MyBigMouth Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Kom hjem fra ferie i går, startet maskinen og holdt på en liten stund. Så frøs maskinene. I begynnelsen kan jeg bevege musen, men den fryser litt etter. Ender med at eneste løsningen er reboot. Så, jeg trykker på knappen, og restarter. Der kommer det opp melding med "Disk Boot Failure. Insert System Disk and press Enter." Dette kommer ikke på tale, siden jeg har mye på den disken jeg gjerne vil beholde. Så, jeg har latt PC-en stå av en liten stund, og da har den klart å boote, men samme problemet oppstår igjen. Prøvde å sjekke om det var cdrom i, men da ville den ene cdrommen ikke løse seg ut. Koblet den av, og da bootet maskinen fint, men klikket igjen kort etter. Åpnet for å se om det var cd i den, men det var det ikke. Satt så i cdrommen etter enda et krasj, og etter å ha ventet en liten stund bootet den fint igjen. Har fått opp en bluescreen, men har bare bildet på mobil. Skal få lastet det opp senere. Noen som har noen idee til hva som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Babb Rass Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Har fått opp en bluescreen, men har bare bildet på mobil. Skal få lastet det opp senere. Noen som har noen idee til hva som kan hjelpe? 9660623[/snapback] Husker du eller ser på mobilen hva denne bluescreenen sier? Uansett, prøv å se om en av ramm brikkene dine (hvis du har flere, noe som er veldig vanlig nå) er gåen med å kjøre memtest86+. Kan jo ære annet, så du burde kjøre en hdd test også. Det får du lastet ned på harddisk produsenten sin hjemme side -Christoffer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå