Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hjelp: Modem-problemer

Anbefalte innlegg

Skal hjelpe ei jeg kjemnner med å få den bærbare pcen hennes på internett. Den kjører Windows 95. Tidligere har pcen vært koplet til internett via et netverkskort. Nå har jeg installert et modem og lagt til drivere. Modemet ringer opp og brukernavn og passord blir godkjent og pcen koples til internett. Men det som er underlig er at når man skal surfe på nettet, lese vg og hw.no ol. -står webleseren der og går og går uten at den laster ned noen side. For meg virker det som at pcen har problemer med å skjønne hvor den skal ha tilgang til nettet fra... altså at den fortsatt prøver å surfe på nettverkskortet som ikke er der. Drivere til netverkskortet og alt er slettet.

Noen forslag hvordan få den på nett?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et par ting du kan sjekke:

Gå i enhetsbehandling / devisemanager til LPT og Comporter. Sjekk portinnstillinger på aktuell port at de ikke står for lavt. Som regel kan du sette hastigheten til full pine, men ved problemer kan du prøve å jutere til nærmes mulig det modemet yter. Videre 8 databiter, ingen paritet, stoppbiter 1 og flytkontroll kan du sette til maskinvare.

Videre så sjekker du egenskaper for den eksterne oppkoblingen du har laget.

Sjekk at kun tcp-ip er krysset av, ellers standard innstillinger. Sjekk her at innstillingene for modemet stemmer med det du satte i egenskapene for comporten.

Sjekk tcp-ip innstillinger under nettverk i kontrollpanel også.

Det er lenge siden jeg surret med modem i win95 det er fort gjort å få småfeil i innstillingene her et galt kryss og null kommunikasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...