Gå til innhold

TV2 forlater Canal Digital?

Anbefalte innlegg

Har de ikke allerede inngått en avtale da? Det er iallfall det jeg leser ut av alle linkene jeg har funnet...

Viasat og Canal Digital har inngått en avtale om at ingen av dem skal kreve/betale for å få enerett og stenge den andre ute, men ingen av dem er blitt enige med TV2 enda, så vidt jeg har forstått...

Hm, greit nok. Tv2 har jeg, men hva med tv3? *utålmodig* :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er lite sannsynlig for at TV2 ikke skal sendes på parabol.

Eneste grunnen til at man går ut med slike utspill er for å presse parabolleverandørene.

Tror nok ikke TV2 vil gå glipp av all den reklameinntekten som noe slikt ville ført til.

Lenke til kommentar
Det er lite sannsynlig for at TV2 ikke skal sendes på parabol.

Tatt i betraktning at TV2 vel er medeier i RiksTV, skal vi ikke se bort fra at det kan være sannsynlig, eller i alle fall ønskelig for TV2 og RiksTV. Om parabolselskapene ikke får distribuere TV2, vil det gi bakkenettet et stort konkurransefortrinn og være en god drahjelp for å gi RiksTV en stor markedsandel.

Endret av Svinks
Lenke til kommentar

Joda, men fortsatt vil de miste markedsandeler. Dette fører igjen til at man mister reklameinntekter.

Hvis TV2 tilbudet forsvinner fra parabol, forsvinner jo også TV Sporten. Denne kanalen alene koster 149 kr. pr. mnd. Også her vil de tape penger.

Jeg tror ærlig talt TV2 oppdaget hvor sårbare de var når CD og Viasat gikk sammen for å samarbeide om en avtale om å sende TV2. Da må man gjøre alt for å sikre seg garantier og bedre posisjoner i forhandlingene.

Lenke til kommentar
Joda, men fortsatt vil de miste markedsandeler. Dette fører igjen til at man mister reklameinntekter.

De risikerer det, dersom man forutsetter at de som har tallerken på veggen kommer til å bruke den til evig tid.

Men hvor stor andel av seerne deres ser dem på parabol? Hvor mange av disse vil bytte til bakkenett dersom de mister dem på parabol? Hvor mye tjener TV2 på at RiksTV har flest mulig kunder?

Hvis TV2 tilbudet forsvinner fra parabol, forsvinner jo også TV Sporten. Denne kanalen alene koster 149 kr. pr. mnd. Også her vil de tape penger.

Hæ?

Lenke til kommentar
TV2 Sporten, egen kanal fra CD som koster 149 kr pr. måned. Vil anta at de nforsvinner også.

Når det gjelder hv de taper, så finnes det vel ikke noen offentlige regnskapstall som man kan basere seg på.

Såvidt jeg har forstått så er det utelukkende TV2 hovedkanalen det forhandles om. Det er derfor evt. kun TV2 som står i fare for å forsvinne fra parabolen. Nå koster det heldigvis bare en tusenlapp for en dekoder som gir TV2,NRK1,NRK2,NRK3,NRK Super,alle NRKs radiokanaler,lokal-tv og åpen kanal gratis fra digitalt bakkenett de neste to årene.

Lenke til kommentar
TV2 Sporten, egen kanal fra CD som koster 149 kr pr. måned. Vil anta at de nforsvinner også.

Når det gjelder hv de taper, så finnes det vel ikke noen offentlige regnskapstall som man kan basere seg på.

Såvidt jeg har forstått så er det utelukkende TV2 hovedkanalen det forhandles om. Det er derfor evt. kun TV2 som står i fare for å forsvinne fra parabolen. Nå koster det heldigvis bare en tusenlapp for en dekoder som gir TV2,NRK1,NRK2,NRK3,NRK Super,alle NRKs radiokanaler,lokal-tv og åpen kanal gratis fra digitalt bakkenett de neste to årene.

Tv2 sport og tv2 zebra er deleid av tv2 og canal digital så denne påvrikes ikke av forhandlingene nå.

Forhandlingene skal vist gjelde tv2, tv2 nyheter og tv2 film.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
TV2 forblir hos Canal Digital, men viasat får TV2 Norge og TV Norge.

Canal Digital får TV3 og Viasat 4.

Angående ekstrakanalene til TV2, er det kun Canal Digital som får disse.

Selvin: Du sier noe helt annet enn de fleste andre :).

Åja søren! Det var nytt for meg! Hehe :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...