Gå til innhold

Oppgradering av PC

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg kjøpte meg en PC for ca 3 år siden, den funker fortsatt, men jeg begynner å merke at den ikke drar grafikken på div spill så bra, pluss at den henger seg opp osv.. F.eks. er det veldig irriterende å ha 13 FPS på et spill som WoW, som ikke har spesielt krevende grafikk...

Det jeg har lyst til er å få litt hjelp til å finne flaskehalsen på PC-en og hva som evt. kan oppgraderes, jeg er nemlig ingen ekspert på hardware...

Jeg vil helst komme så billig som mulig unna, men selvfølgelig, ikke så billig at delene må byttes ut igjen om et halvt års tid.

PC-en min ser da slik ut (Er ikke helt sikker på om jeg har linket til riktig deler, så skriver derfor navnet på linken):

Skjermkort

Gainward GeForce FX5700 256MB DDR 5ns AGP "Ultra/880XP" Tv-Out DVI Retail

Hovedharddisk

Seagate Barracuda 7200.9 200GB IDE

Dokumentharddisk

Samsung SpinPoint P80 160GB S-ATA 8MB cache 7200RPM

Hovedkort

MSI K8N NEO Platinum Edition S754 nForce3 250GB SATA GbLAN ATX Raid

Prossesor

AMD Athlon 64 3000+ 2.0 GHz Socket 754 512 KB cache BOXED

Har også 1536 MB RAM.

På forhånd, tusen takk for all hjelp!

Endret av Madock
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det jeg har lyst til er å få litt hjelp til å finne flaskehalsen på PC-en og hva som evt. kan oppgraderes, jeg er nemlig ingen ekspert på hardware...

Jeg vil helst komme så billig som mulig unna, men selvfølgelig, ikke så billig at delene må byttes ut igjen om et halvt års tid.

9660162[/snapback]

Jeg tror nok jeg ville satset på en helt ny pc.

Men hvis du skriver maksbeløpet du ønsker å bruke så er det mye lettere for de som skal hjelpe deg :)

Litt bortkastet tid å sette opp et forslag til deg, også viser det seg at det er 1500,- for mye for ditt budsjett :hm:

Lenke til kommentar

Stemmer, stemmer.. Jeg tenkte jeg skulle bruke sånn 5-7000.. men da tenkte jeg hovedsakelig på å oppgradere hovedkort, prossesor og skjermkort, evt legge på litt mer ram (men dette blir jo da nesten ny pc :p). Ellers som jeg sa så er jeg ikke så veldig flink med hardware, så tips på hva jeg burde bytte ut utenom dette er jo selvsagt satt pris på :)

Lenke til kommentar
Stemmer, stemmer.. Jeg tenkte jeg skulle bruke sånn 5-7000.. men da tenkte jeg hovedsakelig på å oppgradere hovedkort, prossesor og skjermkort, evt legge på litt mer ram (men dette blir jo da nesten ny pc :p). Ellers som jeg sa så er jeg ikke så veldig flink med hardware, så tips på hva jeg burde bytte ut utenom dette er jo selvsagt satt pris på :)

9660496[/snapback]

Her har du et greit opsett til ca.5000

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=56332

Hvor stor strømforsyning har du nå i PC-en?

Lenke til kommentar

ehm... vet ikke..tror jeg har for lite, for det er mange ganger den bruker fryktelig lang tid på å starte fordi jeg har i iPod, webcam osv. Så hvordan finner jeg ut hvor mye den strømforsyning den har?

Endret av Madock
Lenke til kommentar
ehm... vet ikke..tror jeg har for lite, for det er mange ganger den bruker fryktelig lang tid på å starte fordi jeg har i iPod, webcam osv. Så hvordan finner jeg ut hvor mye den strømforsyning den har?

Mest sannsylig så står det på selve strømforsyningen, bare å åpne kabinettet og se!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...