Gå til innhold

Angrefristsak gående mot MPX.no

Anbefalte innlegg

Hei,

Når det gjelder recovery går det mere på uvitenhet enn noe annet. Jeg følte

hele veien at jeg hadde en god/klar sak så jeg tenkte ikke på å slette

log osv. Jeg føler også at jeg ga mpx.no mange nok sjanser til å

rydde opp før jeg sendte klage på dem til forbrukerrådet idag.

Jeg skal som nevnt i post 1 holde dere oppdatert når jeg hører noe fra dem.

Noen ting jeg lurer på:

-Hva gjør jeg med den bærbare mpx sender i retur, skal jeg hente den ut?

-Hvor lang behandlingstid kan jeg forvente av forbrukerrådet?

-MPX.no er vel ikke nødt til å følge det forbrukerrådet konkluderer med,

er i såfall neste steg forbrukertvistutvalget?

Jeg kommer uansett ikke til å gi meg her, takker samtidig for god

støtte sålangt.

(lurer på om mpx.no kommer til å skrive noe i denne tråden)

mvh

Frode

9661488[/snapback]

her syns jeg du skal snakke med advokaten igjen. spesielt på punktet om å hente ut maskinen som kommer i retur eller ikke så er det viktig at du gjør det som er juridisk korrekt så du ikke svekker din egen sak.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøper ikke noe av MPX.

Kjøpte to hardisker på en gang, begge fikk røde merker i hendelseslista og jeg fikk beskjed på at jeg bare kunne kjøre videre. Så røk en etter 3 dager og jeg sendte inn begge, men fikk dem i retur - testet og funnet iorden. Den som røk gikk å bruke som lager, men den andre røk som systemdisk etter kort stund.

Jeg har råd til å avskriver 2 hardisker - MPX har råd til å miste en kunde, så da er vel alle glade ?

Jeg tror du har en god sak mot MPX. Loven sier ikke annet enn at om du kjøper en vare i noe som ikke er definert som butikk, så har du 14dagers angrerett. Det gjelder også om du kjøper en bil, bruker den i 13dager og leverer den tilbake.

Nettbutikker har ikke lov til å tilby kundene dårligere avtaler enn det kundene har etter loven.

Mange gjør som meg, gir F.. i en drittbutikk - mange gjør som MPX, gir F.. i et problemfyllt salg - det kommer jo nye kunder og den dagen det er slutt starter vi bare opp en ny butikk - eller slår oss sammen med en annen ...........

Lenke til kommentar
tilnærmet lik stand på PC-er:

PC-en kan være oppstartet og "innkjørt", kunden kan ha installert software på maskinen, MEN utsendemessig skal det ikke være fysiske feil, dvs riper, eller andre skader på chassie og skjerm.

9661571[/snapback]

Til info så var/er det selvfølgelig ikke noe fysiske feil, riper eller andre skader på chassie eller skjerm.

mvh

Frode

Lenke til kommentar
Varen er tatt i bruk, det vet du jo selv, så MPX har rett. For MPX sin del ville jeg anbefalt å endre dette til "om embalasjen er åpnet".

Det har overhode ingenting å si om varen er tatt i bruk,en har full rett til det og det vet MPX, varen skal være i tilnærmet samme stand og leveres tilbake i org embalasje,noe trådstarter gjør her.

Ergo har MPX ingen sak her i det hele tatt.

Vi snakker om en ny maskin som så vidt er prøvd.

Stå på i denne saken.

<span style='font-size:21pt;line-height:100%'>FY MPX</span> :thumbdown:

Hei,

Når det gjelder recovery går det mere på uvitenhet enn noe annet. Jeg følte

hele veien at jeg hadde en god/klar sak så jeg tenkte ikke på å slette

log osv. Jeg føler også at jeg ga mpx.no mange nok sjanser til å

rydde opp før jeg sendte klage på dem til forbrukerrådet idag.

Jeg skal som nevnt i post 1 holde dere oppdatert når jeg hører noe fra dem.

Noen ting jeg lurer på:

-Hva gjør jeg med den bærbare mpx sender i retur, skal jeg hente den ut?

-Hvor lang behandlingstid kan jeg forvente av forbrukerrådet?

-MPX.no er vel ikke nødt til å følge det forbrukerrådet konkluderer med,

er i såfall neste steg forbrukertvistutvalget?

Jeg kommer uansett ikke til å gi meg her, takker samtidig for god

støtte sålangt.

(lurer på om mpx.no kommer til å skrive noe i denne tråden)

mvh

Frode

her syns jeg du skal snakke med advokaten igjen. spesielt på punktet om å hente ut maskinen som kommer i retur eller ikke så er det viktig at du gjør det som er juridisk korrekt så du ikke svekker din egen sak.

Om maskinen skulle komme i posten så tror jeg du bør hente den,ta vare på kvittering og mailer du har sendt ang dette,da må MPX erstatte dine utgifter med renter for de utgifter du har hatt med dette.

lurer på om mpx.no kommer til å skrive noe i denne tråden

Kommer an på, er de arrogante nok gjør de det neppe :hmm:

Kan også fortelle at jeg har gjennom tiden sendt tilbake bærbare maskiner til både Netshop og PS på angreretten og alle har vært brukte /testet , det har aldri vært noe problem med dette , så kjør saken og skift butikk :thumbup:

Endret av Dotten
Lenke til kommentar

Har sjøl hatt en lignende sak, da med en mobiltelefon. Først ville ikke mpx godta angrerett på den, da jeg hadde testa den. Fulgte så opp med en mail hvor jeg redegjorde for lovteksta. Svaret jeg fikk var at de ville beholde 10% av kjøpssummen.

Sendte så ENDA en mail hvor jeg dytta lovteksta ned med teskje i kundebehandleren, og da fikk jeg til svar at jeg skulle få full kreditering. Fikk så et kreditnota fra økonomiavdelinga, der de, jommen, hadde beholdt 10% av kjøpssummen. Maila selvfølgelig igjen og gjorde dem oppmerksomme på dette. Fikk straks til svar at kundebehandler ville ta dette opp med økonomi.

Etter tre dager (kunne få opptil tre svar på en dag tidligere) uten å høre noe mer sendte jeg en noe lengre og oppgitt mail hvor jeg anklagde dem for å aldri ha hatt til intensjon å følge opp lovnaden om 100% kreditering. Det tok så ytterligere 10-12 dager før jeg til sist fikk en mail fra økonomiavdelinga hvor de skrev at de hadde kreditert de siste 10%.

Konklusjonen blir at det er tydelig at mpx har fulgt en egen praksis av angrerettslova. Dette er ikke bare lovstridig, men det ille er at det svekker oss som kunder. Det er skuffende å nå se at mpx ikke har skjerpa seg siden den saken jeg hadde med dem sist for et år siden. Jeg kommer ikke til å handle hos en butikk som med hensikt og viten fører en lovstridig praksis, og som ikke minst, lyver til kunder om hvilke rettigheter de faktisk har ifølge lova. Håper flere vil gjøre det samme.

Edit: Leif, og litt språklig opprydding. Og en ting, mpx skal ha ros for å ha gitt raske svar tilbake. Bortsett fra helt på slutten av saka da selvfølgelig..

Endret av Grell2k
Lenke til kommentar

En ting jeg ikke har fått med er om windows er aktivert eller ikke.

Om du har aktivert Windows så er det jo igrunn ikke i samme stand, da programvaren er tatt i bruk og aktivert.

Men ellers så er det varensstand som er gjeldende for angrerettsaker, så om den er helt i orden burde det vel ikke være noe problem.

Lenke til kommentar
En ting jeg ikke har fått med er om windows er aktivert eller ikke.

Om du har aktivert Windows så er det jo igrunn ikke i samme stand, da programvaren er tatt i bruk og aktivert.

Men ellers så er det varensstand som er gjeldende for angrerettsaker, så om den er helt i orden burde det vel ikke være noe problem.

9662169[/snapback]

Joda den er i samme stand,fordi på en bærbar er en nødt til å ta i bruk det innstalerte os for å teste den,dette tilbakestilles enkelt ved en recovery av maskinen og den nye eieren kan legge inn sitt navn,lisensen her følger nemmelig maskinen og kan aktiveres ved recovery utallige ganger .

Lenke til kommentar
Spennende å se. Håper de ikke "tar en netshop", men velger å legge seg flate og tross alt følge loven.

Vi vet jo ikke om maskinen ser HELT trashet ut. Det kan være. Vi avventer MPX-kommentar :thumbup:

9662109[/snapback]

Maskinen var selvfølgelig som nevnt før i tråden som ny. Ingen riper på chassie eller skjerm. Maskinen ble pakket pent tilbake i orginalembalasje før den ble returnert. MPX.no har ikke nevnt i noen av sine eposter at det er noe galt

med det visuelle på maskinen.

Lenke til kommentar
MPX har nå lovet å kommentere denne saken her i tråden,venter i spenning  :cool:

9662071[/snapback]

Blir veldig spennende å høre hva mpx.no har å si her. Jeg har ikke hørt noe fra dem siden avslaget fra dem i dag tidlig.

mvh

Frode

(glad for all støtte jeg har fått i tråden her)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...