Gå til innhold

Angrefristsak gående mot MPX.no

Anbefalte innlegg

Saken var slik at den nektet noen ganger å starte opp igjen fra dvalemodus når jeg hadde lukket den. Dette er et kjent problem med aspire maskinene. Det andre var at den nektet å instalere drivere fra nvidia. I bunn og grunn gikk jeg lei driver problemene og vil ha pengene tilbake. Hadde passord på min vista så jeg tviler på at de får sjekket hva jeg har gjort med den, selv om det ikke var all verdens.

Okay, du har en Aspire, jeg har samme type selv.

Har selv merket det med at maskinen ikke alltid starter fra dvalemodus, men det har ikke sjenert meg. Jeg trykker bare på knappen.

Verre var det med drivere. Jeg har da ATI på maskinen, men fortsatt måtte jeg lete en stund for å finne drivere som fungerte. De som var til nedlastning fra ATIs sider - fungerte ikke, logisk nok.

Samme føkket gjentok seg når jeg skulle oppgradere RAM, og måtte da også oppgradere BIOS. Måtte ta personlig kontakt med Acer kundeservice for å finne hvor pokker jeg skulle få lasta ned en biosoppgradering.

Det første er jo en feil som du strengt tatt skal kunne kreve utbedret. Det andre går vel mer mot produsent enn forhandler, altså at ACER gjør en slett jobb med å gjøre nødvendig programvare tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Saken var slik at den nektet noen ganger å starte opp igjen fra dvalemodus når jeg hadde lukket den. Dette er et kjent problem med aspire maskinene. Det andre var at den nektet å instalere drivere fra nvidia. I bunn og grunn gikk jeg lei driver problemene og vil ha pengene tilbake. Hadde passord på min vista så jeg tviler på at de får sjekket hva jeg har gjort med den, selv om det ikke var all verdens.

Okay, du har en Aspire, jeg har samme type selv.

Har selv merket det med at maskinen ikke alltid starter fra dvalemodus, men det har ikke sjenert meg. Jeg trykker bare på knappen.

Verre var det med drivere. Jeg har da ATI på maskinen, men fortsatt måtte jeg lete en stund for å finne drivere som fungerte. De som var til nedlastning fra ATIs sider - fungerte ikke, logisk nok.

Samme føkket gjentok seg når jeg skulle oppgradere RAM, og måtte da også oppgradere BIOS. Måtte ta personlig kontakt med Acer kundeservice for å finne hvor pokker jeg skulle få lasta ned en biosoppgradering.

Det første er jo en feil som du strengt tatt skal kunne kreve utbedret. Det andre går vel mer mot produsent enn forhandler, altså at ACER gjør en slett jobb med å gjøre nødvendig programvare tilgjengelig.

Det er mange som jeg kjenner som også har akuratt de samme problemene vi opplever. Rindte mpx for å spørre hvordan det gikk med returen. Da svarte dama at at de hadde registert bekjeden min om at den hadde driver problemer hvor jeg da nevnte at vista på pc,en min er passord beskyttet og de derfor ikke får sjekket det. Til min overaskelse svarte hun da at ja da blir det vanskelig å for dem å godkjenne det.. Svarte da bare at jeg ikke hadde fått bekjed om å fjerne den og at det ikke var noe jeg kunneh a visst, dessuten var det innenfor 14 dager så jeg kan ha null grunn whatsoever bortsett fra at jeg ikke var fornøyd med varen etter å ha testet den ut, noe som jeg forsåvidt var og er. Mpx begyner å virke litt sleipe..

Noen som vet om jeg garantert har rett på min side her? vil ikke bli overkjørt av et selskap i en sak der jeg ikke helt kjenner til mine rettigheter

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...