koranen, slå opp de samme versene og forklare hva det egentlig står der.

Lenke til kommentar
Vil gjerne se det med drap der Pricks. Har lest den på forskjellige språk og har ikke oppdaget det enda.

Vel, det viser seg jo at du slett ikke har lest koranen så nøye likevel.

 

Islam er ingen gudsdyrkning, det var jo nettopp det Mohammad (peace be upon him) var sterkt imot.

Tull. Islam ER gudsdyrking, men bare av en gud - Allah. "Det finnes ingen annen gud enn Allah" heter det i islam.

 

Det er ikke Koranen, hvis det du referer til er nok fra Hadith.

Nei.

 

I den Hellige Koranen står det absolutt ingenting om å skade noe

Igjen, så har du visst ikke lest koranen!

 

Alle vet hva som skjedde under Korstoget, massedrap og forfølgelser bl.a. Jeg uthenger ingen, men det skjedde.

Det "morsomme" er at korstogene var et direkte svar på at muslimer angrep og tok over viktige kristne byer.

 

 

Vel lest Koranen, aldri kommet over dette før.

Det sier vel i grunnen alt! Det vi refererer til står i selveste koranen! Og man kan finne det på MUSLIMSKE nettsteder! Samt at flere oversettelser er enige.

Lenke til kommentar

Viktige byer, hmm?

 

Araberne kom ikke lenger til Andalucia i Spania. De ville ikke gå nordover fordi de ikke likte kulda. Og det med svar, nei. Det er rett og slett feil, korstoget startet for å konvertere flere til kristendommen.

 

Det er ingen andre Gud en Allah, gudsdyrker vi han da? Skjønner egentlig ikke poenget med det du sier :). Vi tror på èn Gud, betyr ikke at vi gudsdyrker. Nei, vi har ikke en stor statue av han og legger et par matfat ved.

Lenke til kommentar

Jøsses! Er ikke 5 bønner en form for dyrking?

Og at muslimer blir sure når en "vanærer" en jernaldersk fabelskribent som ikke bare bedrev bigami, men som trolig også var pedofil tyder på at en er skikkelig hårsår på disse punktene. Igjen et tegn på at en setter noe høyere enn ytringsfrihet og det faktum at alt her i verden er subjekt for kritikk.

 

Alle de abrahamittiske religionene stammer fra samme kilde, same bullshit, new wrapping, med endel omskrivinger og ulike tolkninger.

Felles for alle er dogmatisk kvinneundertrykkelse, forfengelighet opphøyelse av ignoranse ved at en bare godtar ting som sannhet uten noe som helst form for bevis.

 

Du feiler i å svare på sitatene som er tatt fra koranen ser jeg, nok et tegn på religiøs "finplukking" der en bare bruker det som gagner ens tro til enhver tid og nekter å se etter helhet og faktabaserte svar. Like mye som du feiler å svare på mine utspill om kjønnslemlestelse som slettes ikke er eksplisitt kulturelle handlinger men som gjøres med "hellige menns velsignelse" om en kan kalle det det.

Ikke en eneste religiøs leder innen islam har gått ut offentlig og fordømt kjønnslemlesting av hverken menn eller kvinner. Forkastelig!

 

Men for all del, teister må bare få lalle rundt og tro at "min tro er den eneste sanne og den er også god". At noen ikke klarer å se ting som de er kan jeg ikke gjøre noe med, det er opp til hver enkelt å redusere sin egen ignoranse og søke fakta og bevis istedet for blind tro basert på fabler og myter.

Lenke til kommentar

Vel alle religioner har jeg ingen kommentar om. Jeg sier ikke at kristendommen og feil og at X religion er riktig. Nå misforstår du meg. Jeg beskytter ikke min tro, men etter mine erfaringer så opplever jeg Islam som noe godt. De setningene har jeg ikke kommet over, så de har jeg ingen meninger om, bortsett fra at dette SKAL forbys. Ingen skal bli kjønnlemlestet.

 

Hvordan vet du om ingen religiøs leder har forbudt kjønnlemlestelse av kvinner. Du har sikkert ikke hørt om Allama Parvez. Han gikk imot disse imamene og kritiserte dem. Det var han som ga meg bl.a en annen synsvinkel på Islam, og den massive hjernevaskingen de driver på med.

 

Problemet er, analfabetisme. Folk som regel leser koranen selv om de ikke forstår det, men disse såkalte profesjonelle imamene "tolker" den til befolkningen. Jeg er IMOT myter og fabler som du nevner, for meg er vitenskapen, fornuft og religion det som gir min tolkning av Islam.

Jeg er imot alt det radikale det disse mullaene (imamene) driver på med. Ikke legg skylda på meg for det de driver på med, helt enig at det de gjør er uakseptabelt.

 

:|

Lenke til kommentar

Heppsann! jeg legger ikke skylda på deg i det heletatt, men stiller etpar spørsmål av kritisk karakter. Angående det jeg påpekte så skjønner jeg du er mot dette, har faktisk ikke hørt om Allama Parvez, men han er bare en eneste person i en hærskare av andre. Det er imidlertid en begynnelse, kudos til ham for det :)

Lenke til kommentar
Viktige byer, hmm?

Viktige STEDER da. Visste du virkelig ikke at kristne og muslimer knivet om land?

 

Det er rett og slett feil, korstoget startet for å konvertere flere til kristendommen.

Og som et svar på muslimsk aggresjon. Ikke prøv å skrive om historien, er du snill.

 

Det er ingen andre Gud en Allah, gudsdyrker vi han da?

Ja.

Vi tror på èn Gud, betyr ikke at vi gudsdyrker.

Å, så dere tror ikke på denne guden?

 

Nei, vi har ikke en stor statue av han og legger et par matfat ved.

Ber dere til ham?

 

etter mine erfaringer så opplever jeg Islam som noe godt.

Vi ser jo hvorfor, når du velger å rett og slett overse all informasjonen du får om f.eks. ondskapen i koranen. Eller Muhammeds voldtekter, drap, røveri, osv.

 

Problemet er, analfabetisme.

Problemet er også slike som er muslimer men som faktisk ikke er klar over all djevelskapen som er i de hellige skriftene!

 

Jeg er IMOT myter og fabler som du nevner, for meg er vitenskapen, fornuft og religion det som gir min tolkning av Islam.

Bare så synd at koranen er selvmotsigende og vitenskapelig feil. Og nei, ikke prøv deg med alle versene som blir omtolket for å få det til å virke som de er vitenskapelig holdbare. De har blitt tilbakevist uendelig mange ganger.

 

Jeg er imot alt det radikale det disse mullaene (imamene) driver på med. Ikke legg skylda på meg for det de driver på med, helt enig at det de gjør er uakseptabelt.

Men siden du mener det finnes en gud, så må det også være slik at det han befaler må gjøres uansett. Man skal lystre blindt. Det lager grobunn for en situasjon der hva som helst kan rettferdiggjøres!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...