Gå til innhold

Misforståelser om Islam


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Her har jeg lært mye av Islam enn jeg får vite det av i Media.

 

Dr. Zakir Naik er anbefalt å høre på om du er interessert i å vite om Islam (og andre religioner).

 

EDIT: Dette er på engelsk!

 

Dette er video hostet på YouTube. Jeg håper det er greit å dele lenker her på forum:

Det er 24 deler:

 

Part 1:

2:

3:

4:

5:

6:

7:

8:

9:

10:

11:

12:

13:

14:

15:

16:

17:

18:

19:

20:

21:

22:

23:

og siste 24:

 

Ha en fin dag :thumbup:

 

 

Islam er et eventyr som ikke kan tolkes på samme måte som bibelen fordi bare 1 person skrev det.

 

Denne personen var en pedofil morder som oppfordret til drap på kristene og jøder.

 

Samtidigt innebærer islam tortur som omskjæring.

 

Det innebærer også trakkasering som er imot norsk lov.

Lenke til kommentar
Nårdet gjelder temaer som død eller religion, så handler det om TRO. Ikke om håndfaste ting som at "jorda er flat" .. man kan ikke bevise hva som finnes etter døden, så her faller bevisbyrden vekk.

 

Nope, her tar du feil. Døden er nemlig en veldig håndfast ting. Vi har en god forståelse av hva som gjør at vi lever og har en bevissthet, og vi har en god forståelse av at når disse prosessene stopper opp så er vi døde. Det er ingenting mystisk eller overnaturlig med dette. Vi kan altså definere 'levende' som en rekke naturlige prosesser som holder oss i live, og så definerer vi 'døden' som at disse prosessene har stoppet opp. Ser du her at vi vet hva som skjer etter døden?

 

Man kan bevise hva som skjer etter døden, men man kan ikke motbevise ting som ikke skjer. Bevisbyrden ligger hos deg, hvis du ikke skjønner det burde du ta et kurs i logikk og tenke hardt og lenge på hvorfor det ikke er mulig å motbevise en sjel og at det er derfor er du som må bevise sjelen.

Lenke til kommentar
Islam er et eventyr som ikke kan tolkes på samme måte som bibelen fordi bare 1 person skrev det.

 

Denne personen var en pedofil morder som oppfordret til drap på kristene og jøder.

 

Samtidigt innebærer islam tortur som omskjæring.

 

Det innebærer også trakkasering som er imot norsk lov.

 

 

Vel, jeg tror at du burde faktisk sette deg ned og lese koranen selv- du vet at det finnes en norsk oversettelse av koranen. I stedet for å bare bruke argumenter som er grunnløse- hva slags argument er at personen var en pedofil morder? Vet du bakgrunnen for kampene, ville ikke du ha beskyttet deg selv om noen kom for å drepe deg. Blir du morder hvis du beskytter deg selv fra å bli drept av noen i krig. Jeg foreslår at du leser litt i Koranen, litt om den tiden da profeten levde, tror ærlig talt at du kommer til å endre mening. Hvis du skal ha så sterke meninger om noe burde du i hvert fall vite litt om emnet.

Jeg selv har studert både Bibelen og Koranen, og tro meg du sitter inne med et helt annet perspektiv, enn om du bare leser hva media sier og bruker de samme tabloidkommentarene som du finner der. Mitt råd, slutt å bruke sånne uvitenhetskommentarer- det sier mer om deg.

Lenke til kommentar
Vel, jeg tror at du burde faktisk sette deg ned og lese koranen selv- du vet at det finnes en norsk oversettelse av koranen. I stedet for å bare bruke argumenter som er grunnløse- hva slags argument er at personen var en pedofil morder? Vet du bakgrunnen for kampene, ville ikke du ha beskyttet deg selv om noen kom for å drepe deg. Blir du morder hvis du beskytter deg selv fra å bli drept av noen i krig. Jeg foreslår at du leser litt i Koranen, litt om den tiden da profeten levde, tror ærlig talt at du kommer til å endre mening. Hvis du skal ha så sterke meninger om noe burde du i hvert fall vite litt om emnet.

Jeg selv har studert både Bibelen og Koranen, og tro meg du sitter inne med et helt annet perspektiv, enn om du bare leser hva media sier og bruker de samme tabloidkommentarene som du finner der. Mitt råd, slutt å bruke sånne uvitenhetskommentarer- det sier mer om deg.

 

Tvert imot er media et nettverk av illusjoner som styres av en sosialist/islamist drevet stat.

Lenke til kommentar
Vel, jeg tror at du burde faktisk sette deg ned og lese koranen selv- du vet at det finnes en norsk oversettelse av koranen. I stedet for å bare bruke argumenter som er grunnløse- hva slags argument er at personen var en pedofil morder?

Koranen omhandler ikke Muhammeds liv. Det gjør derimot kadit, og der kan man lese om hvilken ond drittsekke denne fyren var. Kanskje det er du som burde sette deg ned og lese litt, hvis du ikke engang visste dette?

 

Jeg foreslår at du leser litt i Koranen, litt om den tiden da profeten levde, tror ærlig talt at du kommer til å endre mening.

Koranen blir jo ikke mindre grusom av at den ble skrevet for en annen tid. Husk at den er Guds ufeilbarlige ord! Den gjelder altså fortsatt.

 

Hvis du skal ha så sterke meninger om noe burde du i hvert fall vite litt om emnet.

Det skal komme fra noen som ikke vet forskjell på koranen og hadith?

Lenke til kommentar

Jo, vet om forskjellen mellom koranen og hadith, men hadith er skrevet av folk og innholder derfor mange feil- og i følge min venn som er muslim, blir ikke hadith vektlagt i så høy grad- bare hvis det er noe som ikke står nevnt i koranen kan du se i hadith. Koranen kom fra himmelen- Allahs ord- hadith er skrevet av menneske, derfor skal ikke alt det som står der tas som sant- eller veiledende. I koranen står det selvfølgelig om Muhammed. Leser du koranen får du større forståelse for den religionen, ikke stol på bildet media/dine venner/familie gir deg, prøv å være litt selvstendig.

 

Koranen er ikke grusom. Da Muhammed levde var det en grusom tid. Muhammed selv var en svært god person, han tankte alltid på de svake, de som var mindre heldige, selv om Muhammed selv var svært rik, viste han det aldri, han pleide å lappe sine klær.

Jeg selv er ikke muslim, men etter å ha lest koranen, fikk jeg større forståelse, og jeg kan anbefale deg å lese den.

Lenke til kommentar

Nei, det står mye dritt i bibelen også. Hovedforskjellen må vel være det nye testamente som i stor grad bare snakker om å elske din neste og tilgi og det faktum at kristendommen er modernisert og reformert i en mye større grad enn islam. Kristne er generelt mindre fundamentalistiske når det kommer til bibelen enn det muslimer er når det kommer til koranen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...