Gå til innhold

TV2 forlater Canal Digital?

Anbefalte innlegg

Vil både TV 3 og Viasat 4 bli med i familiepakken til Canal Digital ( og de kanalene som er der nå vil selvfølgelig fortsette).

Synes nemlig at 249,- i måneden for familiepakken er ganske dyrt, men om begge de mest populere viasat kanalene (i alle fall med tanke på fotball) kommer, så er det jo litt bedre.

Er det forresten noen som vet om en billig pakke som bare inneholder Tv 2, Tv Zebra, Nrk, Nrk 2 og Tv Norge?

Canal Digital sin Norgespakke koster 50,- mnd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hmm...skulle ikke tv3 allerede være på CD da?

hørte noen rykter...

skal vist bare være å foreta seg ett nytt kanalsøk på dekoderen.

men at tv2 kommer til CD det er faktum!!! :D

eneste som sinker prosessen, er hva den nye avtalen vil koste..

Det er nok bare den svenske tv3. Tror nok det står på Canal Digital sine sider med engang de får TV3 på parabol.

Lenke til kommentar

Dette her er vel kilde nok!

59003630vk9.jpg

NorgespakkenTV3.jpg

og fra tv3.no kan vi lese følgende...

TV3 på parabol hos Canal Digital

Fra mandag 3. mars er TV3 tilgjengelig for alle Canal Digitals parabolkunder. Det vil si at ytterligere 1,2 millioner nordmenn kan se TV3. Ifølge Canal Digital blir TV3 tilgjengelig for alle med Norgespakken, Family og Entertain. For å få inn kanalen må man gjøre et nytt kanalsøk. TV3 vil få kanalplass nummer ni.

- Vi er svært fornøyd med at underholdningskanalen TV3 nå blir tilgjengelig for Canal Digitals parabolkunder. Dette er et kjempeløft for TV3s distribusjon som garantert vil gi en positiv innvirkning på kanalens fremtidige seertall, sier administrerende direktør Lasse Kokvik i TV3.

For ytterligere informasjon, se www.canaldigital.no.

2 gode kilder...

Endret av Cornel
Lenke til kommentar

Hvor mange CD kunder sitter med "litt eldre" tunere som min Humax Vaci 5350 og andre typer?

Har vært i stigen i dag og finstilt skåla uten hell...

CD har lagt TV3 på en meget høy frekvens og med et noe sært oppsett. 12226 mHz vertikal SB28000 FEC=3/4

Jeg klarer å tune inn TV3 og med litt flaks får jeg bilde når jeg går uta av søk. Starks jeg bytter kanal og så går til bake blir det svart...

Tuneren velger da FEC 7/8, som er feil....

Noen som vet en vei rundt dette? Eller blir det ut å kjøpe tuner?

Hvor mange CD kunder blir utestengt fra TV3 grunnet dette?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hvor mange CD kunder sitter med "litt eldre" tunere som min Humax Vaci 5350 og andre typer?

CD har lagt TV3 på en meget høy frekvens og med et noe sært oppsett. 12226 mHz vertikal SB28000 FEC=3/4

Jeg klarer å tune inn TV3 og med litt flaks får jeg bilde når jeg går uta av søk. Starks jeg bytter kanal og så går til bake blir det svart...

Har ein gammal Grundig eller Phillips "Media Highway" dekoder, trur den er laga i år 1999 eller 2000, i allefall ein av dei første som var tatt i bruk i det digitale nettet deira trur eg.

Tv3 funker fint her i allefall!

Legger med eit bilde eg fant på google av den. Den er ikkje 100% lik, men ca lik.

digsatstrongsrt8000hbigdf5.jpg

Endret av Cornel
Lenke til kommentar

Det er tydligvis en "bug" i Humax tuneren. 12226 sendte for noen år siden med FEC=7/8. Det må være et eller annet "hardcodet" i Humaxen som gjør at den hopper tilbake til 7/8 FEC. De fleste mottagerene har auto FEC men det har tydligvis ikke Humax.

Vet ikke hvor lang reklamasjonsrett det er på slikt, 5år ?. Du bør sannsynligvis

kontakte forhandleren der du kjøpte tuneren eller Viasat siden det er en Viasat tuner. Det kan jo være at det finnes software til Humaxen som retter problemet.

I følge http://www.canaldigital.no/templates/gener...le____6805.aspx så er det Viasat (eller fornahdleren du kjøpte den av) som gir support på Humax VACI-5350

Endret av Bobben1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...